testowe Foto-Kurier na weekend: Ostatni lot ATLANTIS’a, czyli jak fotografować promy kosmiczne - artykuł z FK 6/11![]() ciąg dalszy...
![]() Główny kompleks startowy tuż przed momentem odsłonięcia wahadłowca na mniej niż dobę przed startem. Zdjęcie to mogłem wykonać jedynie z samochodu, gdyż zabroniono już ruchu pieszego w tym rejonie; fot. Mariusz Adamski.
![]() Tablica informująca o starcie wahadłowca przy głównej bramie wjazdowej do KSC. Jak się później okazało, zatrzymywanie w tym miejscu jest ściśle zabronione i nieświadomie naraziłem się na dyscyplinarne wydalenie z terenu NASA; fot. Mariusz Adamski.
![]() Plan ogólny na rozstawione aparaty do moich flagowych ujęć startowych; fot. Mariusz Adamski.
![]() Najdroższy statyw na świecie z perspektywy mojego ulubionego zestawu firmy Canon; fot. Mariusz Adamski.
![]() Ostatnia noc przed misją STS-132. Ten widok naprawdę robi wrażenie. Ma się nieodpartą chęć ciągłego naciskania spustu migawki; fot. Mariusz Adamski.
![]() Moja ulubiona perspektywa; fot. Mariusz Adamski.
Start nastąpił planowo. Apraty zostały wyzwolone falą dźwiękową. Każdy z aparatów wykonywał zdjęcia przy innej ogniskowej, co miało wpływ na liczbę zarejestrowanych zdjęć (przez dany aparat) z promem w kadrze. Okazało się, że w zależności od ogniskowej aparaty rejestrowały od 1 do 9 sekund startu Atlantis’a. Jedynie aparat, który miałem w ręku, z obiektywem 600 mm, umożliwił mi ręczne śledzenie startującego promu, a przedział czasowy, w którym wykonywałem serię zdjęć startującego promu, siegał minuty.
![]() Okazało się, że system zdalnego wyzwalania migawki zadziałał perfekcyjnie. Teraz pozostaje tylko cieszyć się uchwyconym momentem. Aparaty EOS 1D Mk III wykonały dobrą robotę; fot. Mariusz Adamski.
data dodania: 19-06-2020
godzina dodania: 16:44
odsłon: 6045
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |