testowe TEST: Jeden do wszystkiego Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - pełny test z Foto-Kuriera 11/12
ciąg dalszy...Zmiana pełnego zakresu ogniskowych to jedynie 1/3 pełnego obrotu pierścienia. Również ręczne ustawianie ostrości jest wygodne dzięki 13 mm, karbowanemu na całej szerokości, pierścieniowi. Na korpusie z jego lewej strony są cztery przełączniki: transportowej blokady minimalnej ogniskowej (choć obiektyw nie ma tendencji do wysuwania się), trybu ustawienia ostrości, włącznik stabilizacji obrazu VR oraz przełącznik jego trybu.
![]() Na lewym boku obiektywu znajdziemy cztery przełączniki: blokady transportowej pierścienia zmiany ogniskowej, zmiany trybu ustawiania ostrości, włącznik stabilizacji oraz przełącznik jej trybu.
![]() Sprawny system stabilizacji obrazu umożliwia wykonanie nieporuszonych zdjęć przy znacznie dłuższych czasach ekspozycji.
![]()
W modelu
tym możemy wybierać rodzaj optycznej stabilizacji obrazu pomiędzy
trybem normalnym i aktywnym. Pierwszy z nich używamy podczas
standardowego fotografowania „z ręki”, a drugi gdy jedziemy samochodem,
płyniemy łodzią lub poruszmy się. Jest to system (VR II) drugiej
generacji, umożliwiający uzyskanie nieporuszonych kadrów nawet z czasem
4-krotnie dłuższym niż w przypadku wykonywania zdjęć bez redukcji.
System AF tego obiektywu działa bardzo sprawnie i nie powinniśmy mieć
z nim problemów. Za jego cichą i sprawną pracę odpowiada
piezoelektryczny silnik SWM (Silent Wave Motor). Konstrukcja mechaniczna
oraz ergonomia tego obiektywu zasługują na najwyższą notę, w tej klasie
obiektywów, 6 punktów.
![]()
Tak duże zakresy ogniskowych wymagają skomplikowanych układów optycznych. W skład układu testowanego AF-S DX Nikkora 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR wchodzi aż 19 elementów zestawionych w 14 grupach. Aby poprawić jakość takiego zestawu zastosowano 3 soczewki asferyczne oraz 3 ze szkła ED o superniskiej dyspersji. Dziewięć zaokrąglonych listków przysłony daje ładne rozmycie tła. Przy zmianie ogniskowej maksymalny otwór przysłony zmienia się od f/3,5 do f/5,6. Również wartość minimalna przysłony ulega zmianie od f/22 do f/32. Minimalny dystans ostrzenia przy ogniskowej 300 mm to jedynie 45 cm.
![]() Bokeh. Kształt zbliżony do koła.
Pomiary
![]() MTF-y obiektywu Nikkor 18-300 mm potwierdzają wysoką jakość optyki. Należy zwrócić uwagę na wysoką jakość odwzorowania linii o gęstości 10 na milimetr.
Oczywiście pomimo najszczerszych chęci konstruktorów i zastosowania najnowszych rozwiązań tak długie konstrukcje jak testowany AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR nie pozbawione są wad.
data dodania: 21-09-2019
godzina dodania: 09:00
odsłon: 20447
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||