testowe Panasonic LUMIX GH6, kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji
Panasonic LUMIX GH6, zaprezentowany 22 lutego 2022 roku, to kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji z nieograniczonym czasem nagrywania C4K/60p 10-bit 4:2:2, 5,7K/60p 10-bit i nagrywaniem wideo 4K 120p HFR / FHD z maksymalną częstotliwością 300 kl./s VFR.
![]()
Firma Panasonic zaprezentowała LUMIX GH6 — najnowszy flagowy model cyfrowego aparatu bezlusterkowego LUMIX G Series, który działa w standardzie systemu Mikro Cztery Trzecie.
W 2009 roku Panasonic wprowadził DMC-GH1, pierwszy model z serii LUMIX GH, wykorzystujący koncepcję hybrydy foto/wideo. Od tego czasu seria GH ewoluowała dzięki innowacyjnym funkcjom wymaganym przez użytkowników, a teraz stała się znana przez twórców na całym świecie jako narzędzie pierwszego wyboru dzięki swojej wydajności, mobilności i wytrzymałej konstrukcji. LUMIX GH6 to najnowszy dodatek do serii, który ponownie przełamuje granice cyfrowych aparatów bezlusterkowych.
Zwiększając efektywną liczbę pikseli o ponad 20%*, nowy przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela zapewnia wysoką rozdzielczość, szybki odczyt sygnału i szeroki zakres dynamiki. Nowy procesor Venus Engine został również wzbogacony o zaawansowane technologie przetwarzania obrazu, aby renderować obraz o wysokiej rozdzielczości z naturalną teksturą szumów i bogatą reprodukcją kolorów, co jest cechą charakterystyczną aparatów LUMIX.
* W porównaniu z matrycą aparatu LUMIX GH5.
Nowy LUMIX GH6 ponownie ewoluował, aby osiągnąć nieograniczony czas nagrywania wideo 4:2:2 10-bit C4K 60p*, 4:2:0 10-bit 4K120p, 4:2:2 10bit FHD 240p HFR (duża liczba klatek na sekundę) i FHD maksymalnie 300 kl./s VFR (zmienna częstotliwość klatek), aby odtworzyć dynamiczny ruch obiektu. Oprócz formatu 4:2:0 10-bit 5,7K 60p, 4:2:0 10-bit 5,8K 30p (4,4K 60p) można nagrywać anamorficzne wideo 4:3 wykorzystując cały obszar matrycy. Możliwe jest wyświetlanie na monitorze rozprasowanego materiału w czasie rzeczywistym. Nagrywanie wideo 5,7K 30p jest dostępne w Apple ProRes 422 HQ po raz pierwszy w aparatach LUMIX, co umożliwia nieliniową edycję bez transkodowania. Nieograniczony czas nagrywania jest możliwy dzięki technologii zarządzania ciepłem LUMIX. * W gwarantowanym środowisku pracy. Podczas korzystania z baterii. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i nośnika zapisu. Oferując 7,5-stopniową potężną stabilizację obrazu z Dual I.S.2 do sprawnego fotografowania z ręki, LUMIX GH6 został wyposażony w nowy superprecyzyjny 5-osiowy czujnik żyroskopowy z nowym algorytmem, aby osiągnąć 7,5-stopniową funkcję Body IS* i Dual IS2 **. Oferuje również szeroką gamę formatów nagrywania, rozdzielczości i klatek na sekundę do wyboru zgodnie z przeznaczeniem.
* W oparciu o normę CIPA [Kierunek
odchylenia/nachylenia: odległość ogniskowania f=60mm (odpowiednik
aparatu na kliszę 35mm f=120mm), gdy używany jest H-ES12060.
![]()
Dzięki specjalistycznej wiedzy zaczerpniętej z opinii z pierwszej ręki, LUMIX GH6 został zaprojektowany i opracowany, aby zapewnić wysokiej jakości ekspresję wideo i wydajność pracy od konfiguracji do dostarczenia, a także doskonałą wydajność obrazowania i mobilność. Wraz z szeroką gamą opcji obiektywów Panasonic jest zaangażowany w prowadzenie branży wśród twórców, którzy szukają nowego sposobu na wyjście poza ograniczenia kreatywności. *1 W porównaniu z DC-S1H
Połączenie nowej, zaawansowanej matrycy z ulepszoną wydajnością nasycenia i silnikiem umożliwia renderowanie wyraźniejszego obrazu nawet w wysokiej rozdzielczości 25,2 megapiksela i niższej minimalnej czułości ISO przy ISO 100 [Zdjęcie: ISO 50 (rozszerzone) - 25 600 / Wideo: ISO 50 (Rozszerzony) -12 800]. Zakres dynamiczny mierzy zakres luminancji, który może uchwycić aparat cyfrowy. LUMIX GH6 zapewnia ponad 12-stopniowy szeroki zakres dynamiki dla wstępnie zainstalowanej funkcji nagrywania V-Log. Nawet 13+ przystanków można osiągnąć w trybie Dynamic Range Boost*2. Dzięki nowemu trybowi Dynamic Range Boost, obraz z priorytetem nasycenia generowany z obwodu o niskim ISO i obraz o niskim poziomie szumów generowany przez obwód o wysokim ISO są syntetyzowane na każdym pikselu. Złożony obraz osiąga zarówno niski poziom szumów, jak i wysokie nasycenie, co skutkuje wyraźnym i płynnym wideo HDR z bogatą gradacją. *2 Dostępne tylko w trybie Creative Video, minimum ISO2000 w V-Log/HLG.
data dodania: 22-02-2022
godzina dodania: 02:00
odsłon: 3102 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||