Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Foto-Kurier na weekend: „Good to Earth” NATURA JAKO SZTUKA - Lavazza 2019 - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/19

W przygotowaniu Kalendarza Lavazzy na 2021 rok wzięło udział 13 międzynarodowych fotografów, o czym pisaliśmy tutaj. Jest to okazja by przypomnieć fotografie Ami Vitale, która jest autorem zdjęć do kalendarza Lavazza na rok 2019. Od lodowca Rodanu, przez lasy Tajlandii i kolumbijskie plantacje kawowca, aż po marokańską pustynię: sześć unikatowych, wkomponowanych w naturę instalacji artystycznych, uwiecznionych na fotografiach Ami Vitale w kalendarzu Lavazzy 2019, niesie ze sobą pozytywny przekaz o wyjątkowych projektach, których celem jest ochrona środowiska naturalnego Ziemi.

ZATROSZCZ SIĘ O PRZYSZŁOŚĆ. Artysta: Saype. Miejsce: Huila, Kolumbia. Charakterystyka: Instalacja „Zatroszcz się o przyszłość” zajmuje powierzchnię 8 tys. metrów kwadratowych. Praca powstała wyłącznie przy użyciu wody i materiałów w 100% biodegradowalnych. Opis: Młoda dziewczyna leżąca na trawiastej łące swoimi dłońmi chroni krzew kawowy, symbolizując potrzebę, aby kolejne pokolenia dbały o przyszłość planety. Ciekawostka: Przedstawiona przez Saype’a mała dziewczynka nazywa się Maria Paula i jest miejscową mieszkanką. Obraz powstał metodą siatki, wykorzystywaną również przez artystów renesansu, w tym Leonarda da Vinci - obraz jest podzielony na małe kwadraty, a następnie odtworzony na ziemi przy użyciu większej siatki. Cytat: „Kiedy maluję na trawie ciekawe jest obserwowanie, jak szybko ekosystem wraca do swojej zwyczajnej aktywności. Kwiaty znów zaczynają kwitnąć, motyle latać tuż nad trawą, a tysiące mrówek podążać swoimi ścieżkami. To naprawdę niesamowite, jak natura przejmuje moje dzieła sztuki”. (Saype) Projekt „Good to Earth”: W Kolumbii, po latach konfliktów zbrojnych i rozprzestrzeniania się nielegalnego rolnictwa, pola są znów bujne dzięki projektowi promowanemu przez Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza. Celem inicjatywy jest sadzenie drzewek kawowych i innych roślin, a także wsparcie rozwoju zrównoważonych gospodarstw rolnych, poprzez szkolenie lokalnych społeczności w zakresie stosowania nowych technik rolniczych oraz poprzez zapewnienie dostępu do Internetu.

ZATROSZCZ SIĘ O PRZYSZŁOŚĆ. Artysta: Saype. Miejsce: Huila, Kolumbia. Charakterystyka: Instalacja „Zatroszcz się o przyszłość” zajmuje powierzchnię 8 tys. metrów kwadratowych. Praca powstała wyłącznie przy użyciu wody i materiałów w 100% biodegradowalnych. Opis: Młoda dziewczyna leżąca na trawiastej łące swoimi dłońmi chroni krzew kawowy, symbolizując potrzebę, aby kolejne pokolenia dbały o przyszłość planety. Ciekawostka: Przedstawiona przez Saype’a mała dziewczynka nazywa się Maria Paula i jest miejscową mieszkanką. Obraz powstał metodą siatki, wykorzystywaną również przez artystów renesansu, w tym Leonarda da Vinci - obraz jest podzielony na małe kwadraty, a następnie odtworzony na ziemi przy użyciu większej siatki. Cytat: „Kiedy maluję na trawie ciekawe jest obserwowanie, jak szybko ekosystem wraca do swojej zwyczajnej aktywności. Kwiaty znów zaczynają kwitnąć, motyle latać tuż nad trawą, a tysiące mrówek podążać swoimi ścieżkami. To naprawdę niesamowite, jak natura przejmuje moje dzieła sztuki”. (Saype) Projekt „Good to Earth”: W Kolumbii, po latach konfliktów zbrojnych i rozprzestrzeniania się nielegalnego rolnictwa, pola są znów bujne dzięki projektowi promowanemu przez Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza. Celem inicjatywy jest sadzenie drzewek kawowych i innych roślin, a także wsparcie rozwoju zrównoważonych gospodarstw rolnych, poprzez szkolenie lokalnych społeczności w zakresie stosowania nowych technik rolniczych oraz poprzez zapewnienie dostępu do Internetu.

