testowe Kamera Sony HDC-F5500 z przetwornikiem obrazu CMOS Super 35 mm 4K Global Shutter już w Europie
Firma Sony zapowiedziała, że wiosną 2022 r. rozpoczną się dostawy do Europy kamer HDC-F5500. Najnowszy model z serii HDC doskonale sprawdzi się w obecnych systemach produkcji na żywo, a jego czuły przetwornik obrazu CMOS 4K Super 35 mm z technologią Global Shutter ułatwi uzyskanie obrazu o filmowym wyglądzie.
![]()
Kamera HDC-F5500, której wprowadzenie zapowiedziano w październiku 2021 r. w USA, jest kolejnym modelem z linii produktów HDC formy Sony, powszechnie używanych w branży. Nowy model zapewni duże możliwości nadawcom, którzy pragną połączyć filmowy look z ergonomią i modelami pracy znanymi dobrze z kamer systemowych Sony. Zastosowanie technologii Global Shutter eliminuje zniekształcenia dystorsyjne obiektów ruchomych i powstawanie jasnych pasów. W rezultacie kamera dobrze sprawdzi się przy pracy w trudnym oświetleniu, na przykład przy rejestracji koncertów live z szybko przemieszczającymi się światłami z laserów LED. Połączenie technologii Global Shutter z małą głębią ostrości doskonale sprawdzi się w produkcjach telewizyjnych na żywo z użyciem wirtualnego systemu ścian LED. HDC-F5500 to pierwsza kamera S35mm wyposażona w sterowany silnikiem 8-stopniowy system filtrów szarych (ND). Systemem tym, zastosowanym wcześniej w cyfrowej kamerze filmowej Sony VENICE, można sterować zarówno bezpośrednio z główki kamerowej, jak i zdalnie z pomocą manipulatora. Do zalet systemu należy też dokładna kontrola nad głębią ostrości i rejestracją obrazu szybko poruszających się obiektów w silnym oświetleniu. Kolejną ważną cechą nowej kamery jest szeroki wybór przestrzeni rejestrowanych barw. Obsługa formatów BT.2020, S-Gamut3/S-Gamut3.cine i HLG rozszerza możliwości twórcze i pomaga uzyskać większy realizm. Zapewnia ponadto wysoki poziom zgodności z technologią rejestracji barw najpopularniejszych kamer Sony.
![]()
Jeśli chodzi o organizację pracy, nowy model można zintegrować z systemem produkcji na żywo Sony IP Live przy użyciu jednostek sterujących z serii HDCU-5500. Po dodaniu adaptera rozszerzającego IP HDCE-TX50 kamera HDC-F5500 znajdzie również zastosowanie w produkcjach zdalnych. Bezproblemowa współpraca z szerokim wachlarzem akcesoriów Sony ułatwia szybką integrację urządzenia i dostosowanie do wybranego modelu pracy.
Kamera HDC-F5500 jest w pełni zgodna z panelami zdalnego sterowania Sony, dzięki czemu inżynier wizji może na bieżąco wprowadzać zmiany w parametrach kamery i wyglądzie obrazu. Urządzenie współpracuje ponadto z opracowanym wcześniej przez Sony systemem organizacji pracy SR Live for HDR z krzywymi HLG i S-Log3, który na całym świecie zdobywa pozycję wiodącego rozwiązania do produkcji na żywo. — Cieszymy się, że nowa kamera powiększy naszą ofertę produktów, które spełniają rosnący popyt na filmowy wygląd obrazu, zwłaszcza na europejskim rynku wydarzeń sportowych — mówi Norbert Paquet, dyrektor ds. produkcji na żywo w Sony Professional Solutions Europe. — Kamery Sony cieszą się renomą ze względu na połączenie zaawansowanej technologii z niezawodnością i trwałością. Stanowią dobry wybór z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju. Nowy model ma wiele innowacyjnych cech i możliwości adaptacji, dzięki którym bez wątpienia będzie służył klientom przez wiele lat.
data dodania: 25-03-2022
godzina dodania: 09:13
odsłon: 1600 powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
TEST Nikkor Z DX 50-250 mm f/4,5-6,3 VR - uniwersalny zoom ze stabilizacją - TEST z Foto-Kuriera 4-5/20
TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21
Canon EOS R5 C - pierwsza pełnoklatkowa kamera na bazie Canona EOS R5, filmująca bez ograniczeń w 8K
![]() Wydanie specjalne Foto-Kuriera 2/25 Aparaty - dostępne on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 (numer 43) poświęcone aparatom dostępne jest on-line. Od 23 grudnia powinno być obecne w salonach prasowych, do niektórych zostało już wysłane, ale póki co króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce - realizacja po 15 stycznia), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie. ![]() Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych i on-line Foto-Kurier 12/25 wysłany do prenumeratorów, w salonach prasowych, sklepach fotograficznych (Fotoforma i Foto-Plus) oraz on-line w naszym e-kiosku. Zachęcamy do przejrzenia i zainspirowania się zdjęciami i pozostałymi tekstami. Polecamy też nowy dział "Kulisy jednej fotografii", w którym spotkają się państwo z historią powstania świątecznego autoportretu Łukasza Pietrzaka. ![]() PARIS PHOTO 2025 - światowe święto fotografii Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||