Wydania FK: 169,
publikacje: 9014,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2074,
galerie zdjęć: 287409,
użytkownicy: 9694
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Warsztaty Photoshopa - Korekta tonalna część II. Pełny artykuł z Foto-Kuriera 8/2009
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o korekcji tonalnej za pomocą mieszania warstw i Curves (Krzywych). Jednak sposobów na poprawę zdjęcia jest mnóstwo. Możemy użyć choćby gotowych poleceń, takich jak Auto Color czy Auto Tone, mieszczących się w menu Image. My jednak w tym odcinku przyjrzymy się oknie Levels (Poziomy), pokażemy, do czego służą suwaki i jak je w praktyce zastosować.
Levels
Na początek omówimy samo okno dialogowe. W jego górnej części jest rozwijana lista Preset z gotowymi ustawieniami [a]. Po prawej stronie pod przyciskami „OK” i „Cancel” mamy przycisk „Auto” [b], po którego wciśnięciu automatycznie poprawiają się „poziomy” zdjęcia. Bezpośrednio pod histogramem (lub nad, zależy, której wersji Photoshopa używamy) jest Input Levels (Poziomy wejścia) [c]. W trzech polach znajdują się wartości, które również możemy regulować suwakami znajdującymi się tuż pod histogramem [d]. Wartość, którą wpiszemy w pierwszym polu od lewej (lub przesuniemy w prawo suwak [d1] pod histogramem), określi, jakiemu zakresowi pikseli będzie przypisany kolor czarny (najciemniejszy). Wartość z trzeciego pola [d3], z kolei, oznacza zakres, powyżej którego piksele będą białe (najjaśniejsze). Środkowe pole to współczynnik gamma [d2], reprezentujący piksele o średniej szarości. Po przesunięciu suwaka w lewo, będą się one rozjaśniały, a w prawo – analogicznie – przyciemniały. Na samym dole znajduje się Output Levels (Poziomy wyjścia [e]), służy on do przyciemniania najjaśniejszych pikseli lub rozjaśniania najciemniejszych. Przejdźmy teraz do praktycznego użycia „poziomów”, chcąc poprawić kontrast fotografii.
KROK 1
Monstertruck
Otwieramy zdjęcie, które chcemy poprawić. W naszym przypadku jest to zdjęcie zwykłej osobówki „potraktowanej” przez Monstertrucka. Zdjęcie wykonywane było w dużym słońcu i w takim przypadku aparaty często nie radzą sobie z odpowiednim odwzorowaniem kontrastu. Będziemy poprawiać je, używając tym razem do tego okna dialogoewgo Levels (Poziomy).
27 marca 2024 roku Nikon wprowadził do sprzedaży nowy
obiektyw zmiennoogniskowy, uniwersalny superzoom z serii Z – Nikkor Z
28-400 mm f/4-8 VR. Dzięki 14,2-krotności ogniskowej jest on niezwykle
uniwersalny i wygodny w codziennym użytkowaniu w połączeniu z korpusem
Nikon Z. Nikkor Z 28-400 mm, z kompaktowym wymiarami i masą zaledwie...
13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością?
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda
wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu
foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki
o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy
korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla
internetu” („Save for web”).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024