testowe Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. II![]() ciąg dalszy...
Na zrzucie [1] przedstawiamy efekt użycia masek. Warstwy od 2 do 6 mają założone maski, jednak sam obrazek nie wygląda najlepiej, trzeba go skadrować.
![]()
Wybieramy narzędzie Crop, nie ustawiając żadnych parametrów [2], i wyznaczamy, jak ma być skadrowana nasza praca.
![]()
My ucięliśmy naszą pracę z każdej strony, pozbywając się kawałka trybun i zbyt dużej ilości nieba [3]. Zostały jednak jeszcze puste pola, które trzeba wypełnić.
![]()
Maski i warstwy, które zrobiliśmy do tej pory, już nam nie są potrzebne, więc łączymy je ze sobą. Klikamy na warstwę nr 6, a potem z wciśniętym klawiszem Shift, warstwę nr 1. Tym sposobem zaznaczyliśmy wszystkie warstwy. Następnie rozwijamy trójkąt w palecie Layers i wybieramy Merge Layers (lub skrótem Ctrl+E, [4]).
![]()
Teraz tworzymy nową warstwę (my nazwaliśmy ją „wypełnienie”), i narzędziem Clone Stamp dopełniamy puste miejsca. Lot motocyklisty wygląda coraz lepiej [5].
![]()
Ponownie łączymy warstwy, i moglibyśmy na tym zakończyć, ale…
Aparat nie poradził sobie ze światłem, jasne promienie słoneczne (zdjęcia były robione pod słońce) rozjaśniły niebo i pozbawiły kontrastu. Spróbujemy poradzić sobie z tym za pomocą kanałów (Levels) – i maski (oczywiście możemy użyć innych warstw dopasowania w zależności od potrzeb, jak Curves, Hue/Saturation itd.). Wybieramy Layer/New Adjustment Layer/Levels (lub z dołu palety Layers, [1] [2]),
![]()
i przesuwamy – w naszym przypadku – lewy trójkącik do wartości 104, prawy do 246, a środkowy na 1,13 (tu każdy z Was musi poeksperymentować, każde zdjęcie wymaga innej korekty). Widzimy, że niebo i chmury są teraz żywsze i bardziej kontrastowe, ale motocyklista przypomnina czarny cień [3].
![]()
Nie przejmujmy się tym, bo mamy przecież maskę. Aktywujemy ją przez kliknięcie na nią i na podglądzie min. 100% (zalecamy 200 a nawet 400) malujemy czarnym „Brushem”, zmieniając w zależności od potrzeb jego wielkość i miękkość [3]. Wykonujemy to dokładnie i powoli; tylko wtedy możemy osiągnąć wysoką jakość fotografii. Gdy już się z tym uporamy, fotomontaż wyglądać będzie dużo lepiej niż na początku.
Podsumowanie Tekst ukazał się w Foto-Kurierze nr 5 z 2009 r >>> Tekst i zdjęcia: Piotr Borys data dodania: 10-04-2017
godzina dodania: 11:46
odsłon: 5161
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() LIGA FOTO-KURIERA 2025 - V etap pt. "Poza Miastem" za nami - etap VII - zgłoszenia tylko do 15 września Liga Foto-Kuriera 2025 ma atrakcyjne nagrody o łącznej wartości ponad 21 tys. zł. Zobacz kto wygrał 6. etap Ligi Foto-Kuriera 2025 i dołącz do zabawy na dowolnym jej etapie. 7 etap ma tytuł "Detal w krajobrazie", a ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń mija 15 września o północy. ![]() Fujifilm Digital Output Film - diapozytyw do kopiowania zbiorów elektronicznych Fujichrome Digital Output Film jest to odwracalny materiał barwny o czułości ISO 100 i nie jest przeznaczony do tradycyjnej fotografii. Pozwala na otrzymanie slajdów ze zbiorów elektronicznych - tak więc należy używać go do naświetlarek filmów... ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |