testowe Pierwsze opisyPentax LX cz. 2 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1993Pentax LX cz. 1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1993
Jest to aparat tej samej generacji (i podobnego typu), co Canon F-1N i Nikon F3. Pentax próbował wtedy wprowadzając model LX sprostać konkurencji ze strony firm Nikon i Canon w zakresie profesjonalnych lustrzanek małoobrazkowych. Canon, a szczególnie Nikon, przodowały już wtedy na tym polu i Pentax starał się odzyskać utracone pole.
Contax RTS III - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 8/1993
W 1974 roku na targach Photokina'74 zaprezentowano po raz pierwszy aparat Contax RTS. Powstał on przy współpracy japońskiego koncernu Kyocera, który przygotowała korpus oraz firmy Zeiss z Oberkohen, która wyposażyła aparat w doskonałej jakości obiektywy. Zewnętrzny kształt nadał kamerze F.A.Porsche znany z projektów luksusowych samochodów. Nazwa RTS pochodzi od słów "Real Time System". Producenci chcieli w ten sposób podkreślić, że przekazywanie informacji między poszczególnymi zespołami aparatu odbywa się perfekcyjnie, bez żadnych opóźnień.
Zenza Bronica GS-1 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 7/1993
Aparat jest typowym reprezentantem gatunku średnioformatowych lustrzanek jednoobiektywowych próbującej pogodzić możliwości obrazowe formatu 6 x 7 cm z mobilnością kamer małoobrazkowych. Rozbudowany system oraz wyposażenie dodatkowe jeszcze te tendencje silniej uwypukla. Został wprowadzony do sprzedaży w 1982 roku.
Leica R7 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 6/1993Vivitar 450/SLD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993
Firma Vivitar została założona w Hollywood w 1938 roku przez niemieckich imigrantów Maxa Pondera i Johna Besta pod nazwą Ponder & Best, Inc. Początkowo zajmowała się dystrybucją produktów fotograficznych. Wraz z modyfikacją oferty zaszła konieczność zmiany nazwy firmy na Vivitar Corp. Pod tą marką pojawiły się własne aparaty, lampy błyskowe i obiektywy.
Rolleiflex 2,8 GX - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 5/1993
Reinhold Heidecke w 1929 roku przestawił rewolucyjną zasadę konstrukcji kamery na błonę zwojową - była to dwuobiektywowa lustrzanka na format zdjęć 6 x 6. Lustro jako element kamery był już wynalazkiem znanym jeszcze przed wynalazkiem Niepce’a, w niektórych kamerach na klisze szklane było również stosowane do obserwacji obrazu na matówce. Pierwszy aparat lustrzany pojawił się stosunkowo wcześnie, bo już w 1861 roku, jego konstruktorem był Anglik Thomas Sutton.
NARCYZ - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993
Prawdopodobnie nikt nie myśli o Rosjanach jako o wielkich innowatorach w projektowaniu aparatów fotograficznych. Niemniej jednak, w ciągu wielu lat swjej działalności w tej dziedzinie, stworzyli oni kilka rzeczy całkowicie oryginalnych. To właśnie Rosjanie przedstawili w 1935 roku pierwszą 35-milimetrową lustrzankę jednoobiektywową Sport (rok przed niemiecką Kine Exaktą, która powszechnie uważana jest za prekursorkę kamer tego typu). W 1958 dali nam jeden z najmniejszych i najschludniej wykonanych aparatów panoramicznych. Był to FT 2 na film 35 mm. Rok 1960 przyniósł inny radziecki produkt, pierwszą, i jak się wydaje, do dzisiaj ostatnią, lustrzankę jednoobiektywową na film 16 mm.
Minolta Dynax 2xi - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 4/1993Rolleiflex 6008 Professional - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 3/1993
Firma Rollei Fototechnic z Niemiec jest znanym producentem sprzętu fotograficznego. Rozwój aparatów typu Rolleiflex został zapoczątkowany legendarnym dwuobiektywowym modelem SL66. Kolejno powstawały coraz bardziej nowoczesne i coraz bardziej skomplikowane konstrukcje (np.model SLX), aż w końcu w roku 1983 pojawił się na rynku model Rolleiflex 6006. Od chwili swojego powstania model ten uchodzi za najnowocześniejszy aparat formatu 6 x 6 cm. Wspaniale połączono w nim wszystkie dotychczasowe zalety aparatów średnioformatowych oraz nowe profesjonalne wyposażenie.
Nikon F 3 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993
Nikon - firma o bogatych tradycjach w produkcji lustrzanek jednoobiektywowych, słynie z niezawodności i solidności swoich konstrukcji. Panuje niepodzielnie na rynku fotografii prasowej, zaczynając swój tryumflany pochód w 1959 roku legendarnym dziś modelem F, umacniając swoją pozycję w latach sześćdziesiątych i eliminując praktycznie najgroźniejszych konkurentów niemieckich i japońskich w latach siedemdziesiątych modelem F 2 i jego doskonalonymi wersjami F 2a i F 2as.
