testowe Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfa
ciąg dalszy...O pośpiechu związanym z wprowadzaniem systemu może świadczyć również problem niejednorodnych kolorów. Korpusy NEX-a 5 są albo srebrno-szare, albo czarne. NEX-3 może być dodatkowo czerwony. I to jest generalnie OK, ale już obiektywy z mocowaniem E są solidną konstrukcją szaro-metaliczną, ich osłony przeciwsłoneczne (co zrozumiałe) są czarne, wizjer optyczny jest czarny, a lampa błyskowa ciemno szara. Toż to wygląda jak przypadkowa radosna twórczość początkujących projektantów, a nie jako rezultat pracy doświadczonego zespołu ludzi. Czyżby każdy z tych elementów wykonywany był w innej fabryce w tak wielkiej tajemnicy, że ktoś zapomniał o uzgodnieniu wspólnej linii kolorystycznej produktu? Ale tego typu wpadki obecne są i w innych systemach aparatów z wymienną optyką nie będących lustrzankami. Na szczęście kolorami obudowy i akcesoriów zdjęć nie wykonujemy, a kolorystyka to w dużej mierze rzecz gustu potencjalnego nabywcy i dlatego to on zadecyduje o tym czy jest ona wystarczająco dobra, żeby kupić dany produkt czy też nie. Pamiętajmy jednak, że w tej grupie produktowej dużo zależy od pierwszego wrażenia nabywcy. Estetyka wykonania aparatów, która z reguły jest mocną stroną produktów Sony, tym razem zasługuje jedynie na 5 punktów. Taką samą ocenę przyznajemy za ergonomię.
![]() 1a (par. eksp.: Sony NEX-5 + ob. E 18-55 mm f/3,5-5,6 OSS, t=1/30 s, f/22, ISO 800, f=18 mm
![]() Podczas wykonywania tych zdjęć wykorzystano zielony tryb „inteligentnej” automatyki, a rozmycie tła 2a uzyskano przesuwając żółty znacznik za pomocą pokrętła na tylnej ściance aparatu w pozycję „Nieostre” 2b.
![]() 2a (par. eksp.: Sony NEX-5 + ob. E 18-55 mm f/3,5-5,6 OSS; t=1/400 s; f/3,5; ISO 100, f=18 mm
Mówiąc o możliwościach fotograficznych nie sposób nie wspomnieć, że aparat wyposażono w tę samą co w a550 matrycę CMOS formatu APS-C, której to posiadanie w połączeniu z wydajnym procesorem BIONZ umożliwia wzniesienie aparatu na najwyższe możliwości fotograficzne poczynając od wysokiej, jak na tą grupę produktową i na lustrzanki konsumenckie czułości nominalnej wynoszącej ISO 12 800. Możliwość zastosowania tak wysokiej czułości o przyzwoitej jakości w tak „małym” aparacie to jeden z najmocniejszych atutów tej konstrukcji.
data dodania: 07-12-2010
godzina dodania: 08:59
odsłon: 133154
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Sztuka Fotografii - konkurs w ramach XIII Jurajskiego Festiwalu Fotograficzego - pula nagród ok. 10 tys. zł Wraz z zapisami na XIII Jurajski Festiwal Fotograficzny (27.02-1.03.2026) ogłoszono ogólnopolski konkurs fotograficzny (przyjmowanie prac do 1 lutego 2026 r. do godziny 23.59), którego tematem jest: „SZTUKA FOTOGRAFII”. Zgłoszenia na konkurs są bezpłatne, a do wygrania jest pula nagród w wysokości ok. 10 tys. zł. Foto-Kurier został jednym z partnerów medialnych wydarzenia i wrzystkie zgłoszenia będą przyjmowane przez nasz serwis przez zakładkę "Sztuka Fotografii". ![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||