testowe Wakacyjne statywy czyli co nowego w Manfrotto - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 5/2008ciąg dalszy...
Kolejną cechą odróżniającą modele „X” od poprzedników jest przycisk blokady regulacji rozstawu nóg – poprawiono jego ergonomię. Odchylając nogę do pożądanej pozycji widzimy ewidentnie, kiedy przycisk zaskakuje. Tak jak było to w poprzednich wersjach, kąt odchylenia nóg regulowany jest w każdej z nich niezależnie, ale zmieniono jego wartości. Starsze statywy miały zaskoki w pozycjach 25, 43, 73, 90 stopni, nowe mają 25, 46, 66, 88.
Nowe zaciski służące do regulacji wyciągu nóg statywu
Nieco inaczej wygląda porównanie modeli 055. Zwiększono we wszystkich przypadkach wysokość statywu bez wyciągnięcia kolumny. Podobnie z kolumną wysuniętą, wyjątek stanowi porównanie modeli 055DB i 055XDB gdzie zmniejszono wysuw aż o 3 cm. Waga statywów pozostała na bardzo podobnym poziomie. Udźwig natomiast we wszystkich przypadkach jest identyczny.
Specyfikacje
Nowe głowice
Wraz z nowymi statywami w ofercie pojawiły się również nowe głowice. Bardzo popularny model 141RC zastąpiono „odchudzonym” 804RC2, wycofano głowice 029 i 329RC4, a w ich miejsce Manfrotto proponuje 808RC4. To, co widać na pierwszy rzut oka, to inne zakończenia dźwigni do regulacji położenia głowic w różnych płaszczyznach. Poprzednie, bardzo grube, w kształcie walca rączki zostały wymienione na lepiej wyprofilowane, o mniejszych wymiarach.
Nowe gniazdo do zmiany położenia kolumny centralnej
Nie traktujmy jednak zmniejszenia udźwigu jako wady. Do budowy współczesnych aparatów fotograficznych używane są lekkie tworzywa, większa część lustrzanek ma sensor mniejszy niż klatka filmu 35 mm. Zatem żeby uzyskać adekwatny kąt widzenia stosujemy mniejsze i lżejsze obiektywy. Ponadto wielu entuzjastów fotografii z różnych względów stosuje aparaty kompaktowe, które są jeszcze lżejsze od lustrzanek.
190PROB
190XPROB Maksymalny rozstaw nóg w statywie 190PROB. W nowej wersji, aby uzyskać minimalną wysokość należy kolumnę centralną zamontować poziomo.
data dodania: 31-08-2009
godzina dodania: 16:06
odsłon: 14080
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Panasonic Leica DG Summilux 9 mm f/1,7 ASPH w porównywarce Zaprezentowany 17 maja 2022 roku ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy LEICA DG SUMMILUX 9 mm f/1,7 jest w naszej porównywarce. Zobacz jego dane techniczne. Piąty etap Ligi Foto-Kuriera 2024 pt. "Architektura miejska" - zgłoszenia tylko do 16 czerwca Andrzej Bocheński, Kamil Górawski, Maciej Nowak, Aleksandra Piotrowska, Marcin Przybylski i Maciej Wojciechowski, autorzy zdjęć wykorzystanych w montażu, wysłali już swoje prace. Zainspiruj się nimi i dołącz do zabawy w dowolnym momencie. Łącznie do wygrania ponad 16 tys. złotych. Zgłoszenia tylko do 13 czerwca 2024 r. TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22 26 października 2022 r., niemal w rok po premierze Sony A7 IV (21.10.21 r.), firma Sony zaprezentowała pełnoklatkowego bezlusterkowca o symbolu Sony A7R V. Ujrzał on światło dzienne w ponad 3 lata po premierze poprzednika - Sony A7R IV (19 lipca 2019 r.). Na kilka dni przed premierą Sony A7R V trafił do naszej redakcji, dzięki czemu możemy podzielić się z Państwem pierwszymi wrażeniami powstałymi po obcowaniu z tą konstrukcją. Czy jest to jedynie ewolucyjny czy rewolucyjny model w stosunku do swojego poprzednika. Staramy się odpowiedzieć na to pytanie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |