testowe Wakacyjne statywy cz. II czyli bez zbędnych kilogramów - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 6/2008
ciąg dalszy...
804RC2
![]() Głowica Manfrotto 804RC2
Dość lekką głowicę możemy znaleźć wśród modeli kulowych. Głowice takie są mniej precyzyjne, ale za to dużo szybsze w pracy, i dzięki temu wiele osób wybiera właśnie takie rozwiązanie.
486RC2
![]() Głowica Manfrotto 486RC2
488RC2
![]() Głowica Manfrotto 488RC2
Ponadto metodę blokowania aparatu rozwiązano w niej w taki sposób, że do obracania nim służy jedno pokrętło, a do zmiany położenia w innych płaszczyznach – drugie. Docenią to zwłaszcza miłośnicy zdjęć panoramicznych.
Jak kupować?
Przed zakupem statywu zawsze należy sobie zadać pytanie, jakie robimy zdjęcia, w jakich warunkach będziemy eksploatować statyw, i jak często. Nad wyborem sporo droższego statywu z włókien węglowych powinni się zastanowić użytkownicy, którzy większą część zdjęć wykonują w plenerze, a sprzęt transportują w wybrane miejsca za pomocą własnych mięśni. W takiej sytuacji dość szybko odczują nawet nieznaczną różnicę wagową. Statywy z włókien są sztywniejsze, mniej podatne na drgania (np. podczas wiatru). Jeżeli wybieramy markowy statyw, to prawdopodobnie wiążemy się z modelem danej marki na wiele lat. W tej dziedzinie technologie, w odróżnieniu od aparatów fotograficznych, ewoluują powoli. Dobre firmy oferują nam serwis i dostęp do części zamiennych. Ponadto zyskujemy możliwość korzystania z bardzo bogatej oferty akcesoriów dodatkowych. Nie powinniśmy oszczędzać na statywie, ponieważ od stabilności aparatu zależy techniczna jakość naszych zdjęć.
Dlaczego zatem większość oferty Manfrotto to jednak statywy aluminiowe?
Otóż do miejsca pracy dojeżdżamy najczęśniej samochodem. Statyw nosimy tylko na niewielkich odległościach. Zdjęcia plenerowe nie stanowią aż tak dużego procentu naszych prac. Często pracujemy we wnętrzach, studiach, pomieszczeniach zaadaptowanych na potrzeby fotografowania. Tutaj 50 czy 150 g nie zrobi nam tak wielkiej różnicy. Wybieramy wtedy tańszy statyw ze stopu aluminium, który, o czym nie wspomnieliśmy, jest mniej podatny na uszkodzenia mechaniczne.
Adrian Czechowski
fot.: mat. pras. Manfrotto
Przejdź do pierwszej części artykułu [kliknij tutaj]
Artykuł opublikowano w FK 6/2008 [kliknij tutaj]
data dodania: 22-12-2009
godzina dodania: 15:40
odsłon: 10827
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera Obiektywy 1/25 - w najlepszych salonach prasowych i on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/25 Obiektywy dostępne jest w najlepszych salonach prasowych i on-line. W środku, oprócz kompendium wiedzy na temat obiektywów, znajduje się aż 111 modeli obiektywów 9 producentów. To jedyna tego typu publikacja na świecie. Przejrzyj ją on-line i ... Zrozum obiektyw i zrób lepsze zdjęcia. ![]() Leica D-Lux 8 100 YEARS LEICA - kompakt ze standardowym zoomem Leica D-Lux 8 umożliwia bezproblemowe fotografowanie i nagrywanie wideo. Ma wszystkie niezbędne funkcje do fotografii i filmów 4K, z możliwością ręcznego wyboru parametrów ekspozycji lub całkowicie automatycznego. Leica D-Lux 8 mieści się w każdej kieszeni. To niezwykle wydajny aparat kompaktowy, przypominający modele marki Panasonic, wyposażony w jasny obiektyw Leica DC Vario-Summilux... ![]() Contax N-Digital Firma Kyocera zaprezentowała demo Contax'a N Digital, który będzie na rynku jesienią 2001 roku w cenie 15 tysięcy DEM. N Digital bazuje na modelu Contax N1, ma... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
||||||||