testowe Foto-Kurier na weekend: Ostatni lot ATLANTIS’a, czyli jak fotografować promy kosmiczne - artykuł z FK 6/11![]() ciąg dalszy...
![]() Miejsce, w którym przebywałem podczas samego startu. 5 km od promu. To ujęcie też robiło się automatycznie, a ja w tym czasie walczyłem ze szkłem 600 mm, które po podpięciu do EOSa 1D Mk III i ustawione na solidnym statywie również poradziło sobie świetnie z odległością; fot. Mariusz Adamski.
W ten sposób, w oczach fotografa rozpoczął się ostatni lot wahadłowca Atlantis. Podczas tej misji dostarczono do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS moduł MRM 1 (najcięższy rosyjski ładunek przewożony kiedykolwiek przez amerykański prom kosmiczny), zwany również Rasswiet oraz Integrated Cargo Carrier - Vertical Light Deployable (ICC-VLD), czyli platformę z zapasowymi elementami: sześć baterii dla elementu kratownicy P6, obsługujących ogniwo fotowoltaniczne 4B na tym elemencie, antenę „Space to Ground Antenna” (SGANT), jak i inne elementy zapasowe.
![]() Zestaw kamer telewizji Discovery 3D. W czasie tej misji realizowano pierwszy trójwymiarowy film o promach kosmicznych przygotowywanych przez ten kanał telewizyjny; fot. Mariusz Adamski.
![]() Przygotowania do misji kosmicznej muszą również obejmować testy kombinezonów na specjalnym basenie w Johnson Space Center w Houston w Teksasie; fot. Mariusz Adamski.
![]() Evelyn Miralles prezentuje system, który służy astronautom do nauki orientacji w przestrzeni kosmicznej; fot. Mariusz Adamski.
![]() Tak wygląda symulator promu kosmicznego. Ilość informacji, która jest dostarczana z samych tylko wyświetlaczy jest dowodem na to, że aby lecieć w kosmos, trzeba być nie tylko mądrym, ale i spostrzegawczym człowiekiem; fot. Mariusz Adamski.
![]() fot. Mariusz Adamski
![]() Znany z różnego rodzaju hollywoodzkich produkcji basen, w którym zatopione są elementy stacji kosmicznej. To największy oraz najgłębszy basen na świecie; fot. Mariusz Adamski.
Ośrodek wyposażony jest również w komorę dekompresyjną oraz komorę niskich ciśnień. W ośrodku tym sprawdzały się raczej szerokie obiektywy, gdyż pokazanie wielkości tego obiektu w inny sposób byłoby niemożliwe. Niekorzystna dla sprzętu fotograficznego była tam bardzo duża wilgotność powietrza.
data dodania: 19-06-2020
godzina dodania: 16:44
odsłon: 6041
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |