testowe Portret formalny czyli jak odczarować wizerunek firmyObrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To dlatego fotografia korporacyjna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi branży fotograficznej. Portret formalny przez lata kojarzył się ze zdjęciem rodem z paszportu, długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów.
Dzisiaj wygląda to jednak zupełnie inaczej. Duże firmy zdają sobie sprawę z tego, że pracownicy są twarzą swojej firmy, dlatego też celem współczesnych twórców, pracujących pod presją czasu i w trudnych warunkach, jest sportretowanie osób ze świata biznesu tak, by przedstawić je jako profesjonalistów, a jednocześnie osoby przyjazne i otwarte.
Szare tło jest neutralne, uniwersalne i eleganckie. Zdjęcie wykonane z nim w tle może być wykorzystywane na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu neutralnej szarości najjaśniejszym punktem zdjęcia jest twarz fotografowanej osoby, dzięki czemu na niej skupia się nasza uwaga. Portret mężczyzny [1] oświetlono światłem padającym ze świetlika. Kobietę [2] lampą studyjną. Zdjęcia: Łukasz Sokół
Zanim jednak przejdziemy do działania, musimy pamiętać o kilku podstawowych informacjach, bez których żadna sesja korporacyjna nie ma prawa się udać. Po pierwsze powinniśmy ustalić szczegółowy plan działania z osobą odpowiedzialną za koordynację projektu po stronie klienta. Ile osób ma być sportretowanych? W jaki sposób? Czy potrzebują prostego portretu, czy kilku różnych motywów? Opracowujemy szczegółowy harmonogram sesji i musimy się go trzymać. Na zdjęcia zawsze jest za mało czasu, tym bardziej, że w trakcie sesji osoba ma jeszcze wykonywany makijaż.
data dodania: 20-12-2016
godzina dodania: 10:37
odsłon: 5428
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |