testowe Foto-Kurier na weekend: Ostatni lot ATLANTIS’a, czyli jak fotografować promy kosmiczne - artykuł z FK 6/11
ciąg dalszy...
![]() Główny kompleks startowy tuż przed momentem odsłonięcia wahadłowca na mniej niż dobę przed startem. Zdjęcie to mogłem wykonać jedynie z samochodu, gdyż zabroniono już ruchu pieszego w tym rejonie; fot. Mariusz Adamski.
![]() Tablica informująca o starcie wahadłowca przy głównej bramie wjazdowej do KSC. Jak się później okazało, zatrzymywanie w tym miejscu jest ściśle zabronione i nieświadomie naraziłem się na dyscyplinarne wydalenie z terenu NASA; fot. Mariusz Adamski.
![]() Plan ogólny na rozstawione aparaty do moich flagowych ujęć startowych; fot. Mariusz Adamski.
![]() Najdroższy statyw na świecie z perspektywy mojego ulubionego zestawu firmy Canon; fot. Mariusz Adamski.
![]() Ostatnia noc przed misją STS-132. Ten widok naprawdę robi wrażenie. Ma się nieodpartą chęć ciągłego naciskania spustu migawki; fot. Mariusz Adamski.
![]() Moja ulubiona perspektywa; fot. Mariusz Adamski.
Start nastąpił planowo. Apraty zostały wyzwolone falą dźwiękową. Każdy z aparatów wykonywał zdjęcia przy innej ogniskowej, co miało wpływ na liczbę zarejestrowanych zdjęć (przez dany aparat) z promem w kadrze. Okazało się, że w zależności od ogniskowej aparaty rejestrowały od 1 do 9 sekund startu Atlantis’a. Jedynie aparat, który miałem w ręku, z obiektywem 600 mm, umożliwił mi ręczne śledzenie startującego promu, a przedział czasowy, w którym wykonywałem serię zdjęć startującego promu, siegał minuty.
![]() Okazało się, że system zdalnego wyzwalania migawki zadziałał perfekcyjnie. Teraz pozostaje tylko cieszyć się uchwyconym momentem. Aparaty EOS 1D Mk III wykonały dobrą robotę; fot. Mariusz Adamski.
data dodania: 19-06-2020
godzina dodania: 16:44
odsłon: 6857
powrót na stronę główną »
Komentarze
sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera - FK 12/25 wkrótce on-line Foto-Kurier 12/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, a wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy Canona RF 45 mm f/1,2 STM, Sony A7 V, Nikkora Z DX MC 35 mm f/1,7, Panasonica Lumix S 100-500 mm f/5-7,1 oraz procesora do filmów firmy AGO, o którym opowiada między innymi Marta Dębska w wywiadze o fotografii analogowej. Z przyjemnością prezentujemy też nowy cykl artykułów pt. "Kulisy jednego zdjęcia", który będziemy kontynuować przy współpracy z marką PRO STUFF, a do spotkania w pierszym odcinku zapraszamy razem z Łukaszem Pietrzakiem, który na potrzeby wydania zamienia się w Mikołaja. Jest też ogrom wspaniałych zdjęć naszych Czytleników prezentowanych w ramach działów Najlepsze z Najlepszych, Internetowego konkursu miesiąca oraz Oka Ekspertów. Jest też kolejny etap LIGI Foto-Kuriera. Jednym słowem będzie co czytać w zimowe wieczory. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() Sony A7V w porównywarce Zaprezentowany 2 grudnia 2025 r. Sony A7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych Sony A7, jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. ![]() Sony DSC-RX1R III w porównywarce Zaprezentowany 15 lipca 2025 r. pelnoklatkowy kompakt Sony RX1R III z 61-milionowym przetwornikiem obrazu CMOS Exmor R jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne aparatu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |
|||||||||