Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Pierwsze opisy

news bez fotki

Kodak DCS 315 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999

fotografia Kodak DCS 315 powstał na bazie modelu Pronea 6i. Aparat ten został zbudowany  wspólnie z Nikonem i w czasie premiery był bardzo atrakcyjny cenowo (prawie 6000 USD). Model 315 to kombinacja zawansowanej technologii cyfrowej Kodaka z precyzją i doświadczeniem Nikona w dziedzinie lustrzanek małoobrazkowych.
news bez fotki

Fujifilm GX680 III Professional - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1999

fotografia Kamery średnio i wielkoformatowe były ważną ofertą koncernu Fujifilm skierowaną do fotografów zawodowych. Warto tu wymienić takie modele jak GW670II Professional, GSW690III Professional, Panorama G617 Professional, GX645AF, GF670. Dzisiaj zaprezentujemy aparat Fujifilm GX680 III Professional.
news bez fotki

Kodak DCS 560 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999

fotografia 9 lutego Eastman Kodak Company ogłosił, że zamierza całkowicie wycofać się z rynku dedykowanych urządzeń fotograficznych tj. aparatów cyfrowych, kieszonkowych kamer wideo itd. A przecież ponad dziesięć lat temu oczekiwano, że firma stanie się głównym dostawcą cyfrowegogo sprzętu dla fotoreporterów, osób zajmujących się fotografią studyjną, reklamową, itd.
news bez fotki

Hasselblad 555 ELD - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1999

fotografia Na Photokinie 98 Hasselblad pokazał dwuformatowy aparat XPan wykorzystujący film 35 mm, serię obiektywów CFi/CFE, wziernik z lupą powiększającą oraz aparat oznaczony symbolem 555 ELD. Już na pierwszy rzut oka było widać, że ten ostatni jest unowocześnioną wersją dobrze znanego modelu 553 ELX.
news bez fotki

Nikon F60 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1999

fotografia Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Nikon F60 zajmował miejsce pomiędzy konstrukcjami F50 i F70. Wykonano go zgodnie z tradycją marki, to znaczy solidnie. Jednak do podstawowych mankamentów aparatu zaliczyć trzeba m.in. brak krzyżowego lub poszerzonego czujnika autofokusa i brak podglądu głębi ostrości.
news bez fotki

Canon EOS 3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11 i 12/1998

fotografia W listopadzie 1998 roku na rynku pojawił się pół-profesjonalny EOS 3, który za jednym zamachem wprowadził szereg rewolucyjnych nowinek. Po pierwsze dzięki zastosowaniu nowych czujników CMOS zamiast CCD firmie udało się zmieścić w obrębie centralnej elipsy aż 45 punktów nastawiania ostrości, z czego jest 7 krzyżowych a środkowy działa z obiektywami o jasności f/4 dla linii pionowych i f/8 dla linii poziomych. Poprzez funkcję indywidualnych ustawień użytkownika można ograniczyć liczbę punktów do 11.
news bez fotki

Pentax 67II - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 11/1998

fotografia Pentax 67II jest wcieleniem modelu 67. Już na pierwszy rzut oka potwierdza swoją przynależność do klasy sprzętu profesjonalnego: pozostawiono kanciaste kształty, tradycyjny rozkład elementów sterowania i charakterystyczny, szpiczasty kształt pryzmatu. Pozostał także znak szczególny sprzedawanego od 1969 roku Pentaxa 67 - układ lustrzanki małoobrazkowej. 
news bez fotki

Mamiya 645 PRO TL - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998

fotografia Format zdjęć 6 x 4,5 cm był popularny wśród amatorów w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. W następnej dekadzie jedak tracił znaczenie – było to spowodowane zaniechanie produkcji błony zwojowej typu 127 oraz szybkim rozwojem techniki małoobrazkowej.
news bez fotki

Hasselblad XPan - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 10/1998

fotografia Po 50 latach produkowania aparatów średnioformatowych Hasselblad zaskoczył fotografów zupełnie nowym rozwiązaniem. Na wrześniowej konferencji prasowej odbywającej się we Frankfurcie Szwedzi po raz pierwszy w swojej ofercie zaproponowali aparat małoobrazkowy - Hasselblad XPan.
news bez fotki

Hasselblad ArcBody - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1998

fotografia Hasselblad zawsze był kojarzony z najwyższej klasy kamerami średnioformatowymi. Pod koniec ubiegłego wieku koncentrował swoją działalność na czterech obszarach: aparaty konwencjonalne i cyfrowe, osprzęt oraz transmisja obrazu. Klasyczna, mechaniczna seria 500 w tym czasie nadal stanowiła wysoki procent sprzedaży założonej w 1841 roku firmy.
news bez fotki

Minolta Dynax 505si - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 7/1998

fotografia Minolta 505si wpisywała się w intensywną rywalizację o najniższe cenowo segmenty rynku. Opracowując ten model inżynierowie Minolty wykorzystali techniki projektowania trójwymiarowego, dzięki czemu udało im się w tak małym korpusie zmieścić wyjątkowo wiele mechanizmów i wysokiej jakości parametrów.
news bez fotki

Mamiya 7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 5,6/1998

fotografia W połowie lat dziewięćdziesiątych Mamiya 7 była aparatem długo oczekiwanym i przez wielu zawodowych fotografów powitanym z entuzjazmem. Wyjątkowość tej konstrukcji polegała na niespotykanym wcześniej połączeniu dalmierzowej konstrukcji celownikowej z wymiennymi obiektywami oraz formatem 6 x 7 cm.
news bez fotki

Pentax MZ-3 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1998

fotografia Pentax MZ-3 to w zasadzie opisywany w FOTO-KURIERZE 9/97 model MZ-5N, a jedyną w nim nowością jest ulepszona migawka, pozwalająca na uzyskiwanie czasu 1/4000 sek, czyli dwukrotnie krótszego niż w przypadku jego poprzednika, i czasu synchronizacji z lampą błyskową 1/125 sek, co również jest poprawą w stosunku do dotychczasowej 1/100 sek. Na tym kończą się istotne różnice pomiędzy Pentaxem MZ-3, a MZ-5N.
news bez fotki

Canon EOS IX7 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 4/1998

fotografia Canon EOS IX7 to aparat historycznego już Zaawansowanego Systemu Fotograficznego (APS). Jest to trochę uproszczona wersja EOSa IX. Model IX7 jest mniejszy i lżejszy od swego poprzednika a także był tańszy. Ma zmieniony wygląd zewnętrzny - inaczej położone pokrętła i przyciski funkcyjne; ma także bardziej zaokrąglony kształt korpusu i lepiej wyprofilowany uchwyt.
news bez fotki

Nikon FE10 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 3/1998

fotografia Nikon FE10 to tani model, który podobnie jak FM10 został wyprodukowany dla Nikona przez firmę Cosina. Pozbawiony go kilku istotnych cech: zrezygnowano z możliwości dołączenia motoru i wymiany matówek; nie ma też funkcji TTL błysku. Korekcja ekspozycji może być wprowadzana tylko skalą czułości filmu. Czasy migawki ograniczono do przedziału 1s - 1/2000s.
news bez fotki

REFLEX-NIKKOR 500 mm f/5,0 - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 2/1998

fotografia Lustrzany Nikkor 500 mm f/5,0 bez wątpienia zasługuje na miano „Perły z lamusa”. Jest on bardzo rzadko spotykany, pojawił się w 1961 roku i wytwarzano go przez dziewięć lat. Był to pierwszy lustrzany obiektyw produkowany przez Nikona o tej ogniskowej.
news bez fotki

Pentax 645N - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 1/1998

fotografia Pentax 645N był pierwszą wyposażoną w autofocus lustrzanką średnioformatową. Konstrukcja opiera się na znanym od 1984 roku modelu 645. Dodanie do nazwy literki N jest mylące, bo sugeruje zaledwie drobną modyfikację, podczas gdy w rzeczywistości z poprzednika pochodzi jedynie obudowa i część optyki, a pozostałe systemy były całkowicie nowe, przez co aparat zasługiwał na odrębne omówienie.
news bez fotki

Contax AX - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 12/1997

fotografia Pod koniec lat dziewięćdziesiatych rozwoju technologiczny na rynku lustrzanek małoobrazkowych był taki, że już nawet najbardziej konserwatywni i ekskluzywni producenci nie mogli go ignorować. Jednak decyzja firmy Contax o wyposażeniu modelu AX w automatyczne nastawianie ostrości zasługiwała na miano przełomu.
news bez fotki

Minolta Dynax 800si - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 9/1997

fotografia Już przed Photokiną '96 do prasy docierały przecieki o pracach Minolty nad nową lustrzanką AF, skierowaną do zaawansowanych  fotografów. Oczekiwano kilku ulepszeń w stosunku do poprzedniego  w hierarchii firmy modelu Dynax 700si oraz mocniejszej,  profesjonalnej konstrukcji na wzór Dynaxa 9xi.
news bez fotki

Leica CL - Perła z lamusa: - artykuł opublikowany w Foto-Kurierze 8/1997

fotografia Wiadomo, że Japończycy są mistrzami w twórczym rozwijaniu i  udoskonalaniu osiągnięć naukowych i technicznych innych krajów.  Tak też zrobiła Minolta wypuszczając około roku 1980 aparat  kompaktowy "CLE" opisany w F-K nr 1/95. Jego pierwowzorem, można  by rzec "ojcem chrzestnym", była produkowana od 1974 roku LEICA  CL. Zewnętrznie niczym się nie różnią oprócz pokrętła czasów  otwarcia migawki, które w Leice znajduje się na czołowej stronie  korpusu, po lewej stronie obiektywu, natomiast wnętrze zostało  oczywiście znacznie udoskonalone.




Zdjęcie tygodnia
17 tydzień 2024 roku.
© fot. marek Biegalski
Akcesoria foto-wideo Ko­dak Black & Whi­te + 400
Ko­dak Black & Whi­te + 400
Se­ria fil­mów wy­so­kiej ja­ko­ści Ko­dak Se­lect - za­wie­ra­ją­ca do­tych­czas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemne i szybkie karty pamięci
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilnych - cena i dostępność
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24. Wydanie wkrótce będzie dostępne w e-kiosku, a w przyszłym tygodniu w najlepszych salona...
grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.120) / 0.105

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |