testowe Lotnictwo w obiektywieLatanie od zawsze pasjonowało ludzi. Wiele osób zainteresowanych samolotami, niestety nie zawsze może spełnić swoje marzenia, a przynajmniej nie w pełnej formie. Trudno jest bowiem zostać pilotem F-16. Na szczęście jest fotografia lotnicza, która może być pewną alternatywą dla tych, którzy nie mogą sami siedzieć za sterami.Często mówi się, że fotografowie lotniczy to „świry lotnicze” i po części jest to prawda. Miłośnikom tego rodzaju fotografii zdarza się czasem czekać nawet 8 godzin na przylot jednego samolotu, fotografować podczas dużych opadów śniegu czy deszczu lub wstawać o 3 w nocy, aby dojechać na oddalone o 500 km lotnisko. Niektórzy uznają to za dziwne, lecz osoby, dla których fotografia lotnictwa to pasja wiedzą, że dzięki temu mogą zrobić niecodzienne zdjęcia czy uchwycić niecodzienną maszynę w obiektywie.
Mig-29 z 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim podczas patrolu nad Litwą w ramach misji NATO Baltic Air Policing 2015 (rotacja PKW Orlik 6).
Gdzie fotografować samoloty?
Backstage z sesji zdjęciowej Air-to-Air wraz z MIGiem-29 o zachodzie słońca podczas misji PKW Orlik 6. Zdjęcie wykonane z otwartej rampy samolotu transportowego C-27J Spartan.
Myśliwiec frontowy MIG-29 (Fulcrum) to maszyna osiągająca maksymalną prędkość 2,3 Macha, a zasięg samolotu to 1750 km (bez dodatkowych zbiorników paliwa).
Druga możliwość to lotniska wojskowe, lecz tutaj nie jest tak łatwo, jak przy lotniskach komunikacyjnych. Stojąc pod płotem zazwyczaj zobaczymy bardzo mało, kadry nie będą zachwycać, a samo dotarcie do danego miejsca również może być nie lada wyzwaniem. Załóżmy, że jesteśmy uparci i chcemy sfotografować maszyny wojskowe (np. myśliwce), co wtedy? Musimy śledzić strony internetowe różnych stowarzyszeń lotniczych oraz oficjalne strony baz lotniczych czy ich profile w mediach społecznościowych. Od czasu do czasu organizowane są tzw. „Spotters Day” – dni, kiedy baza pozwala fotografom na wejście na jej teren i wykonanie ciekawych zdjęć z maszynami wojskowymi – zarówno statycznie, jak i dynamiczne podczas lotów.
Więcej w aktualnym wydaniu Foto-Kuriera. Całe wydanie możecie przekartkować tutaj >>> Tekst i zdjęcia: Filip Modrzejewskidata dodania: 13-04-2015
godzina dodania: 10:45
odsłon: 2272
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Lexar SSD SL500 – dyski zewnętrzne dla mobilnych 7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 nowych modeli dysków dla mobilnych twórców treści. Dzięki niesamowicie szybkiemu odczytowi i zapisowi, nowe dyski SSD Lexar SL500 i Armor700 umożliwiają płynną obsługę filmów w wysokiej rozdzielczości, skomplikowanych projektów graficznych i dużych plików multimedialnych. Ich kompaktowa obudowa sprawia, że są idealnym towarzyszem do tworzenia treści w podróży, mieszcząc się... Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - najmniejszy superzoom Nikona - idealny na majówkę 27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie... Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |