Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Warsztaty Photoshopa: Jak wykorzystać maski przy edycji zdjęć? Pełny artykuł z Foto-Kuriera 4/2009

ciąg dalszy...

 

Krok 1

 

Kopiujemy warstwę (Layer/Duplicate Layer lub skrótem Ctrl+J,), i nadajemy jej nazwę (tu zostawiono nazwę domyślną, Layer 1, zrzut 1a). Przechodzimy na nową warstwę i rozmywamy tło (zrzut 1b), w tym przypadku użyto filtra Gaussian Blur o wartości 40 (zrzut 1c). Widzimy, że cała fotografia została rozmazana (zrzut 2c), łącznie z osłem z pierwszego planu. Wygląda to teraz mało efektownie. Następnym krokiem jest zakładanie maski.

 

Krok 2

 

 

I tu właśnie przychodzi z pomocą maska. Wracamy do momentu rozmycia tła, i zakładamy maskę Layer/La­yer Mask/Reveal All lub przez kliknięcie na dole palet Layers ikonki imitującej maskę Add layer mask (zrzut 2a i 2b). Obok aktywnej warstwy pojawiła się ikona w kolorze białym. Oznacza to, że maska odkrywa całą warstwę; tak jak zresztą widać, nic się nie zmieniło, dalej cała jest rozmyta (zrzut 2c).

 

Krok 3 

 

Wybieramy narzędzie Brush (Pędzel), kolor ustawiamy na czarny, krycie 100%, wielkość na 150 px, miękkość na 60% (zrzut 3a), aktywujemy maskę warstwy przez klinięcie na nią (zrzut 3b) i malujemy na jej częściach, które mają zakryć obszary rozmytej warstwy. Widzimy, że w tych miejscach zaczyna być widoczna warstwa dolna (zrzut 3c); gdy mamy włączony podgląd kanału maski, wypełnia się maska kolorem czerwonym (zrzut 3d). Zależnie od efektu, jaki chcemy uzyskać, zmieniamy wielkość i miękkość pędzla. Gdy okaże się, że maska zakryła zbyt dużą część fotografii, nie musimy wracać do poprzednich ruchów używając palety History. Przełączamy Brush na kolor biały, i analogicznie malujemy po masce odkrywając warstwę z naniesionym efektem. Proponujmy zmiany te wykonywać w podglądzie 100, 200 lub nawet 400%. Unikniemy wtedy niedociągnieć. W zaledwie kilku ruchach zdjęciu nadaliśmy jakże łagodniejszy w odbiorze klimat, ale…

 

Krok 4

Niestety w miejscach o dużym kontraście, gdzie spotykają się zady osłów, zrobiła się jasna otoczka wywołana filtrem (zrzut 4a). Możemy usunąć ją na wiele sposobów, np. zlikwidować ją tworząc nową warstwę i używając narzędzia Clone Stamp z kryciem 40% o miękkości 100%. Oczywiście klonując ciemne cześci „pobrudziliśmy” naszego kłapołucha (zrzut 4b). To znowu zakładamy maskę na tę warstwę i czyścimy osła, lub poprostu kopiujemy maskę, którą już utworzyliśmy (przeciągając ją z wciśniętym klawiszem Alt, zrzut 4c).

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 03-04-2017
 
godzina dodania: 13:31
 
odsłon: 6738
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Prawo w fotografii: Ochrona wizerunku i zasady jego rozpowszechniania - artykuł z Foto-Kuriera 6/14
fotografia
Prawo w fotografii: Dozwolony użytek czyli co i gdzie wolno wieszać - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Wyrównujemy oświetlenie - artykuł z Foto-Kuriera 3/16
fotografia
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99
fotografia
CEWE Fotoksiążka jako Kronika Roczna - kupon promocyjny dla Czytelników Foto-Kuriera!
fotografia
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii - artykuł z Foto-Kuriera 12/12
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
fotografia
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10
fotografia
Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15
fotografia
Najczęstsze błędy w umowach związanych z prawem autorskim - artykuł z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
Mem internetowy fenomen, a zarazem przedmiot prawa autorskiego - artykuł Foto-Kurier 1-2/19
fotografia
Przebieranki na stadionie czyli kilka słów o statusie fotoreporterów - artykuł Foto-Kurier 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.132) / 0.116

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |