testowe Warsztaty Vegas cz. 5 - Stabilizacja obrazu, balans bieli - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 1/2013W czwartym odcinku cyklu „Warsztaty Vegas” zajęliśmy się programowym kadrowaniem ujęć, obracaniem i animowaniem kadru oraz tytułami. Dziś zajmiemy się stabilizowaniem ujęć oraz korektą balansu bieli.
Programowe stabilizowanie ujęć
Klikając prawym klawiszem myszy na wybranym klipie wideo znajdującym się na linii edycyjnej wybieramy opcję „Stabilize Media”.
Opcję „Stabilize Media” możemy również wybrać z menu „Tools”. W otwartej zakładce możemy m.in. określić typ filmu jaki chcemy poddać stabilizacji, dokładność oraz stopień stabilizacji.
Zakładka „Stabilize Media”, w której możemy określić typ filmu jaki chcemy poddać stabilizacji, dokładność oraz stopień stabilizacji. Lista profili („Profile”) określa typ filmu jaki chcemy poddać stabilizacji, co umożliwia programowi precyzyjniejsze dobranie algorytmów przetwarzania niestabilnego obrazu. Opcje do wyboru:
Accuracy – określenie dokładności wykrywania drgań kamery. W większości przypadków domyślne ustawienie jest odpowiednie i stanowi dobry kompromis pomiędzy dokładnością a potrzebną mocą obliczeniową sprzętu. Zwiększenie ustawienia czasami owocuje jeszcze dokładniejszą stabilizacją.
Pełny kadr bez użycia opcji „Stabilize Media”. Zwróćmy uwagę na elementy znajdujące się najbliżej krawędzi kadru, jak biała kartka z dołu, czy krawędź klocka z prawej strony. Po ustabilizowaniu ujęcia te elementy znikną z obrazu (patrz zdjęcie po prawej). Zawężenie kadru zależne jest od zakresu nieporządanych drgań kamery.
Po zastosowaniu opcji „Stabilize Media” brzegi kadru są obcinane. Następuje niezauważalne pogorszenie jakości obrazu, ponieważ wycinek z kadru jest powiększany, co wiąże się z interpolacją pikseli obrazu.
Efektem ubocznym użycia funkcji Stabilize jest to, że obcinane są brzegi kadru. W zależności od nasilenia (amplitudy) drgań kamery, program automatycznie tworzy wycinek z kadru. Tracimy w ten sposób niewielki fragment obrazu. Następstwem tego jest również minimalne pogorszenie jakości obrazu. Ponieważ wycinek z kadru musi zostać powiększony do standardowej wielkości obrazu, co wiąże się z „rozciągnięciem” poszczególnych pikseli obrazu (interpolacją).
Po zatwierdzeniu następuje przetwarzanie, którego czas trwania uzależniony jest od długości klipu, jakości nagrania, stopnia zaawansowania wybranych opcji oraz mocy obliczeniowej komputera.
data dodania: 12-12-2014
godzina dodania: 09:00
odsłon: 6802
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Złota dziesiątka w EISA MAESTRO 2024 "Sport i gry". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale. My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59. Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Foto-Kurier 5/24 dostępny on-line Miło nam poinformować, że od wczoraj Foto-Kurier 5/24 jest dostępny w naszym e-kiosku. Przejrzyj wydanie on-line. Jutro wyślemy je do prenumeratorów, a niektórzy otrzymają go szybciej niż myślą :) Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |