testowe Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji
Panasonic LUMIX GH6, zaprezentowany 22 lutego 2022 roku, to kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji z nieograniczonym czasem nagrywania C4K/60p 10-bit 4:2:2, 5,7K/60p 10-bit i nagrywaniem wideo 4K 120p HFR / FHD z maksymalną częstotliwością 300 kl./s VFR.
![]()
Firma Panasonic zaprezentowała LUMIX GH6 — najnowszy flagowy model cyfrowego aparatu bezlusterkowego LUMIX G Series, który działa w standardzie systemu Mikro Cztery Trzecie.
W 2009 roku Panasonic wprowadził DMC-GH1, pierwszy model z serii LUMIX GH, wykorzystujący koncepcję hybrydy foto/wideo. Od tego czasu seria GH ewoluowała dzięki innowacyjnym funkcjom wymaganym przez użytkowników, a teraz stała się znana przez twórców na całym świecie jako narzędzie pierwszego wyboru dzięki swojej wydajności, mobilności i wytrzymałej konstrukcji. LUMIX GH6 to najnowszy dodatek do serii, który ponownie przełamuje granice cyfrowych aparatów bezlusterkowych.
Zwiększając efektywną liczbę pikseli o ponad 20%*, nowy przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela zapewnia wysoką rozdzielczość, szybki odczyt sygnału i szeroki zakres dynamiki. Nowy procesor Venus Engine został również wzbogacony o zaawansowane technologie przetwarzania obrazu, aby renderować obraz o wysokiej rozdzielczości z naturalną teksturą szumów i bogatą reprodukcją kolorów, co jest cechą charakterystyczną aparatów LUMIX.
* W porównaniu z matrycą aparatu LUMIX GH5.
Nowy LUMIX GH6 ponownie ewoluował, aby osiągnąć nieograniczony czas nagrywania wideo 4:2:2 10-bit C4K 60p*, 4:2:0 10-bit 4K120p, 4:2:2 10bit FHD 240p HFR (duża liczba klatek na sekundę) i FHD maksymalnie 300 kl./s VFR (zmienna częstotliwość klatek), aby odtworzyć dynamiczny ruch obiektu. Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać anamorficzne wideo 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie na monitorze rozprasowanego materiału w czasie rzeczywistym. Nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w Apple ProRes 422 HQ po raz pierwszy w aparatach LUMIX, co umożliwia nieliniową edycję bez transkodowania. Nieograniczony czas nagrywania jest możliwy dzięki technologii zarządzania ciepłem LUMIX. * W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu. Oferując 7,5-stopniową potężną stabilizację obrazu z Dual I.S.2 do sprawnego fotografowania z ręki, LUMIX GH6 został wyposażony w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem, aby osiągnąć 7,5-stopniową funkcję Body IS* i Dual IS2 **. Oferuje również szeroką gamę formatów nagrywania, rozdzielczości i klatek na sekundę do wyboru zgodnie z przeznaczeniem.
* W oparciu o normę CIPA [Kierunek
odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=60mm (odpowiednik
aparatu na kliszę 35mm f=120mm), gdy używany jest H-ES12060.
![]()
Dzięki specjalistycznej wiedzy zaczerpniętej z opinii z pierwszej ręki, LUMIX GH6 został zaprojektowany i opracowany, aby zapewnić wysokiej jakości ekspresję wideo i wydajność pracy od konfiguracji do dostarczenia, a także doskonałą wydajność obrazowania i mobilność. Wraz z szeroką gamą opcji obiektywów Panasonic jest zaangażowany w prowadzenie branży wśród twórców, którzy szukają nowego sposobu na wyjście poza ograniczenia kreatywności. *1 W porównaniu z DC-S1H
Połączenie nowej, zaawansowanej matrycy z ulepszoną wydajnością nasycenia i silnikiem umożliwia renderowanie wyraźniejszego obrazu nawet w wysokiej rozdzielczości 25,2 megapiksela i niższej minimalnej czułości ISO przy ISO 100 [Zdjęcie: ISO 50 (rozszerzone) - 25 600 / Wideo: ISO 50 (Rozszerzony) -12 800]. Zakres dynamiczny mierzy zakres luminancji, który może uchwycić aparat cyfrowy. LUMIX GH6 zapewnia ponad 12-stopniowy szeroki zakres dynamiki dla wstępnie zainstalowanej funkcji nagrywania V-Log. Nawet 13+ przystanków można osiągnąć w trybie Dynamic Range Boost*2. Dzięki nowemu trybowi Dynamic Range Boost, obraz z priorytetem nasycenia generowany z obwodu o niskim ISO i obraz o niskim poziomie szumów generowany przez obwód o wysokim ISO są syntetyzowane na każdym pikselu. Złożony obraz osiąga zarówno niski poziom szumów, jak i wysokie nasycenie, co skutkuje wyraźnym i płynnym wideo HDR z bogatą gradacją. *2 Dostępne tylko w trybie Creative Video, minimum ISO2000 w V-Log/HLG.
data dodania: 22-02-2022
godzina dodania: 02:00
odsłon: 3025 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
![]() Najlepsze w 2025 - Liga Foto-Kuriera 2025 - tylko do 18 listopada 2025 r. Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard Warchoł. Oni już wgrali swoje zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 11/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 11/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Canon EOS R6 M III; 32,5 miliona pikseli, Open Gate, nowa jakość - dostępność i cena 6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||