Wydania FK: 182,
publikacje: 9639,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2182,
galerie zdjęć: 315576,
użytkownicy: 10099
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Kalendarz Hasselblad Masters 2008
Każdego roku Hasselblad przyznaje dwunastu fotografom tytuł „Hasselblad Master”. Mistrzowie reprezentują fotografię najwyższego poziomu: najbardziej inspirującą i najbardziej sugestywną, a przede wszystkim najpiękniejszą. Każdy fotograf jest patronem jednego miesiąca w ekskluzywnym kalendarzu. Prezentujemy pracę dwunastu fotografów, których prace ukazały się w Kalendarzu na 2007 r.
Styczeń – fot. Marco Grob, Szwajcaria
Zaczynał jako asystent fotograf Chria Ann Miller w Los Angeles. Po powrocie do Szwajcarii otworzył własne studio fotograficzne. Jego zainteresowania ukierunkowały się na fotografię portretową, modę oraz reklamę. Od tego czasu zaczęła się jego kariera. Wśród znanych osób, które portretował, znalazły się Seal, Boy George, Dave Gahan. Jego zdjęcia zamieszczały największe magazyny, jak GQ, Marie Claire, Elle, Cosmopolitan, czy dzienniki, jak Die Zeit. Tworzył także reklamy dla tak znanych marek, jak Levis, Adidas, Zenith, Nike, Seat, czy Luis Vutton.
Luty – fot. Peter Mathis, Austria
Fotografuje głównie sport i krajobrazy. O wyborze właśnie tych tematów zadecydowała pasja fotografa – wspinaczka górska. Dlatego jego nawiększymi klientami są firmy i magazyny sportowe. Jego prace charakteryzuje umiejętne wykorzystanie światła. Początkowo Mathis bazował głównie na świetle naturalnym, ale w miarę upływu czasu zainteresował się też sztucznym doświetleniem. Mówi, że dzięki pracy i zaangażowniu w coraz to nowsze projekty może wyrażać siebie.
Marzec – fot. Raya, Francja
Jest fotografem mody od ponad ośmiu lat. Siedzibę ma w Nowym Jorku. W swoich pracach główny nacisk kładzie na światło. Ogromną inspirację stanowia dla niej bajki i filmy. Twierdzi, ze fotograf jest niczym bez dobrego sprzętu. Dlatego sama używa średnioformatowego Hasselblada. Wśród jej klientów można znaleźć takie marki, jak Lolita Lempicka, Vuarnet Perfume, Daniel Hechter oraz magazyny Harper’s Baazar czy Elle.
Kwiecień - fot. Dominique Amphonesinh, Francja
Urodziła się w Wietnamie. W 1978 r. wyjechała do Francji. Tam zaczęła pracę w agencji reklamowej jako fotograf. W 2004 r. w Paryżu otworzyła własne studio. Wielką satysfakcję, oprócz pracy, daje jej realizacja prywatnych projektów. Obecnie fascynuje ją fotografowanie ludzkich ciał i twarzy.
Maj – fot. Stuart Weston, Wielka Brytania
Jest fotografem piękna i mody od ponad 20 lat. Sam nazywa siebie kreatorem obrazu w najszerszym tego słowa znaczeniu. Swoim klientom oferuje obrazy wraz z produktami pobocznymi – filmami, prezentacjami i multimediami. Fotografował m.in. dla brazylijskiego Vogue, salonu fryzjerskiego Toni & Guy, znanego londyńskiego domu towarowego Harrods czy piosenkarza Robbiego Williamsa.
Czerwiec – fot. Tang Hui, Chiny
Zaczął robić zdjęcia kiedy był żołnierzem. Dziś jest jednym z najważniejszych chińskich fotografów. Wśród jego klientów znaleźć można takie marki jak Motorola, Nokia, IBM, Nestle, Audi, Canon, Samsung czy Intel. Obecnie skupia się na reklamie sportowej.
Lipiec – fot. Laurence Laborie, Francja
Urodziła się w 1967 r. w północnej Francji. Już w wieku 14 lat zainteresowała się fotografią. Ukończyła studia inżynierskie, jednak zdecydowała się skupić na swojej pasji – fotografii mody. Według niej rozwój fotografii cyfrowej pozwolił na zaoszczędzenie czasu i dał ogromne możliwości twórcze.
Sierpień – fot. Russel James, Stany Zjednoczone
Dość późno zaczął interesować się fotografią, z początku traktując ją wyłącznie jako hobby. Inspiruje go wielu fotografów, jednak największy wpływ na jego twórczość miał Irving Penn. Publikował swoje prace m.in. w Vogue, American Photo, Elle, Mari Claire. Do grona jego klientów zaliczają się tak ekskluzywne marki, jak Victoria’s Secret, Rolex, Revelon, Ralph Lauren i wiele innych.
Wrzesień – fot. Barry Ryan, Wielka Brytania
Zaiteresował się fotografią za sprawą swojego przyjaciela, który tworzył okładkę do jego własnego albumu muzycznego. W latach 60-tych Rayan był bowiem gwiazdą popu. W kilka tygodni po sesji fotograficznej sam zaczął robić zdjęcia. Kiedy zapytał Terence’a Donovana, co zrobić, by zostać dobrym fotografem, ten odpowiedział: „Kupić aparat i robić dobre zdjęcia”. Obecnie Rayan pracuje nad projektem dla towarzystwa zajmującego się chorymi na Parkinsona.
Październik – fot. Paolo Esposito, Włochy
Zaczął fotografować dla lokalnej gazety podczas szkolnych wakacji. Kiedy miał 20 lat, wyjechał do Mediolanu, by studiować fotografię mody i reklamową. Zanim zaczął pracować na siebie asystował wielu znanym fotografom. Obecnie prowadzi Insight Studio, specjalizujące się w fotografii mody, zarówno dla firm odzieżowych, jak i czasopism.
Listopad – fot. Carl Lyttle, Wielka Brytania
Już jako nastolatek fotografował podczas koncertów muzycznych. Z czasem rozwijał swoją pasję. Teraz zajmuje się profesjonalną fotografią reklamową. Wśród jego licznych klientów znaleźć można takie firmy, jak: Nissan, Chevrolet, Mtisubishi, Audi, Merecedes, Chrysler. Uważa, że osiągnął tak wiele dzięki ogromnej pasji i zamiłowaniu do fotografii, które pozwoliły mu przetrwać ciężkie chwile i zmuszały do wysiłku.
Grudzień – fot. Chase Jarvis, Stany Zjednoczone
Fotografuje zawodowo od 1996 roku Jest samoukiem. Jego przygoda z fotografią zaczęła się od drugiej strony aparatu, kiedy jako młody sportowiec był często fotografowany przez ojca i dziadka. To właśnie po dziadku odziedziczył swój pierwszy aparat. Dopiero po skończeniu studiów przekonał się, że na swoich zdjęciach może zarobić i zaczął koncetrować się na fotografii reklamowej. Do jego klientów należą: Fujifilm, Kodak, Subaru, Nike, Microsoft, American Express i inne firmy.
Edycja Hasselblad Masters w 2008 r. wniosła sporo zmian. Przede
wszystkim zamiast dwunastu rund ogólnych wyłoniono zwycięzcę w każdej
z następujących kategorii: sztuka, natura/krajobraz,
społeczeństwo/ślub, portret, moda, fotografia prasowa, fotografia
produktowa, architektura i fotografia ogólna. Zgłoszenia przyjmowane
były od fotografów z ugruntowanym dorobkiem profesjonalnym, pracujących
na aparatach wielko- i średnioformatowych, ale niekoniecznie musiały to
być produkty marki Hasselblad.
Dziesiąty zwycięzca został dodatkowo wybrany jako laureat specjalnej
kategorii dla profesjonalnych fotografów, w której nie ma ograniczeń co
do wielkości profesjonalnego dorobku ani użytego sprzętu. W sumie
wybranych zostało dziesięciu zwycięzców, którzy wezmą udział
w tworzeniu albumu fotograficznego poświęconego wybranemu tematowi.
Każdy otrzyma do dyspozycji aparat Hasselblad H3D i wolną rękę
w interpretacji zadanego tematu. Dzięki temu powstanie unikalny album.
Ma się on ukazać jesienią 2008 r.
Montaż powstał ze zdjęć następujących osób: Magda Czerwińska-Mejer, Adam
Kot, Maciej Nowak, Marek Nużka, Adam Śliwa, Robert Sic, Ryszard
Warchoł. Oni
już wgrali swoje
zdjęcia. Zainspiruj się. Zapraszamy do rywalizacji. Ze względu na długi weekend listopadowy postanowiliśmy przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń do 18 grudnia 2025 r. (wtorek do końca dnia). To ostatnia Liga Foto-Kuriera w tym roku. Jest o co walczyć. Życzymy najlepszych zdjęć.
Foto-Kurier 11/25 jest
już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie autorstwa Leszka Wygachiewicza, które prezentujemy w dziale Najlepsze z Najlepszych w środku wydania. Powstało z 2032 zdjęć składowych i przedstawia głowę szerszenią. W środku też testy, opisy Canona R6 Mark III i Nikona ZR oraz testy Canona 85 mm f/1,4L VCM, Panasonica Lumix S1RII, Tamrona 16-30 mm f/2,8 oraz Sony FE 100 mm f/2,8 GM.
Jak zwykle
będzie
co
poczytać i czym się
zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 10/25,
który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych.
6 listopada 2025 r. Canon zaprezentował dwa nowe produkty: aparat Canon
EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw Canon RF 45 mm f/1,2 STM; oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom. Na kilka dni przed premierą mieliśmy możliwość zapoznania się z nowościami, dzięki czemu prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS R6 M III, a na najnowszym obiektywie skoncentrujemy się przy najbliższej okazji.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024