testowe Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. II![]() Co to jest maska, jak ją założyć i edytować opisywaliśmy w poprzednich Warsztatach Fotoszopa. W tej części, zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego odcinka, wykonamy montaż kilku zdjęć i poprawimy kolorystykę naszej fotografii; oczywiście pomagać nam będą w tym maski. Tekst ukazał się w nr 5 Foto-Kuriera w 2009 roku.
Krok 1
![]()
Podczas pokazów motocyklowych zrobiliśmy kilka zdjęć „latających” motocyklistów wraz z ich „maszynami”. Oglądając te zdjęcia w serii (jak to jest pokazane w tytule), widzimy, że tylko w części oddają to, jak „szybował” jeden z nich. Jednak gdyby było to wszystko na jednym zdjęciu, efekt chyba byłby o wiele lepszy. Spróbujmy to zrobić.
![]()
Krok 2 Gdy mamy wszystkie zdjęcia na warstwach, wyłączamy je, pozostawiając aktywne tylko dwie warstwy znajdujące się najniżej [1].
![]()
Aktywujemy warstwę 2, przesuwamy ją tak, żeby była widoczna warstwa 1, i szukamy miejsc wspólnych na obu zdjęciach. W naszym przypadku są to chmury [2].
![]()
Nadajemy przezroczystość warstwie drugiej (w palecie Layers parametr Opacity, patrz strzałka [3], ok. 70%, i przesuwamy ją tak, żeby pokryły się te chmury, które widnieją na obu zdjęciach. W miarę potrzeb obracamy warstwę [3].
![]()
Kiedy nałożymy już punkty wspólne idealnie na siebie, powracamy do krycia warstwy w 100%. Widzimy, że część motocyklisty zasłoniła warstwa 2. Zakładamy więc na nią maskę (Layer/Layer Mask/Reveal All) i malujemy po niej narzędziem Brush o twardości 0 i wielkości odpowiednio dobranej do rozmiaru obrazka (w naszym przypadku jest to 400 pikseli) w miejscu, gdzie jest „skoczek” i na krawędziach nachodzących na warstwę 1 [4].
![]()
Gdy już skończymy powtarzamy całą procedurę z kroku 2, aktywując kolejno warstwy 3, 4 itd. aż do 6.
data dodania: 10-04-2017
godzina dodania: 11:46
odsłon: 5159
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |