testowe Portret formalny czyli jak odczarować wizerunek firmy
Obrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To dlatego fotografia korporacyjna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi branży fotograficznej. Portret formalny przez lata kojarzył się ze zdjęciem rodem z paszportu, długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów.
Dzisiaj wygląda to jednak zupełnie inaczej. Duże firmy zdają sobie sprawę z tego, że pracownicy są twarzą swojej firmy, dlatego też celem współczesnych twórców, pracujących pod presją czasu i w trudnych warunkach, jest sportretowanie osób ze świata biznesu tak, by przedstawić je jako profesjonalistów, a jednocześnie osoby przyjazne i otwarte.
Szare tło jest neutralne, uniwersalne i eleganckie. Zdjęcie wykonane z nim w tle może być wykorzystywane na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu neutralnej szarości najjaśniejszym punktem zdjęcia jest twarz fotografowanej osoby, dzięki czemu na niej skupia się nasza uwaga. Portret mężczyzny [1] oświetlono światłem padającym ze świetlika. Kobietę [2] lampą studyjną. Zdjęcia: Łukasz Sokół
Zanim jednak przejdziemy do działania, musimy pamiętać o kilku podstawowych informacjach, bez których żadna sesja korporacyjna nie ma prawa się udać. Po pierwsze powinniśmy ustalić szczegółowy plan działania z osobą odpowiedzialną za koordynację projektu po stronie klienta. Ile osób ma być sportretowanych? W jaki sposób? Czy potrzebują prostego portretu, czy kilku różnych motywów? Opracowujemy szczegółowy harmonogram sesji i musimy się go trzymać. Na zdjęcia zawsze jest za mało czasu, tym bardziej, że w trakcie sesji osoba ma jeszcze wykonywany makijaż.
data dodania: 20-12-2016
godzina dodania: 10:37
odsłon: 5994
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Autoportret świąteczny od kuchni - PRO STUFF i Łukasz Pietrzak - przerwa wakacyjna do 15 stycznia Wraz z Foto-Kurierem 12/25 rozpoczynamy kolejny cykl porad fotograficznych pt. "Kulisy jednego zdjęcia" przygotowany wraz z firmą PRO STUFF. Tym razem będzie to autoportret świąteczny od kuchni w wykonaniu Łukasza Pietrzaka, który wraz z nami i marką PRO STUFF życzy Państwu zdrowych, spokojnych, rodzinnych i zawsze ostrych w kadrze Świąt Bożego Narodzenia oraz samych udanych kadrów w 2026 r. Przy okazji informujemy, że w tym roku przerwa Świąteczna w Foto-Kurierze zakończy się 15 stycznia 2026 r. Wszelkie zamówienia będziemy realizować sukcesywnie. Dziękujemy za cierpliwość. DO SIEGO ROKU. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||