Wydania FK: 140,
publikacje: 7607,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 1853,
galerie zdjęć: 228990,
użytkownicy: 8129
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Testy
Światłomierz Polaris - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 12/1996
Po prezentowanym w F-K 7/96 (str. 26) prostym i precyzyjnie działającym światłomierzu Soligor Digital Flash Sensor dzisiaj chcemy przedstawić Państwu inne japońskie urządzenie tego typu – fleszmeter Polaris.
Lumiksa GH1 po raz pierwszy zaprezentowano na początku marca tego roku, czyli już w 6 miesięcy po premierze modelu DMC-G1 (Test FK 01/09). Przyjrzyjmy się tej konstrukcji nieco bliżej.
Fotoksiążka CEWE COLOR luksus niedoceniony / TEST / Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze nr 5/2009
Na Photokinie 2008 jako nową formę prezentacji zdjęć mocno promowano fotoksiążki. I choć od tego czasu upłynęło ponad pół roku, to zaczyna się ona w Polsce dopiero popularyzować. Przyjrzyjmy się jednej z takich fotoksiążek, oferowanej przez laboratorium przemysłowe Cewe Color.
5 listopada br. Olympus przedstawił swoją najnowszą lustrzankę systemu 4/3 o oznaczeniu E-30, której mokap prezentowano na Photokinie pod hasłem model 2009.
17 października 2007 r. Olympus zapowiedział wprowadzenie nowego modelu flagowego lustrzanki systemu 4/3, oznaczonej symbolem E-3. Przyjrzyjmy się jego podstawowym cechom, odnosząc je do modelu E-1.
Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
15 maja 2009, po prawie półtorarocznej przerwie, firma Sony zaprezentowała
nową „najniższą półkę” konsumenckich lustrzanek. Wśród nowych
modeli znalazł się teoretyczny następca modelu Sony a350, oznaczony jako
Sony a380.
Do końca roku 2007 Sony dysponowało zaledwie dwoma lustrzankami: Sony A100 i Sony A700. Nie pozwalało to nawiązać równorzędnej walki z żadnym z liderów rynku. Canon, Nikon i Olympus miały już bowiem znacznie większe lustrzankowe portfolio. Dopiero rok 2008 miał coś zmienić. Kiedy jednak 6 stycznia 2008 Sony ogłosiło światu wprowadzenie nowego modelu Sony A200, sytuacja nie wydawała się dla firmy zbyt różowa. Sony A200 zastąpi Sony A100 i forma pozostanie nadal z dwoma lustrzankami na rynku. Wielu pomyślało: „lipa” z tym zaangażowaniem Sony w branżę fotograficzną, a konkurencja odetchnęła z ulgą – nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jednak sytuacja zmieniła się diametralnie pod koniec stycznia, kiedy to Sony przedstawiło światu kolejne konsumenckie modele lustrzanek, będące „mutacją” modelu Sony A200, a mianowicie Sony A300 i A350. Te dwa ostatnie aparaty są bohaterami poniższego testu, a przede wszystkim model A350.
Nikon D90 jako innowacyjny następca D80 reklamowany jest jako pierwsza lustrzanka na świecie kręcąca filmy HD. To fakt. My jednak zajmiemy się w teście głównie analizą fotograficznych możliwości Nikona D90.
Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TEST
Wodoodporne, dotykowe lub prawie niezniszczalne, a do tego błyszczące i opływowe jak luksusowa limuzyna – na polskim rynku co chwila pojawiają się kolejne niewielkie, stylowe i nadal chętnie wybierane przez nas kieszonkowe kompakty.
Nikon D700 - superjakość w mniejszych wymiarach / TEST
1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700.
Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D / TEST
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED - przesuwy, pokłony oraz kilka drobnych spostrzeżeń / TEST
Autor artykułu po wielu latach korzystania z systemu Canona zdecydował się przejść na system Nikona. A geneza tej decyzji i wnioski płynące ze zmiany systemu to temat na oddzielne wywody. Być może przyczynkiem do nich stanie się ten test szerokokątnego obiektywu PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED do korekcji perspektywy.
Pod koniec marca w Tajlandii firma Sony Poland zorganizowała, dla grupy polskich dziennikarzy, warsztaty fotograficzne poświęcone optyce profesjonalnej dedykowanej do lustrzanek Sony.
Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
Mini test Sony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęcia
Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych aparatem Sony Cyber-shot HX1 z wykorzystaniem funkcji panoramy wykonanych podczas warsztatów Sony w Tajlandii poświęconych temu modelowi i zjawisku front i back focusu w obiektywach do lustrzanek.
W lutowym wydaniu FotoKuriera opisaliśmy najnowszą wersję programu do obróbki zdjęć Photoshop Elements 7. Wspomnieliśmy o tworzeniu, wśród szeregu nowych funkcji i możliwości, albumów internetowych czy foto-książek, z użyciem różnego rodzaju bardzo ciekawych wzorników.
Dalmierzowy Epson RD1 opisaliśmy szerzej w numerze 6/2004 Foto•Kuriera. Jednak dopiero teraz, tj. po roku, udało się otrzymać egzemplarz testowy na czas wystarczający do wykonania niniejszego testu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024