Mamiya 645 PRO - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 2/1993
We wczesnych latach siedemdziesiątych inżynierowie firmy MAMIYA postanowili stworzyć nowej klasy aparat mający komfort obsługi aparatu małoobrazkowego, ale dający większy format i lepszą jakość obsługi. W 1975 roku pojawił się na rynku aparat MAMIYA M645, pierwsza lustrzanka średniego formatu. Z biegiem lat powstawały coraz bardziej ulepszane modele, aż w końcu pojawił się model 645 PRO.
Canon EOS 5 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1993
W listopadzie 1992 roku Canon wprowadził do sprzedaży lustrzankę klasy półprofesjonalnej – EOS 5. Nowością było sterowanie wyborem punktu automatycznego nastawiania ostrości poprzez ruch gałki ocznej (Eye Controlled Focus). W Japonii aparat był dostępny pod symbolem EOS 5 QD, natomiast w USA - EOS A2 oraz EOS A2E. Amerykańska wersja EOS A2 nie miała systemu Eye Control Focus, za to oferowała optyczną korekcję okularu.
Mamiya 6 MF - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 1/1993Acmel MD - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1992
Jedną z wielu ciekawostek zaprezentowanych na targach Photokina '92 był japoński ultra-compact Acmel MD wyprodukowany przez firmę Asanuma Camera and Mechanical Laboratory (Acmel). Na jego przykładzie można ocenić jak daleko posunęła się miniaturyzacja kamer fotograficznych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów technicznych aparatu, a co się z tym wiąże, wysokiej jakości wykonywanych na nim zdjęć.
Canon F-1N - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 12/1992Pentax P 30T - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1992
Wiele czołowych firm produkujących sprzęt fotograficzny odnotowało pod koniec lat osiemdziesiątych spadek popytu na lustrzanki małoobrazkowe z automatycznym nastawianiem ostrości. Powodów takiego stanu rzeczy było kilka: wysoka cena, brak kompatybilność obiektywów bez wyżej wymienionego systemu, które do tej pory były na wyposażeniu fotografujących z nowymi kamerami, aż wreszcie brak konieczności u sporej grupy zajmującej się fotografią posiadania tak skomplikowanego sprzętu.
Nikon F90 - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 10/1992
Premiera Nikona F90 na targach Photokina w Kolonii była bardzo głośna, mówiono wtedy nie tylko o nowym korpusie, ale także o całym nowym systemie. Wraz z aparatem propagowano hasło „Zbudowany by inspirować”, co niewątpliwie podnosiło jeszcze rangę premiery. Nikon F90 przeznaczony jest dla zaawansowanych amatorów i zawodowców jako uzupełnienie zestawu z F4.
Olympus OM 4 Ti - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1992
Kiedy na początku lat siedemdziesiątych, po pięcioletnich badaniach i testach, genialny inżynier japoński Maitani stworzył Olympusa OM 1, nikt nie przypuszczał, że dwadzieścia lat później powstanie OM 4 Ti w tym samym niemalże kształcie i wyglądzie. I tak jak OM 1 zadziwił świat, stało się to też udziałem OM 4 Ti. Od 1966 r (początek prac nad OM 1) do 1986 r, kiedy ukazał się OM 4 Ti firma Olympus stworzyła dla profesjonalistów kolejno: OM 1, OM 2, OM 2/Spot, OM 3, OM 4, OM 4 Ti.
Yashica FX-D Quartz - artykuł opublikowano w Foto-Kurierze 9/1992
Yashica FX-D Quartz to znakomity aparat dla ambitnego amatora. Rozmieszczenie przycisków i dźwigni jest wygodne i dobrze oznaczone. Niewygórowana cena i łatwa dostępność dodatkowych obiektywów powoduje, że może służyć do wielu różnorodnych zadań fotograficznych. Nie bez znaczenia są jego małe wymiary i masa.
Akcesoria foto-wideo
Kodak Black & White + 400
Seria filmów wysokiej jakości Kodak Select -
zawierająca dotychczas fil&...
Sony CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T - pojemn...
6 marca 2024 firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowych kart CFexpress typu B: CEB G480T/CEB-G240T. Nowe pojemne i szybkie karty p...
Lexar SSD SL500 - nowe dyski zewnętrzne dla mobilny...
7 marca 2024 roku Lexar poinformował o wprowadzeniu na rynek 3 różnych dysków SSD dla mobilnych twórców treści ko...
Opublikowane
Foto-Kurier 4/24 wysłany do prenumeratorów i on-line
Foto-Kurier 4/24 wysłano do prenumeratorów. Wydanie dostępne jest też w e-kiosku/on-line. Obejrzenie go w pełnej rodzielczości wy...
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24
Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 4/24. Wydanie wkrótce będzie dostępne
w e-kiosku, a w przyszłym tygodniu w najlepszych salona...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |