testowe TestyOlympus E-30 - młodszy brat E-3Trzej muszkieterowie - lustrzanki dla zaawansowanychOlympus E-3 - wszechstronny i profesjonalnyCanon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
Test Sony A380Test Sony A350, Sony A300 i Sony A200
Do końca roku 2007 Sony dysponowało zaledwie dwoma lustrzankami: Sony A100 i Sony A700. Nie pozwalało to nawiązać równorzędnej walki z żadnym z liderów rynku. Canon, Nikon i Olympus miały już bowiem znacznie większe lustrzankowe portfolio. Dopiero rok 2008 miał coś zmienić. Kiedy jednak 6 stycznia 2008 Sony ogłosiło światu wprowadzenie nowego modelu Sony A200, sytuacja nie wydawała się dla firmy zbyt różowa. Sony A200 zastąpi Sony A100 i forma pozostanie nadal z dwoma lustrzankami na rynku. Wielu pomyślało: „lipa” z tym zaangażowaniem Sony w branżę fotograficzną, a konkurencja odetchnęła z ulgą – nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jednak sytuacja zmieniła się diametralnie pod koniec stycznia, kiedy to Sony przedstawiło światu kolejne konsumenckie modele lustrzanek, będące „mutacją” modelu Sony A200, a mianowicie Sony A300 i A350. Te dwa ostatnie aparaty są bohaterami poniższego testu, a przede wszystkim model A350.
Nikon D90 nie tylko „kręci / TESTKolorowe MIKRUSY o dużych możliwościach: Olympus Tough-8000, Panasonic Lumix FT1, SONY T900, Nikon S60, Samsung NV9 / TESTNikon D700 - superjakość w mniejszych wymiarach / TESTTEST / Nikon D300, Olympus E-3, Sony Alfa 700 - lustrzanki dla zaawansowanych / PEŁNA WERSJA z FK 1/2008Canon EF 50 mm f/1,4 USM vs Nikkor AF 50 mm f/1,4D / TEST
„Pięćdziesiątki 1,4” to sztandarowa optyka każdego producenta. Mają wysoką jakość i wspaniałą jasność, a do ich zakupu zachęcają relatywnie niskie ceny. Kąty widzenia „pięćdziesiątek” przyjęto za standard w fotografii małoobrazkowej, a w „cyfrze” niepełnoklatkowej odpowiadają optyce portretowej. Zobaczmy, jak w praktyce sprawują się dwa najlepsze „szkła” tego typu Canona i Nikona.
PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED - przesuwy, pokłony oraz kilka drobnych spostrzeżeń / TEST
Autor artykułu po wielu latach korzystania z systemu Canona zdecydował się przejść na system Nikona. A geneza tej decyzji i wnioski płynące ze zmiany systemu to temat na oddzielne wywody. Być może przyczynkiem do nich stanie się ten test szerokokątnego obiektywu PC-E Nikkor 24 mm f/3,5D ED do korekcji perspektywy.
Sony&Back FocusSony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęciaMini test Sony Cyber-shot HX1 - przykładowe zdjęciaAdobe Photoshop Elements 7 - album onlineEpson R-D1 - klasyka na cyfrowo / TESTAmbitny SamsungNikon u fryzjeraKryształowy Pentax
Akcesoria foto-wideo
Kodak Black & White + 400
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select -
zawierająca dotychczas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24. Wydanie wkrótce będzie dostępne
w e-kiosku, a w przyszłym tygodniu w najlepszych salona...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |