testowe Portret formalny czyli jak odczarować wizerunek firmy
Obrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To dlatego fotografia korporacyjna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi branży fotograficznej. Portret formalny przez lata kojarzył się ze zdjęciem rodem z paszportu, długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów.
Dzisiaj wygląda to jednak zupełnie inaczej. Duże firmy zdają sobie sprawę z tego, że pracownicy są twarzą swojej firmy, dlatego też celem współczesnych twórców, pracujących pod presją czasu i w trudnych warunkach, jest sportretowanie osób ze świata biznesu tak, by przedstawić je jako profesjonalistów, a jednocześnie osoby przyjazne i otwarte.
Szare tło jest neutralne, uniwersalne i eleganckie. Zdjęcie wykonane z nim w tle może być wykorzystywane na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu neutralnej szarości najjaśniejszym punktem zdjęcia jest twarz fotografowanej osoby, dzięki czemu na niej skupia się nasza uwaga. Portret mężczyzny [1] oświetlono światłem padającym ze świetlika. Kobietę [2] lampą studyjną. Zdjęcia: Łukasz Sokół
Zanim jednak przejdziemy do działania, musimy pamiętać o kilku podstawowych informacjach, bez których żadna sesja korporacyjna nie ma prawa się udać. Po pierwsze powinniśmy ustalić szczegółowy plan działania z osobą odpowiedzialną za koordynację projektu po stronie klienta. Ile osób ma być sportretowanych? W jaki sposób? Czy potrzebują prostego portretu, czy kilku różnych motywów? Opracowujemy szczegółowy harmonogram sesji i musimy się go trzymać. Na zdjęcia zawsze jest za mało czasu, tym bardziej, że w trakcie sesji osoba ma jeszcze wykonywany makijaż.
data dodania: 20-12-2016
godzina dodania: 10:37
odsłon: 5987
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. ![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - prezentujemy okładkę Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||