testowe Warsztaty Photoshopa: Jak wykorzystać maski przy edycji zdjęć? Pełny artykuł z Foto-Kuriera 4/2009
ciąg dalszy...
Krok 1
Kopiujemy warstwę (Layer/Duplicate Layer lub skrótem Ctrl+J,), i nadajemy jej nazwę (tu zostawiono nazwę domyślną, Layer 1, zrzut 1a). Przechodzimy na nową warstwę i rozmywamy tło (zrzut 1b), w tym przypadku użyto filtra Gaussian Blur o wartości 40 (zrzut 1c). Widzimy, że cała fotografia została rozmazana (zrzut 2c), łącznie z osłem z pierwszego planu. Wygląda to teraz mało efektownie. Następnym krokiem jest zakładanie maski.
Krok 2
![]()
I tu właśnie przychodzi z pomocą maska. Wracamy do momentu rozmycia tła, i zakładamy maskę Layer/Layer Mask/Reveal All lub przez kliknięcie na dole palet Layers ikonki imitującej maskę Add layer mask (zrzut 2a i 2b). Obok aktywnej warstwy pojawiła się ikona w kolorze białym. Oznacza to, że maska odkrywa całą warstwę; tak jak zresztą widać, nic się nie zmieniło, dalej cała jest rozmyta (zrzut 2c).
Krok 3 ![]()
Wybieramy narzędzie Brush (Pędzel), kolor ustawiamy na czarny, krycie 100%, wielkość na 150 px, miękkość na 60% (zrzut 3a), aktywujemy maskę warstwy przez klinięcie na nią (zrzut 3b) i malujemy na jej częściach, które mają zakryć obszary rozmytej warstwy. Widzimy, że w tych miejscach zaczyna być widoczna warstwa dolna (zrzut 3c); gdy mamy włączony podgląd kanału maski, wypełnia się maska kolorem czerwonym (zrzut 3d). Zależnie od efektu, jaki chcemy uzyskać, zmieniamy wielkość i miękkość pędzla. Gdy okaże się, że maska zakryła zbyt dużą część fotografii, nie musimy wracać do poprzednich ruchów używając palety History. Przełączamy Brush na kolor biały, i analogicznie malujemy po masce odkrywając warstwę z naniesionym efektem. Proponujmy zmiany te wykonywać w podglądzie 100, 200 lub nawet 400%. Unikniemy wtedy niedociągnieć. W zaledwie kilku ruchach zdjęciu nadaliśmy jakże łagodniejszy w odbiorze klimat, ale…
Krok 4
Niestety w miejscach o dużym kontraście, gdzie spotykają się zady osłów, zrobiła się jasna otoczka wywołana filtrem (zrzut 4a). Możemy usunąć ją na wiele sposobów, np. zlikwidować ją tworząc nową warstwę i używając narzędzia Clone Stamp z kryciem 40% o miękkości 100%. Oczywiście klonując ciemne cześci „pobrudziliśmy” naszego kłapołucha (zrzut 4b). To znowu zakładamy maskę na tę warstwę i czyścimy osła, lub poprostu kopiujemy maskę, którą już utworzyliśmy (przeciągając ją z wciśniętym klawiszem Alt, zrzut 4c).
data dodania: 03-04-2017
godzina dodania: 13:31
odsłon: 7781
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera Obiektywy 1/25 - w najlepszych salonach prasowych i on-line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/25 Obiektywy dostępne jest w najlepszych salonach prasowych i on-line. W środku, oprócz kompendium wiedzy na temat obiektywów, znajduje się aż 111 modeli obiektywów 9 producentów. To jedyna tego typu publikacja na świecie. Przejrzyj ją on-line i ... Zrozum obiektyw i zrób lepsze zdjęcia. ![]() Leica D-Lux 8 100 YEARS LEICA - kompakt ze standardowym zoomem Leica D-Lux 8 umożliwia bezproblemowe fotografowanie i nagrywanie wideo. Ma wszystkie niezbędne funkcje do fotografii i filmów 4K, z możliwością ręcznego wyboru parametrów ekspozycji lub całkowicie automatycznego. Leica D-Lux 8 mieści się w każdej kieszeni. To niezwykle wydajny aparat kompaktowy, przypominający modele marki Panasonic, wyposażony w jasny obiektyw Leica DC Vario-Summilux... ![]() Contax N-Digital Firma Kyocera zaprezentowała demo Contax'a N Digital, który będzie na rynku jesienią 2001 roku w cenie 15 tysięcy DEM. N Digital bazuje na modelu Contax N1, ma... Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||