testowe Nikon D300 - cudowna „zabawka” nie tylko dla profesjonalistówW sierpniu 2007 roku Nikon pokazał dwie zaawansowane lustrzanki cyfrowe. Jedną – model Nikon D3 – opisywaliśmy w F•K 9/2007. Teraz prezentujemy Nikona D300. Nowy aparat jest nafaszerowany nowymi rozwiązaniami, niestosowanymi dotychczas w tej klasie sprzętowej.
Nikon D200 miał swą premierę 1 listopada 2005 roku. Nie minęły dwa lata, a japoński koncern – śledząc na bieżąco tendencje rynkowe – pokazał jego następcę. W drugiej połowie sierpnia światło dzienne ujrzał Nikon D300, wyposażony w nowy przetwornik, nowy procesor obrazowy i wiele innych funkcji, o których użytkownik Nikona D200 mógł tylko pomarzyć. Nikon D300 jest konstrukcją z założenia półprofesjonalną, choć ma z pewnością więcej profesjonalnych rozwiązań niż D200. Na zachodzie jego odbiorcami są przede wszystkim zaawansowani fotoamatorzy. W Polsce natomiast – podobnie jak Canon EOS 40D – będzie służył prawdopodobnie głównie zawodowym fotoreporterom. Tym bardziej, że bardziej zaawansowany jest tylko model Nikon D3.
Na tylnej ściance aparatu umieszczono 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 922 tys. pikseli (VGA) za pomocą którego można kadrować obraz w czasie rzeczywistym (Live View).
Wygląd zewnętrzny
Aparat, jak na półprofesjonalną lustrzankę, jest
niewielkich rozmiarów (147×113×74 mm). Waży 825 g (bez akumulatora
i nośnika pamięci). Korpus wykonano ze stopu magnezu, dodatkowo
stosując w newralgicznych miejscach (np. wokół przycisków)
uszczelnienia, przez co zwiększono jego odporność na kurz i wodę.
Na górnej płaszczyźnie aparatu znajdują się m.in.: podświetlany wyświetlacz, spust migawki, otoczony pierścieniem umożliwiającym włączenie i wyłączenie lustrzanki, oraz przyciski umożliwiające błyskawiczny dostęp do ekw. czułości ISO i balansu bieli.
Przetwornik i rejestracja zdjęć Nikona D300 wyposażono w matrycę CMOS o formacie DX (23,7×15,6 mm) i rozdzielczości efektywnej ok. 12,3 mln pikseli. Zdjęcia można rejestrować w kilku rozdzielczościach, najwyższej 4288×2848 pikseli. Umożliwia to uzyskanie wydruku o formacie 24,1×36,3 cm dla 300 dpi. Zdjęcia w D300 – w zależności od potrzeb – mogą być zapisywane jako RAW-y, JPEG-i lub TIFF-y. Nośnikiem pamięci są karty CF I/II/Microdrive. D300 współpracuje też z kartami CF UDMA. Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.plWniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 8 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ; Liczba znaków: 13536 Wybierz formę płatności Uwaga! Nadesłany kod będzie aktywny tylko na danym komputerze z daną przeglądarką. data dodania: 30-07-2009
godzina dodania: 14:41
odsłon: 4553
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24 17 lipca 2023 roku firma Samsung Electronics zapowiedziała rozszerzenie swojej globalnej oferty monitorów ViewFinity o 27-calowy model ViewFinity S9 (S90PC). W Foto-Kurierze 4/23 testowaliśmy z powodzeniem 32-calowy monitor Samsung ViewFinity S8 (S80PB) o rozdzielczości UHD, natomiast w tym wydaniu do redakcji trafił 27-calowy Samsung ViewFinity S9 o większych możliwościach oraz z wyższą rozdzielczością matrycy (5K). Według zapewnień producenta został on zoptymalizowany pod kątem wszystkich narzędzi potrzebnych w obszarach związanych z projektowaniem graficznym i fotografią. Monitor został wyróżniony nagrodą CES Innovation Award. Sony FE 16-25 mm f/2,8 G 6 kwietnia 2024 r. firma Sony zaprezentowała kompaktowy, lekki, szerokokątny zoom o jasności f/2,8 mniejszy od innych, a równie dobry jak pozostałe. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny ma stałą jasność f/2,8 w całym zakresie ogniskowych, o... TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22 26 października 2022 r., niemal w rok po premierze Sony A7 IV (21.10.21 r.), firma Sony zaprezentowała pełnoklatkowego bezlusterkowca o symbolu Sony A7R V. Ujrzał on światło dzienne w ponad 3 lata po premierze poprzednika - Sony A7R IV (19 lipca 2019 r.). Na kilka dni przed premierą Sony A7R V trafił do naszej redakcji, dzięki czemu możemy podzielić się z Państwem pierwszymi wrażeniami powstałymi po obcowaniu z tą konstrukcją. Czy jest to jedynie ewolucyjny czy rewolucyjny model w stosunku do swojego poprzednika, który jeszcze będzie obecny przez jakiś czas na rynku? Staramy się odpowiedzieć na to pytanie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |