testowe TEST Nikon D3000 vs Sony a230 „Lusterka” dla każdego - artykuł opublikowano w FK 11/2009
ciąg dalszy...SONY a230
![]() ISO 100
![]() ISO 200
![]() ISO 400
![]() ISO 800
![]() ISO 1600
![]() ISO 3200 Matryca Nikona generuje większe zakłócenia, ale mają one jednorodny charakter, dzięki czemu są bardziej przyjemne w odbiorze niż wielobarwne plamy pochodzące z matrycy a230. Trzeba przyznać, że w obu przypadkach nie widać wyraźnego rozmycia szczegółów, nawet przy wysokich ekwiwalentach czułości ISO.
Różnica widoczna będzie zwłaszcza przy zastosowaniu światła żarowego. O ile do wartości ISO 800 różnica nie jest jeszcze tak znaczna, o tyle przy wysokich czułościach ISO – 1600 i 3200 jest już ogromna. Nikon nie radzi sobie zupełnie w takich warunkach, notując rekordowe wartości szumu dla ISO 3200. Redukcja poprawia nieznacznie sytuację, ale nawet po zastosowaniu tej funkcji D3000 ustępuje a230, pracującej bez redukcji. Niemniej Sony również starało się ograniczać zakłócenia. Widać to zwłaszcza przy wartości ISO 1600, gdzie wykres załamuje się gwałtownie, a poziom zakłóceń jest niższy nawet niż dla ISO 800. Mniejsze różnice zauważymy dla światła błyskowego. Do wartości ISO 800 Nikon wypada nawet lepiej, ale przy wyższych czułościach ponownie lepszy okazuje się a230.
data dodania: 21-03-2012
godzina dodania: 22:07
odsłon: 60341
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||