testowe Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. II
Co to jest maska, jak ją założyć i edytować opisywaliśmy w poprzednich Warsztatach Fotoszopa. W tej części, zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego odcinka, wykonamy montaż kilku zdjęć i poprawimy kolorystykę naszej fotografii; oczywiście pomagać nam będą w tym maski. Tekst ukazał się w nr 5 Foto-Kuriera w 2009 roku.
Krok 1
![]()
Podczas pokazów motocyklowych zrobiliśmy kilka zdjęć „latających” motocyklistów wraz z ich „maszynami”. Oglądając te zdjęcia w serii (jak to jest pokazane w tytule), widzimy, że tylko w części oddają to, jak „szybował” jeden z nich. Jednak gdyby było to wszystko na jednym zdjęciu, efekt chyba byłby o wiele lepszy. Spróbujmy to zrobić.
![]()
Krok 2 Gdy mamy wszystkie zdjęcia na warstwach, wyłączamy je, pozostawiając aktywne tylko dwie warstwy znajdujące się najniżej [1].
![]()
Aktywujemy warstwę 2, przesuwamy ją tak, żeby była widoczna warstwa 1, i szukamy miejsc wspólnych na obu zdjęciach. W naszym przypadku są to chmury [2].
![]()
Nadajemy przezroczystość warstwie drugiej (w palecie Layers parametr Opacity, patrz strzałka [3], ok. 70%, i przesuwamy ją tak, żeby pokryły się te chmury, które widnieją na obu zdjęciach. W miarę potrzeb obracamy warstwę [3].
![]()
Kiedy nałożymy już punkty wspólne idealnie na siebie, powracamy do krycia warstwy w 100%. Widzimy, że część motocyklisty zasłoniła warstwa 2. Zakładamy więc na nią maskę (Layer/Layer Mask/Reveal All) i malujemy po niej narzędziem Brush o twardości 0 i wielkości odpowiednio dobranej do rozmiaru obrazka (w naszym przypadku jest to 400 pikseli) w miejscu, gdzie jest „skoczek” i na krawędziach nachodzących na warstwę 1 [4].
![]()
Gdy już skończymy powtarzamy całą procedurę z kroku 2, aktywując kolejno warstwy 3, 4 itd. aż do 6.
data dodania: 10-04-2017
godzina dodania: 11:46
odsłon: 5262
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Foto-Kurier 11/25 w najlepszych salonach prasowych i on-line - przed zakupem zajrzyj do e-kiosku Foto-Kurier 11/2025 w najlepszych salonach prasowych oraz w e-kiosku. Okładkę ozdobiło zdjęcie wykonane przez Leszka Wygachiewicza, składające się z 2032 zdjęć. A w środku znalazły się testy i opisy najnowszych obiektywów i aparatów oraz inspirujące zdjęcia, a także... ![]() Test Tamrona 28-300 mm f/4-7,1 Di III VC VXD - ostro, blisko, stabilnie, test z Foto-Kuriera 10/24 Tamron 28–300 mm f/4–7,1 Di III VC VXD to wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy o krotności 10,7×, do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, który zadebiutował 1 sierpnia 2024 r. Ma kompaktową konstrukcję o długości zaledwie 126 mm i wadze 610 g oraz wbudowaną stabilizację optyczną VC. Test obiektywu przed wami. ![]() OKIEM EKSPERTÓW ocena zdjęć użytkowników portalu - Foto-Kurier 11/25 Marta Darowska i Tadeusz Koniarz, eksperci nie tylko w dziedzinie fotografii, poddają swojej opinii wybrane zdjęcia użytkowników galerii foto-kurier.pl. Wgrywaj zdjęcia do serwisu jeśli chcesz, żeby nasi eksperci omówili je na łamach Foto-Kuriera. Tym razem swoją uwagę skupili między innymi na zdjęciu "Pastelowy poranek dnia", którego autorem jest Maciej Najderek, następnym razem może to być seria lub pojedyncze zdjęcie wgrane przez Ciebie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||