Wydania FK: 169,
publikacje: 9013,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2073,
galerie zdjęć: 287249,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Wdrożenie RODO - jak się za to zabrać - tekst Foto-Kurier 5/2018
W poprzednim artykule (FK 4/2018 >>>) przybliżyłam tematykę związaną z RODO – czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Termin jego wejścia w życie zbliża się nieunikniony. Mimo, iż polskie regulacje, które mają implementować RODO do porządku prawnego będą mieć prawdopodobnie opóźnienie – samo rozporządzenie wejdzie w życie w dniu 25 maja 2018 r. Co oznacza to dla nas? Przede wszystkim to, że nowe regulacje powinny być stosowane już od tego dnia. Powstaje zatem pytanie jak przygotować swoją firmę do wdrożenia RODO.
Audyt
Początkiem
przygotowania się do RODO powinien być zawsze wewnętrzny audyt firmy.
Nie oznacza to oczywiście, że trzeba zatrudniać do tego odrębną firmę –
chodzi bardziej o swoisty rachunek sumienia, z tego jakie dane osobowe
posiadamy i przetwarzamy. Wynika to z faktu iż jedną z zasad RODO jest
zasada ograniczenia przechowywania. Wynika z niej, że dane osobowe
powinny być przechowywane w firmie jedynie przez okres dla jakiego jest
podstawa prawna. Nie jest obecnie zatem dopuszczalne „chomikowanie”
danych osobowych na potem – zgodnie z zasadą „może się przydać”
W tym
celu konieczne jest przejrzenie posiadanej bazy zdjęć, umów i innych
dokumentów zawierających dane pod kątem tego czy nie upłynął już
dopuszczalny okres ich przechowywania. W przypadku zdjęć będzie to
termin roszczeń z rękojmi (o ile co innego nie wynika z umowy), zaś dla
umów i rachunków – okresy wynikające z prawa podatkowego.
Wszystkie dane osobowe, dla których przechowywania nie posiadamy żadnego uzasadnienia powinny zostać zniszczone.
Kolejną
częścią naszego audytu powinno być przeanalizowanie zgód na publikację
i wykorzystanie zdjęć jakie posiadamy. Obowiązek ten wynika z tego, iż
RODO ma zastosowanie do wszystkich czynności przetwarzania jakie mają
miejsce po jego wejściu w życie. Jeśli zatem po 25 maja 2018 r. nadal
publikujemy na stronie internetowej lub portalach społecznościowych
zdjęcia to musimy mieć pewność, że posiadamy na to odpowiednie zgody.
13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością?
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek
pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową
lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią
i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to
sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to,
że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców
kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II
pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły
już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada
mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem
naszymi wrażeniami.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024