testowe Testy
Test aparatu Fujifilm FinePix HS10 - 30-krotny zoom. Pełny tekst artykułu, który ukazał się w Foto-Kurierze 4/2010
Fujifilm HS10 to konstrukcja niezwykle ciekawa. Doświadczony na tym polu producent po raz pierwszy stworzył aparat typu megazoom o tak dużych możliwościach zamkniętych w tak kompaktowym korpusie. Użytkownik otrzymuje m.in. 30-krotny zoom optyczny, 10-milionową matrycę typu BSI, funkcję szerokiej panoramy, oraz filmy Full HD. Zachęcamy do lektury pierwszego w Polsce, pełnego testu HS10.
Test aparatów SONY NEX-5 i NEX-3 - najmniejszych aparatów w systemie alfa
Podwodne kompakty 2010 cz. II Pełna wersja testu, który ukazał sie w Foto-Kurierze 8/2010
Niemal niezniszczalne lub co najmniej niezatapialne. Małe i zgrabne, świetnie sprawdzą się zarówno na plaży, w basenie, jak i na śniegu. Rosnące zainteresowanie tą grupą kompaktów sprawia, że prawie każdy producent ma już w swojej ofercie niedrogiego „podwodniaka”. Którego wybrać? Zapraszamy do lektury drugiej części testu. Tym razem procedurom testowym poddaliśmy aparaty: Canon PowerShot D10, Casio Exilim EX-G1 oraz Sony Cyber-shot TX-5.
Podwodne kompakty cz.1 - artykuł ukazał się w FK 7/2010
Niemal
niezniszczalne lub co najmniej niezatapialne. Małe i zgrabne, świetnie
sprawdzą się zarówno na plaży, w basenie, jak i na śniegu. Rosnące
zainteresowanie tą grupą kompaktów sprawia, że prawie każdy producent ma
już w swojej ofercie niedrogiego „podwodniaka”. Którego wybrać?
Zapraszamy do lektury.
Fujifilm FinePix S200 EXR - test kompaktu o możliwościach lustrzanki - pełna wersja ukazała się w F-K 12/2009
Test Canona EOS 500D kręcącego w Full HD
Canon EOS 500D jako najnowsza konsumencka lustrzanka Canona bez wątpienia chciałaby pretendować do tytułu lidera rynku w tym segmencie. Na pierwszy rzut oka Canona EOS 500D wyposażono w prawie we wszystko, czego może oczekiwać początkujący fotoamator. Przeprowadzony test Canona EOS 500D przekonan nas czy tak jest w rzeczywistości?
Światłomierz Polaris - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 12/1996
Panasonic Lumix GH1 - Aparat multimedialny
Fotoksiążka CEWE COLOR luksus niedoceniony / TEST / Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze nr 5/2009
Olympus E-30 - młodszy brat E-3
Trzej muszkieterowie - lustrzanki dla zaawansowanych
Olympus E-3 - wszechstronny i profesjonalny
Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
Test Sony A380
Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200
Do końca roku 2007 Sony dysponowało zaledwie dwoma lustrzankami: Sony A100 i Sony A700. Nie pozwalało to nawiązać równorzędnej walki z żadnym z liderów rynku. Canon, Nikon i Olympus miały już bowiem znacznie większe lustrzankowe portfolio. Dopiero rok 2008 miał coś zmienić. Kiedy jednak 6 stycznia 2008 Sony ogłosiło światu wprowadzenie nowego modelu Sony A200, sytuacja nie wydawała się dla firmy zbyt różowa. Sony A200 zastąpi Sony A100 i forma pozostanie nadal z dwoma lustrzankami na rynku. Wielu pomyślało: „lipa” z tym zaangażowaniem Sony w branżę fotograficzną, a konkurencja odetchnęła z ulgą – nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jednak sytuacja zmieniła się diametralnie pod koniec stycznia, kiedy to Sony przedstawiło światu kolejne konsumenckie modele lustrzanek, będące „mutacją” modelu Sony A200, a mianowicie Sony A300 i A350. Te dwa ostatnie aparaty są bohaterami poniższego testu, a przede wszystkim model A350.
Nikon D90 nie tylko „kręci / TEST
Kolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TEST
Nikon D700 - superjakość w mniejszych wymiarach / TEST
TEST / Nikon D300, Olympus E-3, Sony Alfa 700 - lustrzanki dla zaawansowanych / PEŁNA WERSJA z FK 1/2008
Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D / TEST
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
Akcesoria foto-wideo
IBM 1 GB Microdrive - dysk typu CF - marzenie wi...
IBM wyprodukował nowy dysk o pojemności 1 GB. Pomieści on około 1000 ujęć o rozdziel&s...
Opal - największy wydruk zdjęcia na porcelanie
Lubelska firma „OPAL“, lider na rynku fotografii nagrobkowej, wykonał...
Frontier DX400/DX400W - tajna broń Fujifilm - w sup...
We wrześniu 2025 roku udało nam się spotkać oko w oko z drukarką Fujifilm Frontier DX400, co nas trochę zaskoczyło, gdyż producent nie inform...
Opublikowane
Foto-Kurier 10/25 dostępny on-line - wkrótce w najl...
Foto-Kurier 10/25 jest już dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Okładkę wydania ozdobiło zdjęcie Jana Jaskuły, które w pełnej formie ...
Foto-Kurier 10/2025 wysłany do prenumeratorów, dost...
Foto-Kurier 10/2025 wysłano (14.10) do prenumeratorów, od dzisiaj jest w najlepszych salonach prasowych, a w e-kiosku od&nbs...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||