testowe Epson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TESTciąg dalszy...W dolnej części kamery, w płaszczyźnie osi optycznej obiektywu, umieszczono tradycyjny mały gwint statywowy, oraz komorę akumulatora litowo-jonowego. Akumulator jest nieco większy od popularnego paluszka i posiada inne parmetry: napięcie 3,7V, a pojemność 1500 mAh.
Aparatem nie łatwo jest wykonywać zdjęcia podchwycone. Zależy to w dużej mierze od umiejętności szybkiego ustawiania ostrości. Niemniej tym razem udało się.
Oznaczono go symbolem EU-85. System mocowania akumulatora rozwiązano w ten sposób, że przypadkowe otwarcie pokrywy komory nie powoduje jego wypadnięcia, a wymiana jego nie wymaga odkręcania standardowej statywowej płytki Manfrotto, mocującej aparat na statywie (wpisać symbol). Niby drobiazg, a jednak cieszy i ułatwia pracę.
Ramka pola ustawiania ostrości (A) wizjera optycznego aparatu, liczby odpowiadające wartościom czasu ekspozycji wynoszącego odpowiednio 1/60 i 1/500 s (B).
Generalnie obsługa aparatu jest niezwykle prosta dla osób znających klasyczne aparaty dalmierzowe. Poza niezrozumiałymi piktogramami i kiepskim uchwytem oraz odklejającą się wykładziną czołową, nie mamy do Epsona RD1 większych zastrzeżeń.
Światłomierz Aparat może dobierać parametry ekspozycji w dwóch trybach pracy: ręcznym i automatycznym z preferencją przysłony. W obu przypadkach pomiar dokonywany jest metodą uśrednioną z uwypukleniem środka pola. Przy pomiarze ręcznym wykorzystujemy liczby widoczne w dolnej części wizjera optycznego aparatu. Liczba oznaczająca czas wybrany przez nas na kole wyboru czasów otwarcia migawki w momencie wstępnego naciśnięcia spustu migawki w celowniku lunetkowym podświetlona jest ciągłym czerwonym światłem.
Wskazówki funkcyjne można skalibrować bardzo precyzyjnie. Natomiast po jej lewej lub prawej stronie migają tym samym kolorem odpowiednio do sytuacji oświetleniowej wartości liczbowe czasów, które powinniśmy ustawić. Wskazują one odpowiednio ”niedoświetlenie” lub „prześwietlenie” rejestrowanego obrazu. Dobór prawidłowej ekspozycji polega na takim ustawieniu parametrów ekspozycji przy pomocy koła czasów otwarcia migawki i pierścienia przysłon żeby świeciła się światłem ciągłym jedynie jedna wartość czasu otwarcia migawki, wskazując tym samym poprawność ekspozycji.
Fotografujący może zaprogramować do trzech rodzajów typów „filmów” (metod rejestracji) różniących się sposobem wygładzania brzegów, nasycenia barw, tint, kontarstem oraz poziomem średnim szumów. Automatyka czasu w modelu tym oznaczona jest na kole czasów otwarcia migawki symbolem AE i umożliwia automatyczne dobranie do zadanej wartości przysłony czasu ekspozycji (w celowniku odpowiednia liczba podświetlona jest światłem czerwonym), który możemy odpowiednio skorygować w zakresie +/- 2 EV ze skokiem 1/3 EV. Wprowadzenie korekty sygnalizowane jest pulsacyjnym miganiem wybranego czasu ekspozycji. Przy czym w wizjerze nie widzimy wartości wprowadzonej korekty. Można ją jedynie odczytać z górnego pokrętła czasów otwarcia migawki.
data dodania: 06-03-2009
godzina dodania: 19:31
odsłon: 40353
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23
Street, portret, reportaż i dzikie zwierzęta, uniwersalny Nikkor Z 24–70 mm f/4 S, test z Foto-Kuriera 5/21
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |