testowe TestyDane na płytach CD
Wszystkie rodzaje płyt kompaktowych bazują na tej samej zasadzie zapisu. Na powierzchni nośnika znajduje się spirala ścieżek. Kształt i struktura ścieżek pozwalają na utrzymanie stałej prędkości liniowej podczas odczytu/zapisu (prędkość obrotowa płyty jest zmienna – jest zależna od tego, w jakiej odległości od środka płyty znajduje się głowica z laserem), oraz na śledzenie następujących po sobie serii danych.
TEST / (Nie) Bezpieczne fotoarchiwum
Posiadacze aparatów cyfrowych wykonują ogromne ilości zdjęć, wierząc bezkrytycznie w bezkosztowość takiego postępowania, jak też bezkarność tworzenia nienaruszalnych zasobów archiwalnych wykonywanych najniższym kosztem – a więc na zapisywalnych płytach CD-R/RW lub DVD+/-R/RW. Okazuje się, że ta metoda archiwizacji nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa – szczególnie w odniesieniu do pewniejszej metody tradycyjnej.
TEST EPSON R2880, czyli nowe wcielenie EPSONA 2400
W czerwcu bieżącego roku, w 3 lata po premierze drukarki Epson Stylus Photo 2400 (FK 8/2005), Epson wprowadza do sprzedaży jej następcę – profesjonalną drukarkę fotograficzną formatu A3+ Stylus Photo R2880. Zdobywca nagrody EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej sezonu 2008/2009 przeznaczony jest dla zawodowych fotografów i zapalonych fotoamatorów. Do druku wykorzystuje on zaawansowane atramenty pigmentowe UltraChrome K3 z kolorem Vivid Magenta, wprowadzone w miejsce dotychczasowych atramentów Magenta. To w szczególności wyróżnia ten model od poprzednika. Ale czy tylko zmieniono rodzaj atramentu? Trzy lata to długi okres, więc bez wątpienia ciekawi ewentualnego użytkownika, co jeszcze nowego pojawiło się w nowym następcy modelu 2400, który – przypomnijmy – otrzymał również nagrodę EISA dla najlepszej drukarki fotograficznej; z tą różnicą, ze było to w sezonie 2005/2006. W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Zapis Blu-ray i HD-DVD
Ogólny schemat zapisu i odczytu w urządzeniach obu standardów jest zbliżony do tego, który prezentuje rys. 1 z FK 8/2006 s. 64. Najważniejszą różnicą, która wpływa na zwiększenie pojemności nośnika jest zastosowanie innego źródła światła – lasera półprzewodnikowego o innej długości fali – 405 nm (zakres promieniowania niebieskofioletowego).
Błękitny czy "twardy" DVD
W poprzednich odcinkach omówiliśmy pokrótce technologie zapisu danych na płytach CD, DVD oraz na twardych dyskach, które są w danej chwili najpowszechniej spotykane, gdy w grę wchodzi problem archiwizacji danych. Teraz chcielibyśmy podjąć temat standardu cyfrowego archiwum z przyszłości – a więc płyt Blu-ray Disc oraz HD-DVD.
FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości
W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/08 i 3/08 FotoKuriera).
TEST FUJIFILM FinePix S100FS, CASIO Exilim Pro EX-F1 i OLYMPUS SP-570 UZ: długie zoomy - potężne możliwości
W tym numerze prezentujemy Państwu test trzech zaawansowanych, a nawet bardzo zaawansowanych, aparatów z wbudowanym obiektywem o dużym zakresie ogniskowych. Są to: Casio Exilim Pro EX-F1, Fujifilm FinePix S100FS i Olympus SP-570 UZ. (Szczegółowe opisy dwóch ostatnich modeli znajdą Państwo w numerach odpowiednio: 5/08 i 3/08 Foto•Kuriera).
Fujifilm FinePix S100FS - filmy fotograficzne w cyfrówce
O wysokiej jakości barwnych materiałów odwracalnych, a w szczególności Velvii firmy Fujifilm, nikogo nie trzeba przekonywać. Teraz konstruktorzy przenieśli ich symulację do nowego modelu aparatu spod znaku Fuji o nazwie FinePix S100FS. Firma ta brak w swojej ofercie lustrzanek konsumenckich rekompensuje silną pozycją w segmencie zaawansowanych aparatów kompaktowych z wizjerem elektronicznym (EVF). A ten model może tę pozycję umocnić.
Test CANON EOS 450 kontra OLYMPUS E-520
W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie firmy: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Lustrzanki te korzystają z najnowszych technologii użytych w topowych produktach i adresowane są do użytkowników zainteresowanych fotografią, dla których kompakt to już za mało. Z tej racji do testów wzięte zostały kitowe zestawy (aparat + obiektyw). I tak: EOS-a testujemy z obiektywem EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS, a E-520 z obiektywem ED 14-42 mm f/3,5-5,6. Ogólny opis tych aparatów mogą Państwo przeczytać w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera 2/08 (Canon) i 6/08 (Olympus), a dziś zajmiemy się tylko uwagami z użytkowania obydwu modeli.
OLYMPUS E-520 pierwszy opisKrótkie filmy testowe wykonane aparatami Sony NEX-3 i Sony NEX-5
Akcesoria foto-wideo
Kodak Black & White + 400
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select -
zawierająca dotychczas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera
& Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia
2024 rok...
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |