testowe Foto-Kurier na weekend: Sycylia w obiektywie Fujifilm HS35, śladem Giuseppe Tornatore i włoskiego kina, artykuł z FK 12/13
Planując podróż na Sycylię z nowym Fujifilm HS35 najbardziej obawiałem się, że to aparat wielki i ciężki. W podróży bowiem waga aparatu, który nosimy całymi godzinami, jego wielkość, tym samym zachowanie dyskrecji są dla podróżującego fotografa kluczowe. Osobiście wyznaję zasadę „im mniej tym lepiej”. Prostota w fotograficznej podróży to esencja. Nadmiar sprzętu, tylko nam utrudnia prace i rozprasza.
![]() Bagheria, miejsce narodzin Tornatore, stała się tłem jego filmowej epopei „Baaria”; par. eksp.: 1/550 s; ISO 100; f/5,6; f=140 mm.
Moje obawy szybko okazały się płonne. Po rozpakowaniu eleganckiego pudełka moim oczom ukazał się zgrabny, solidnie wykonany, czarny HS35. Niezwykle lekki – z akumulatorem i kartą oraz przymocowanym na stałe imponującym obiektywem waży zaledwie 687 gramów!
![]()
Moją podróż rozpoczynam na podwarszawskim lotnisku w Modlinie. To kameralne lotnisko stanowi ciekawą przestrzeń dla fotografa podróżnika. Mam odrobinę czasu w zapasie, wyciągam więc z torby mojego Fujifilm HS35.
![]()
Przede wszystkim cieszy mnie odchylany ekran… nigdy takiego nie miałem. Bawię się więc nim fotografując z żabiej perspektywy nie wzbudzając przy tym podejrzeń ochrony. Poza tym ta niesamowita bezszelestna migawka! W przeciwieństwie do lustrzanek w Fujifilm HS35 tryb dyskretny, który ustawiłem w menu, rzeczywiście jest dyskretny – w ogóle nic nie słychać. Na początku budziło to mój niepokój czy aby na pewno zrobiłem zdjęcie? Sprawdzam szybko – jest, aparat działa. Słońce powoli zachodzi, nadchodzi czas mojego wylotu, jeszcze tylko jedno zdjęcie tuż przy samolocie i w drogę…
![]()
Na Sycylię lecę liniami Ryanair bezpośrednio do Trapani leżącego w zachodniej części wyspy, tam na lotnisku przesiadam się do nocnego autobusu do Palermo by po godzinnej podróży dotrzeć do gwarnej stolicy Sycylii.
![]() Niekończąca się Via Maqueda w Palermo, za sprawą ogromnej ogniskowej 720 mm skurczyła się do rozmiaru małej uliczki; par. eksp.: 1/400 s; ISO 200; f/5,6; f=720 mm.
Palermo przywitało mnie ciepłym wiatrem, z ulgą przeskoczyłem w krótkie spodnie i sandały. Jako, że zamieszkałem tuż obok Teatro Massimo, pierwsze kroki skierowałem w tamtą stronę. Pamiętacie kluczową scenę III Ojca Chrzestnego rozgrywającą się na schodach tejże opery…? Wspiąłem się po nich i za „jedyne” 8 euro wynająłem piękną przewodniczkę do złudzenia przypominającą bohaterkę kultowego filmu, córkę Coppoli, Sofię, w filmie córkę Michaela Corleone, Alla Pacino. Pokazała mi olśniewającą scenę, kuluary, garderobę i… lożę królewską! „No photo” rzekła, równocześnie jakby w ramach rekompensaty wskazała krzesło w pierwszym rzędzie wspomnianej loży, na którym podczas pamiętnej „Cavallerii Rusticana” zasiadał sam All Pacino. Usiadłem. Przez krótką chwilę świat filmu przeszył mnie na wylot. Odtąd oglądając tą scenę zawsze już będę tam siedział…
![]() Na obiektywie Fujifilm HS35EXR umieszczono faktyczną liczbę ogniskowej oraz obok ekwiwalent dla „pełnej klatki”. W podpisach do zdjęć posługujemy tą drugą wartością.
![]() Par. eksp.: 1/18 s; ISO 100; f/5,6; f=85 mm
data dodania: 05-06-2020
godzina dodania: 15:56
odsłon: 4360
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Tomaszewski - Sony A7 w Indonezji - artykuł z Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 3/14
Foto-Kurier na weekend: „Good to Earth” NATURA JAKO SZTUKA - Lavazza 2019 - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/19
Foto-Kurier na weekend: Argentyna cz. II: Z Patagonii do wodospadów Iguazu - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
Foto-Kurier na weekend: Tomek Michniewicz - Malezja, obrazy na każdym kroku - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/13
![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||