ZATROSZCZ SIĘ O PRZYSZŁOŚĆ. Artysta: Saype. Miejsce: Huila, Kolumbia. Charakterystyka: Instalacja „Zatroszcz się o przyszłość” zajmuje powierzchnię 8 tys. metrów kwadratowych. Praca powstała wyłącznie przy użyciu wody i materiałów w 100% biodegradowalnych. Opis: Młoda dziewczyna leżąca na trawiastej łące swoimi dłońmi chroni krzew kawowy, symbolizując potrzebę, aby kolejne pokolenia dbały o przyszłość planety. Ciekawostka: Przedstawiona przez Saype’a mała dziewczynka nazywa się Maria Paula i jest miejscową mieszkanką. Obraz powstał metodą siatki, wykorzystywaną również przez artystów renesansu, w tym Leonarda da Vinci - obraz jest podzielony na małe kwadraty, a następnie odtworzony na ziemi przy użyciu większej siatki. Cytat: „Kiedy maluję na trawie ciekawe jest obserwowanie, jak szybko ekosystem wraca do swojej zwyczajnej aktywności. Kwiaty znów zaczynają kwitnąć, motyle latać tuż nad trawą, a tysiące mrówek podążać swoimi ścieżkami. To naprawdę niesamowite, jak natura przejmuje moje dzieła sztuki”. (Saype) Projekt „Good to Earth”: W Kolumbii, po latach konfliktów zbrojnych i rozprzestrzeniania się nielegalnego rolnictwa, pola są znów bujne dzięki projektowi promowanemu przez Fundację Giuseppe i Pericle Lavazza. Celem inicjatywy jest sadzenie drzewek kawowych i innych roślin, a także wsparcie rozwoju zrównoważonych gospodarstw rolnych, poprzez szkolenie lokalnych społeczności w zakresie stosowania nowych technik rolniczych oraz poprzez zapewnienie dostępu do Internetu.

Wśród najwyższych szczytów Alp Szwajcarskich dostrzec można zaskakujący portret dwójki dzieci, które zdają się chronić przed zimnem pod geotekstylnym „kocem” okrywającym topniejący lodowiec Rodanu.
Wielkie płótno, zainstalowane na tratwie pływającej po Zatoce Gazi w Kenii, wydaje się być częścią otaczających ją lasów namorzynowych, a przedstawiony na nim zimorodek idealnie komponuje się z przybrzeżną fauną.

