Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii

W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. W tak zwanym międzyczasie otworzono kilka punktów WPS również w Polsce. Na początku roku Fujifilm miało kilka udanych premier sprzętowych. Co się dzieje z fimą Fujifilm podczas kryzysu wywołanego koronawirusem? Z Tomaszem Taberskim, CEE Business Unit Manager Imaging Division rozmawiamy na temat obecnej sytuacji firmy Fujifilm, jej działań w okresie pandemii i o tym kiedy sytuacja wróci do norm.

 

 

Foto-Kurier: Czy wie Pani kiedy, z waszego punktu widzenia, sytuacja zacznie się normalizować?

Tomasz Taberski: Obawiam się, że tego do końca nikt nie wie, choć chcielibyśmy by jak najszybciej, a najlepiej wczoraj. Wszystko zależy od sytuacji zarówno w Polsce, jak i na świecie, bo od tego zależy nie tylko nasz powrót do biura, regularność dostaw, ale przede wszystkim poziom optymizmu konsumentów i związany z nim popyt na produkty. Inaczej na perspektywę zakupu sprzętu konsumenci patrzą gdy wiedzą, że mają pracę i planują wakacyjne wyjazdy - inaczej, gdy nic nie jest pewne. Podobnie sprawa wygląda z profesjonalistami, np. fotografowie ślubni lub specjalizujący się w zdjęciach korporacyjnych de facto z dnia na dzień stracili pracę, więc dopóki sytuacja nie zmieni się raczej nie myślą o zakupie sprzętu.

 

F-K.: To znaczy na kiedy, jako Fujifilm,  planujecie powrót do względnej normalności. Kiedy wrócą na normalną drogę sprawy związane z obrotem towarowym, dostępnością sprzętu, powrotem do normalności dostaw itp. ? Jak to wygląda w nowych realiach rynkowych?


T.T.:
Dostosowujemy się do rzeczywistości, niezależnie od tego jaka ona jest. Cały czas firma funkcjonuje, choć w innych warunkach, niż te do których byliśmy przyzwyczajeni. Z racji bezpieczeństwa ogromna większość pracowników pracuje z domu, a nie z biura, więc kontakt z firmą jest przede wszystkim mailowy - sprzedaż przyjmuje zamówienia, biuro obsługi klienta, logistyka i magazyn je realizują, marketing prowadzi działania wspierające, finanse realizują i pilnują płatności. Spotkania odbywają się przez internet, a nie osobiście. To kiedy wrócimy do znanej nam sprzed połowy marca rzeczywistości – zależy od sytuacji epidemiologicznej i związanych z nią zaleceń zarówno wewnątrzfirmowych, jak i rządowych. Mamy nadzieję na powrót do biura przynajmniej częściowy w ciągu najbliższych tygodni, ale sytuacja kiedy wszyscy razem spotkamy się w biurze raczej nie nastąpi prędko.

 

 

F-K.: Czy są robione jakieś wstępne założenia?


T.T.:
Analizujemy sytuację, zakładamy różne scenariusze zarówno te bardziej optymistyczne, jak i mniej. W zależności od rozwoju sytuacji będziemy wprowadzać odpowiedni. Jednak jako firma jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że Fujifilm stoi na kilku mocnych filarach – medycynie, gdzie aktualnie popyt na sprzęt rentgenowski wyprzedza podaż, druku/wywoływania zdjęć – i tutaj sytuacja też w miarę dobra, poligrafii, która trzyma się dobrze. W wyniku pandemii najbardziej ucierpiała sprzedaż sprzętu fotograficznego. 

 

F-K.: Można prosić o informację na temat jak w tej chwili wygląda realizacja zamówień ze strony Fujifilm.
Czy towar jest w ciągłej dostawie?
Co jest?
Czego nie ma?
Czy papiery halogenosreborwe są dostępne, co z chemią itp.?
Co z maszynami suchymi - są, nie ma, nikt się tym nie interesuje?


T.T.:
Na chwilę obecną nie mamy większego problemu z dostępnością towaru ani aparatów ani papieru, czy chemii. Mogą zdarzyć się chwilowe braki pojedynczych produktów, ale w skali całego asortymentu nie jest to jednak problem. Nasze magazyny zarówno w Polsce jak w Europie cały czas pracują, więc zamówienia realizujemy na bieżąco. Jeśli chodzi o papier i chemię to tutaj nie ma żadnych problemów z dostępnością. Nasze fabryki znajdują się w Europie (Belgia-chemia, Holandia - papier).


Jeżeli są opóźnienia z dostawą sprzętu spoza Europy to wynoszą około tygodnia-dwóch, więc w obecnej sytuacji dostępność towaru z pewnością nie leży po stronie wyzwań.

 

X-T4

Fujifilm X100V

 

Wyzwania są przede wszystkim po stronie popytu na sprzęt fotograficzny – szacuje się, że poza branżą lotniczą/związaną z podróżami to właśnie branża fotograficzna straciła najwięcej. Mamy jednak nadzieję, że wraz z odmrażaniem gospodarki i poprawą sytuacji epidemiologicznej popyt będzie rósł. Mamy także świadomość, że nie wydarzy się to z dnia na dzień.


Papier/wydruki sprzedają się tam gdzie laboratoria są aktywne w internecie, w mediach społecznościowych i posiadają dobrze działające sklepy internetowe. Tam gdzie sprzedaż wymaga wizyty klienta spadki są największe. Niestety to co było największą zaletą laboratorium fotograficznego - czyli długa rozmowa z profesjonalistą, zwykle właścicielem na temat obrazowania, wydruku i wywoływania zdjęć, odeszło wraz z zamknięciem punktów usługowych. Teraz powoli wraca i dlatego wspominam tutaj o atmosferze jaka panuje w laboratoriach fotograficznych.

Popyt na maszyny suche spadł także z powodów wspomnianych wcześniej.

 

test Frontier DE100

F-K.: Czy i jak działa serwis?


T.T.:
Serwis aparatów i maszyn cały czas pracuje z tą różnicą, że kontakt z nim jest mailowy, a sprzęt do naprawy ze względów bezpieczeństwa może być dostarczany wyłącznie przez kurierów. Wszelkie informacje na ten temat są na naszej stronie www.fujifilm.pl.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 21-05-2020
 
godzina dodania: 13:30
 
odsłon: 695
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Bartosz Jastal - fotografia ślubna na najwyższym poziomie - pełny artykuł z Foto-Kuriera 5/09
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Michniewicz - Człowiek to nie eksponat - artykuł Foto-Kurier 6/18
fotografia
Jacek Bonecki - Jak fotografować samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05
fotografia
Fotoland Pawła Halamy, czyli o miłości od pierwszego filmu - artykuł Foto-Kurier 4/19
fotografia
Foto-M Wonder Photo Shop w południowej Polsce, czyli salon fotograficzny z oknami do ziemi - artykuł Foto-Kurier 3/19
fotografia
Wonder Photo Shop Foto-Eka - laboratorium przyszłości - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/2019


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2020. (0.096)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |