testowe Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15Niejeden z was korzystał już z internetowego banku zdjęć, automatycznie klikając „Akceptuj regulamin”, byle tylko szybciej przejść o krok dalej. Oczywiście to żaden wstyd i większości z was pewnie nie dotknęły żadne konsekwencje prawne. To wszystko jednak do czasu.
© vege - Fotolia.com
Wielu profesjonalnych i średniozaawansowanych fotografów publikuje swoje zdjęcia w ramach internetowych banków zdjęć. Jest to często forma znacznego przychodu dla nich zważywszy na to, że wiele firm i agencji szuka fotografii na takich właśnie stronach. Plusem banków zdjęć jest ich duży zasięg, a co za tym idzie łatwość dotarcia do klienta. Obecnie na rynku mamy wiele takich miejsc. Są to m.in. Fotolia, PAP, Crestock, Dreamstime, Bigstockphoto, Shutterplanet i największy Shutterstock. Niestety z punktu widzenia fotografa, żaden z nich nie jest idealny pod względem podziału finansowego.
Na przykład Shutterplanet wypłaca wynagrodzenie raz w miesiącu w momencie, kiedy na naszym koncie uzyskaliśmy dochód 50 zł. Na portalu Fotolia z kolei możemy wybrać czy chcemy sprzedawać nasze zdjęcia na wyłączność czy bez wyłączności. Pamiętajmy przy tym zawsze, że banki zdjęć nie są to miejsca do sprzedaży naszych dzieł, ale do wykupywania na nie licencji. I tutaj właśnie pojawiają się ciekawostki. Jeśli zdecydujemy się na pierwszą opcję to nasza prowizja za sprzedane zdjęcie wynosi od 35% do 63% za sprzedane pliki w systemie kredytów. Druga opcja jest trochę mniej satysfakcjonująca, aczkolwiek na próg końcowy można się zgodzić, prowizja od 20% do 46%. Pojawia się pewnie pytanie co to jest system kredytów? To nic innego jak ilość pobrań, którą można pomnożyć przez prowizję. Ważne by pamiętać, że prowizja rośnie wraz ze wzrostem pobrań zdjęć.
Analizując dalej obecne na rynku ineternetowe banki zdjęć trafiamy na iStock, który na swojej stronie promuje osoby, które regularnie zamieszczają nowe prace. Mamy tutaj dwa rodzaje licencji: royalty free (wolny od tantiemów) i copyleft.
data dodania: 17-04-2019
godzina dodania: 10:10
odsłon: 2491
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Test Sigmy 50 mm f/1,2 DG DN | Art 26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art; najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się... FINAŁ EISA MAESTRO 2024 - Polak na drugim miejscu Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już XVII edycję dwuetapowego, międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award, tym razem pt. „Sporty i gry”. Zdobywcą tytułu EISA Maestro 2024 został Gabriele Pardini z Włoch. Poznaj najlepsze prace konkursu i niech bedą one dla Ciebie inspiracją do rywalizacji o tytuł EISA MAESTRO 2025. Temat konkursu podamy wkrótce. Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony 2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |