testowe Canon EOS C300 Mark III – kamera nowej generacji z matrycą DGO
20 kwietnia 2020 r. Canon zaprezentował kamerę Canon EOS C300 Mark III z najnowszą matrycą DGO, która umożliwia uzyskanie obrazu HDR o rozpiętości tonalnej przekraczającej 16 stopni EV. Nowy model ma modułową konstrukcję (podobną do EOS C500 Mark II) oraz ...
![]()
EOS C300 Mark III – bezkompromisowa odpowiedź na potrzeby rynku
Bazując na popularnym – wprowadzonym na rynek w 2015 r. – modelu EOS C300 Mark II, zaprezentowany 20 kwietnia 2020 r. Canon EOS C300 Mark III potwierdza zaangażowanie Canona w tworzeniu innowacyjnych technologii wideo. Kamera wyposażona jest w najnowszą matrycę DGO, która umożliwia uzyskanie obrazu HDR o rozpiętości tonalnej przekraczającej 16 stopni EV, a także ma modułową konstrukcję (podobną do modelu EOS C500 Mark II) oraz możliwości nagrywania 4K w 120 kl./s w Cinema RAW Light lub XF-AVCi. Powyższe cechy i duża funkcjonalność sprawiają, że EOS C300 Mark III jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiej gamy produkcji wideo, od filmów dokumentalnych i reklamowych po filmy korporacyjne czy fabularne. Tego samego dnia Canon zaprezentował także nowy obiektyw CN10X25 IAS S, który w połączeniu z kamerą EOS C300 Mark III tworzy zestaw, który z pewnością odpowiada na rosnące oczekiwania branży.
![]()
Znakomity HDR z nowym sensorem DGO Canon EOS C300 Mark III to pierwsza kamera Canona z matrycą DGO - nowo opracowanym systemem obrazowania, który umożliwia uzyskanie wyjątkowej jakości obrazu przy słabym świetle, a także stwarza doskonałe możliwości obrazowania HDR.
![]()
Większe możliwości dla każdej produkcji
Obsługa wielu formatów zapisu w EOS C300 Mark III zapewnia elastyczność pracy i spełnia wymagania szerokiej gamy produkcji telewizyjnych i kinowych. Wewnętrzny zapis obrazu 4K Cinema RAW Light to również mniejszy rozmiar pliku przy zachowaniu jakości i elastyczności, jaki daje format RAW. Dodatkowo Canon EOS C300 Mark III obsługuje (wewnętrznie) Canon XF-AVC zarówno w 4K DCI i UHD (4: 2: 2, 10-bit), jak i 2K czy Full HD. W przypadku nagrywania (w XF-AVC) w formacie innym niż RAW, profesjonalni twórcy mogą wybrać opcję ALL-I lub Long GOP, aby zapisywać obraz z wysoką kompresją, co zapewnia wydajną postprodukcję i dłuższy czas nagrywania. Podczas nagrywania w rozdzielczości 2K lub Full HD w formacie Super 35 mm materiał wykorzystuje pełne możliwości matrycy 4K. Nagranie może być następnie zmniejszone wewnętrznie w celu otrzymania materiału w rozdzielczości wybranej przez użytkownika – zapewniając wyższą jakość obrazu bez kadrowania czy ograniczenia pola widzenia wybranego obiektywu.
![]()
Przede wszystkim wszechstronność
Użytkownicy mogą konfigurować kamerę za pomocą dwóch opcjonalnych modułów – EU-V1 i EU-V2. Oba uzupełniają konstrukcję o dodatkowe złącza i umożliwiają dostosować ją do różnych stylów pracy. Istnieje także możliwość wymiany mocowania obiektywu (dostępne są mocowania EF, PL i EF Cinema Lock) bez konieczności wysyłania kamery do autoryzowanego centrum serwisowego. Dzięki wykorzystaniu najwyższej jakości elementów optycznych oraz kompaktowej i lekkiej konstrukcji, wszechstronny obiektyw CN10X25 IAS S CINE-SERVO umożliwia rejestrowanie obrazów w 4K i 8K, dzięki czemu spełni oczekiwania najbardziej wymagających produkcji. Szeroki zakres ogniskowych, możliwość konfiguracji sprzętu pod produkcje tak telewizyjne, jak i kinowe, jak również kompatybilność z kamerami z matrycą Super 35 mm i pełnoklatkową sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie do szerokiego spektrum zastosowań – od produkcji fabularnych, przez reklamy, transmisję wydarzeń sportowych, po filmy dokumentalne.
Nowy obiektyw świetnie sprawdzi się w połączeniu z nowym korpusem EOS C300 Mark III. Dzięki 11-listkowej przysłonie, obiektyw uzyskuje miękki i efektowny efekt bokeh, a ciepłe odcienie kolorów zapewniają filmową jakość obrazu. W połączeniu z kamerami systemowymi Cinema EOS, w tym EOS C300 Mark III, CN10X25 IAS S oferuje najwyższą jakość obrazu, funkcjonalność i niezawodność, jakiej poszukuje branża.
data dodania: 21-04-2020
godzina dodania: 11:22
odsłon: 7387 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE Samyang AF 85 mm f/1,8 P FE, portretowy teleobiektyw stałoogniskowy, który równoważy wyrazistą jakość obrazu z imponującą poręcznością. Zapoznaj się z informacją prasową i zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||