MVUVI WA MIKOKO. Artysta: Mantra. Miejsce: Zatoka Gazi, Kenia. Charakterystyka: Instalacja “Mvuvi wa mikoko” to akrylowy obraz na płótnie wyłożonym gipsem sztukatorskim, o wymiarach 5x3 metry, pomalowany w trzy dni, a następnie zainstalowany na tratwie przymocowanej do pnączy namorzynowych. Opis: Tematem płótna jest zimorodek - ptak odgrywający kluczową rolę w utrzymaniu ekosystemu, którego Mantra namalował w otoczeniu lasu namorzynowego. Ciekawostka: W języku Swahili “mvuvi wa mikoko” oznacza „łowcę namorzynów”. Aby zrobić zdjęcie do Kalendarza Lavazza Ami Vitale musiała walczyć w Zatoce Gazi z falą przypływów, która wznosząc się i opadając w ciągu dnia utrudniała ustawienie obrazu we właściwej pozycji i przy najlepszym świetle. Cytat: „Sztuka przychodzi po naturze, ponieważ ludzie rozwinęli potężną zdolność obserwacji otaczającego ich świata i jego reprodukcji. Wierzę, że to natura nadała sztuce istotę”. (Mantra) Projekt “Good to Earth”: Każdego roku w Gazi organizacja Mikoko Pamoja sadzi 4 tys. nowych lasów namorzynowych w celu ochrony społeczności nadbrzeżnych przed powodziami i tsunami. Lasy działają jak naturalny pochłaniacz dwutlenku węgla, co zmniejsza jego poziom w atmosferze. Teraz, gdy lasy w Gazi znów zaczęły gęstnieć, wiele zwierząt wodnych znalazło doskonałe siedlisko, w którym mogą kontynuować swój cykl życia. Karta: marzec.

MVUVI WA MIKOKO. Artysta: Mantra. Miejsce: Zatoka Gazi, Kenia. Charakterystyka: Instalacja “Mvuvi wa mikoko” to akrylowy obraz na płótnie wyłożonym gipsem sztukatorskim, o wymiarach 5x3 metry, pomalowany w trzy dni, a następnie zainstalowany na tratwie przymocowanej do pnączy namorzynowych. Opis: Tematem płótna jest zimorodek - ptak odgrywający kluczową rolę w utrzymaniu ekosystemu, którego Mantra namalował w otoczeniu lasu namorzynowego. Ciekawostka: W języku Swahili “mvuvi wa mikoko” oznacza „łowcę namorzynów”. Aby zrobić zdjęcie do Kalendarza Lavazza Ami Vitale musiała walczyć w Zatoce Gazi z falą przypływów, która wznosząc się i opadając w ciągu dnia utrudniała ustawienie obrazu we właściwej pozycji i przy najlepszym świetle. Cytat: „Sztuka przychodzi po naturze, ponieważ ludzie rozwinęli potężną zdolność obserwacji otaczającego ich świata i jego reprodukcji. Wierzę, że to natura nadała sztuce istotę”. (Mantra) Projekt “Good to Earth”: Każdego roku w Gazi organizacja Mikoko Pamoja sadzi 4 tys. nowych lasów namorzynowych w celu ochrony społeczności nadbrzeżnych przed powodziami i tsunami. Lasy działają jak naturalny pochłaniacz dwutlenku węgla, co zmniejsza jego poziom w atmosferze. Teraz, gdy lasy w Gazi znów zaczęły gęstnieć, wiele zwierząt wodnych znalazło doskonałe siedlisko, w którym mogą kontynuować swój cykl życia. Karta: marzec.

MVUVI WA MIKOKO. Artysta: Mantra. Miejsce: Zatoka Gazi, Kenia. Charakterystyka: Instalacja “Mvuvi wa mikoko” to akrylowy obraz na płótnie wyłożonym gipsem sztukatorskim, o wymiarach 5x3 metry, pomalowany w trzy dni, a następnie zainstalowany na tratwie przymocowanej do pnączy namorzynowych. Opis: Tematem płótna jest zimorodek - ptak odgrywający kluczową rolę w utrzymaniu ekosystemu, którego Mantra namalował w otoczeniu lasu namorzynowego. Ciekawostka: W języku Swahili “mvuvi wa mikoko” oznacza „łowcę namorzynów”. Aby zrobić zdjęcie do Kalendarza Lavazza Ami Vitale musiała walczyć w Zatoce Gazi z falą przypływów, która wznosząc się i opadając w ciągu dnia utrudniała ustawienie obrazu we właściwej pozycji i przy najlepszym świetle. Cytat: „Sztuka przychodzi po naturze, ponieważ ludzie rozwinęli potężną zdolność obserwacji otaczającego ich świata i jego reprodukcji. Wierzę, że to natura nadała sztuce istotę”. (Mantra) Projekt “Good to Earth”: Każdego roku w Gazi organizacja Mikoko Pamoja sadzi 4 tys. nowych lasów namorzynowych w celu ochrony społeczności nadbrzeżnych przed powodziami i tsunami. Lasy działają jak naturalny pochłaniacz dwutlenku węgla, co zmniejsza jego poziom w atmosferze. Teraz, gdy lasy w Gazi znów zaczęły gęstnieć, wiele zwierząt wodnych znalazło doskonałe siedlisko, w którym mogą kontynuować swój cykl życia. Karta: marzec.

W Kolumbii młoda dziewczyna, Maria Paula, sportretowana na biodegradowalnym graffiti o powierzchni ośmiu tysięcy metrów kwadratowych, „leżąc” na trawie chroni dłońmi rosnący samotnie krzew kawowy, dając wyraz trosce o przyszłość swoją i całego regionu.
Z gęstego poszycia lasów Petchaburi w Tajlandii niczym młode drzewa „wyrastają” portrety nagiej kobiety - wykonane na arkuszach przezroczystego pleksiglasu wtapiają się w tkankę lasu, stanowiąc z nim jedność.

DENDROCHRONOLOGI. Artysta: Gomez. Miejsce: Phetchaburi, Tajlandia. Charakterystyka: Instalacja “Dendrochronologia” powstała w dziesięć dni. Składa się z sześciu arkuszy przezroczystego pleksiglasu (o szerokości 75 cm i wysokości od 40 do 120 cm), pomalowanych naftą. Opis: Nagi portret dumnej kobiety stanowi jedność z otaczającą przyrodą dzięki przejrzystości pleksiglasu. Ciekawostka: Dendrochronologia zajmuje się badaniem wieku drzew i w pracy Gomeza staje się alegorią tego, w jaki sposób upływający czas pozostawia swój ślad na żywych rzeczach - pierścienie wiekowe dla drzew, blizny i zmiany ciała dla ludzi. Cytat: „Musimy zacząć myśleć o tych, którzy przyjdą po nas i o tym, co im zostawimy, a sztuka może być sposobem na poprawę tego dziedzictwa” (Gomez). Projekt „Good to Earth”: Tajlandzka Fundacja Przyjaciół Fauny i Flory (WFFT) i inne organizacje połączyły siły w celu regeneracji zdegradowanych obszarów leśnych, które na początku lat sześćdziesiątych XX wieku stanowiły ponad 60% powierzchni Tajlandii. Obecnie jest to mniej niż 20%. Ponowne zalesienie ożywiło dziką faunę w prowincji Phetchaburi, tworząc doskonałe siedlisko przede wszystkim dla gibbonów, ale także słoni i wielu innych gatunków. Zwierzęta te ponownie uczą się tu zdobywać własne pożywienie. Centrum Ratownictwa Przyrody założyło szkółkę, w której stosuje się specjalną metodę uprawy gatunków, które będą odgrywać kluczową rolę w zalesianiu. Karta: wrzesień.

DENDROCHRONOLOGI. Artysta: Gomez. Miejsce: Phetchaburi, Tajlandia. Charakterystyka: Instalacja “Dendrochronologia” powstała w dziesięć dni. Składa się z sześciu arkuszy przezroczystego pleksiglasu (o szerokości 75 cm i wysokości od 40 do 120 cm), pomalowanych naftą. Opis: Nagi portret dumnej kobiety stanowi jedność z otaczającą przyrodą dzięki przejrzystości pleksiglasu. Ciekawostka: Dendrochronologia zajmuje się badaniem wieku drzew i w pracy Gomeza staje się alegorią tego, w jaki sposób upływający czas pozostawia swój ślad na żywych rzeczach - pierścienie wiekowe dla drzew, blizny i zmiany ciała dla ludzi. Cytat: „Musimy zacząć myśleć o tych, którzy przyjdą po nas i o tym, co im zostawimy, a sztuka może być sposobem na poprawę tego dziedzictwa” (Gomez). Projekt „Good to Earth”: Tajlandzka Fundacja Przyjaciół Fauny i Flory (WFFT) i inne organizacje połączyły siły w celu regeneracji zdegradowanych obszarów leśnych, które na początku lat sześćdziesiątych XX wieku stanowiły ponad 60% powierzchni Tajlandii. Obecnie jest to mniej niż 20%. Ponowne zalesienie ożywiło dziką faunę w prowincji Phetchaburi, tworząc doskonałe siedlisko przede wszystkim dla gibbonów, ale także słoni i wielu innych gatunków. Zwierzęta te ponownie uczą się tu zdobywać własne pożywienie. Centrum Ratownictwa Przyrody założyło szkółkę, w której stosuje się specjalną metodę uprawy gatunków, które będą odgrywać kluczową rolę w zalesianiu. Karta: wrzesień.

DENDROCHRONOLOGI. Artysta: Gomez. Miejsce: Phetchaburi, Tajlandia. Charakterystyka: Instalacja “Dendrochronologia” powstała w dziesięć dni. Składa się z sześciu arkuszy przezroczystego pleksiglasu (o szerokości 75 cm i wysokości od 40 do 120 cm), pomalowanych naftą. Opis: Nagi portret dumnej kobiety stanowi jedność z otaczającą przyrodą dzięki przejrzystości pleksiglasu. Ciekawostka: Dendrochronologia zajmuje się badaniem wieku drzew i w pracy Gomeza staje się alegorią tego, w jaki sposób upływający czas pozostawia swój ślad na żywych rzeczach - pierścienie wiekowe dla drzew, blizny i zmiany ciała dla ludzi. Cytat: „Musimy zacząć myśleć o tych, którzy przyjdą po nas i o tym, co im zostawimy, a sztuka może być sposobem na poprawę tego dziedzictwa” (Gomez). Projekt „Good to Earth”: Tajlandzka Fundacja Przyjaciół Fauny i Flory (WFFT) i inne organizacje połączyły siły w celu regeneracji zdegradowanych obszarów leśnych, które na początku lat sześćdziesiątych XX wieku stanowiły ponad 60% powierzchni Tajlandii. Obecnie jest to mniej niż 20%. Ponowne zalesienie ożywiło dziką faunę w prowincji Phetchaburi, tworząc doskonałe siedlisko przede wszystkim dla gibbonów, ale także słoni i wielu innych gatunków. Zwierzęta te ponownie uczą się tu zdobywać własne pożywienie. Centrum Ratownictwa Przyrody założyło szkółkę, w której stosuje się specjalną metodę uprawy gatunków, które będą odgrywać kluczową rolę w zalesianiu. Karta: wrzesień.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-12-2020
 
godzina dodania: 15:13
 
odsłon: 1354
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Tomaszewski - Sony A7 w Indonezji - artykuł z Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 3/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Filipiny - archipelag na skraju Azji - artykuł z Foto-Kuriera 12/08
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Meksyk - kraj bajecznych krajobrazów - artykuł z Foto-Kuriera 7/06
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Nie ma drugiego takiego kraju jak Meksyk! - artykuł z Foto-Kuriera 8/10
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Australia - w środku zimy pod namiot - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Argentyna cz. II: Z Patagonii do wodospadów Iguazu - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Ziemia Ognista Tierra del Fuego (Argentyna) - artykuł z Foto-Kuriera 7/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Macedonia - malowanie światłem - artykuł z Foto-Kuriera 11/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sycylia w obiektywie Fujifilm HS35, śladem Giuseppe Tornatore i włoskiego kina, artykuł z FK 12/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Ekwador - ósmy cud świata - artykuł z Foto-Kuriera 8/08
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Galapagos - Jurassic Park - artykuł z Foto-Kuriera 5/10
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomek Michniewicz - Malezja, obrazy na każdym kroku - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/13


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.112) / 0.102

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |