testowe Warsztaty Vegas cz. 5 - Stabilizacja obrazu, balans bieli - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 1/2013
ciąg dalszy...
![]() Ustawienia efektu White Balance. Plug-in umożliwia wprowadzenie korekty kolorystyki obrazu, w którym balans bieli został ustawiony nieprawidłowo. Do tego celu służy widoczna pipeta, którą wskazujemy obszar obrazu, który powinien być biały. Select white color – wskaźnik obszaru obrazu, który powinien być biały. Amount of correction – dodatkowa ręczna korekta balansu bieli. Brightness – regulacja jasności obrazu. Na dole znajduje się zakładka kontrolera animacji. Za pomocą klatek kluczowych można zaprogramować płynną zmianę balansu bieli w trakcie trwania klipu. Więcej na temat klatek kluczowych i animowania parametrów pisaliśmy w poprzednim numerze (FK 12/2012).
Z okna Video Event FX przeciągamy efekt White Balance na dany klip wideo. W otwartym oknie White Balance wybieramy pipetę-wskaźnik z opcją Select white color, a następnie w oknie podglądu wideo wskazujemy obszar obrazu, który powinien być biały. Dodatkowo nasz wybór może być skorygowany za pomocą suwaka opcji Amount of correction. Możemy również zmienić ogólną jasność obrazu.
![]() Kolorystyka kadru przed korektą balansu bieli. Zimny, fioletowy odcień ściany.
![]() Obraz po korekcie balansu bieli. Ściana jest szara.
![]() Obraz po korekcie balansu bieli i jasności (Brightness). Teraz ściana jest biała.
data dodania: 12-12-2014
godzina dodania: 09:00
odsłon: 7168
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Foto-Kurier - FK 11/25 on-line w naszym e-kiosku - wkrótce w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 11/25 dostępny również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM. Jak zwykle jest co poczytać i czym się zainspirować. Zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25, który jeszcze przez kilka dni będzie królował w najlepszych salonach prasowych. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. ![]() Nikon F65 - poręczny, w rozsądnej cenie Najnowszą lustrzankę Nikona oznaczono symbolem F65. Jest to jedynie udoskonalony amatorski model Nikona F60. Pozostano przy niezmienionej stylistyce korpusu, a nowe elementy to... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||