Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. II

Co to jest maska, jak ją założyć i edytować opisywaliśmy w poprzednich Warsztatach Fotoszopa. W tej części, zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego odcinka, wykonamy montaż kilku zdjęć i poprawimy kolorystykę naszej fotografii; oczywiście pomagać nam będą w tym maski. Tekst ukazał się w nr 5 Foto-Kuriera w 2009 roku.

 

Krok 1
Wczytywanie zdjęć i przygotowanie obszaru roboczego

 

Podczas pokazów motocyklowych zrobiliśmy kilka zdjęć „latających” motocyklistów wraz z ich „maszynami”. Oglądając te zdjęcia w serii (jak to jest pokazane w tytule), widzimy, że tylko w części oddają to, jak „szybował” jeden z nich. Jednak gdyby było to wszystko na jednym zdjęciu, efekt chyba byłby o wiele lepszy. Spróbujmy to zrobić.
Otwieramy fotografie, z których chcemy zrobić montaż. W naszym przypadku jest to 6 zdjęć – kolejno ponumerowanych – z tego właśnie pokazu. Otwieramy naszą serię i przenosimy wszystkie zdjęcia do jednego dokumentu, tak, żeby każde zdjęcie było na osobnej warstwie. Gdy korzystamy z Photoshopa CS3 lub CS4, to możemy zrobić to w jednym ruchu, wybierając File/Scripts/Load Files into Stack [1]. Przeciągając warstwy ustawiamy je w takiej kolejności, żeby zdjęcie wykonane jako pierwsze było na spodzie, a każde kolejne warstwę wyżej. Następnie powiększamy obszar roboczy o 150% w szerz (w naszym przypadku w prawo), i o 100% w górę (Image/Canvas Size, lub skrótem ­Alt+Ctrl+C, [2]). Efekt tego widzimy na zrzucie [3].

 

Photoshop

 

 

Krok 2
Dopasowanie do siebie warstw

Gdy mamy wszystkie zdjęcia na warstwach, wyłączamy je, pozostawiając aktywne tylko dwie warstwy znajdujące się najniżej [1].

 

Photoshop

 

Aktywujemy warstwę 2, przesuwamy ją tak, żeby była widoczna warstwa 1, i szukamy miejsc wspólnych na obu zdjęciach. W naszym przypadku są to chmury [2].

 

Photoshop

 

 

Nadajemy przezroczystość warstwie drugiej (w palecie Layers parametr Opacity, patrz strzałka [3], ok. 70%, i przesuwamy ją tak, żeby pokryły się te chmury, które widnieją na obu zdjęciach. W miarę potrzeb obracamy warstwę [3].

 

Photoshop

 

 

Kiedy nałożymy już punkty wspólne idealnie na siebie, powracamy do krycia warstwy w 100%. Widzimy, że część motocyklisty zasłoniła warstwa 2. Zakładamy więc na nią maskę (Layer/Layer Mask/­Reveal All) i malujemy po niej narzędziem Brush o twardości 0 i wielkości odpowiednio dobranej do rozmiaru obrazka (w naszym przypadku jest to 400 pikseli) w miejscu, gdzie jest „skoczek” i na krawędziach nachodzących na warstwę 1 [4].

 

Photoshop

 

 

Gdy już skończymy powtarzamy całą procedurę z kroku 2, aktywując kolejno warstwy 3, 4 itd. aż do 6.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 10-04-2017
 
godzina dodania: 11:46
 
odsłon: 4540
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Prawo w fotografii: Ochrona wizerunku i zasady jego rozpowszechniania - artykuł z Foto-Kuriera 6/14
fotografia
Prawo w fotografii: Dozwolony użytek czyli co i gdzie wolno wieszać - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Wyrównujemy oświetlenie - artykuł z Foto-Kuriera 3/16
fotografia
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99
fotografia
CEWE Fotoksiążka jako Kronika Roczna - kupon promocyjny dla Czytelników Foto-Kuriera!
fotografia
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii - artykuł z Foto-Kuriera 12/12
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
fotografia
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10
fotografia
Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15
fotografia
Najczęstsze błędy w umowach związanych z prawem autorskim - artykuł z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
Mem internetowy fenomen, a zarazem przedmiot prawa autorskiego - artykuł Foto-Kurier 1-2/19
fotografia
Przebieranki na stadionie czyli kilka słów o statusie fotoreporterów - artykuł Foto-Kurier 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.094) / 0.085

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |