Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Fujifilm Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

ciąg dalszy...

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F.K.: Ile drukarek termosublimacyjnych klasy Frontier-S musi kupić właściciel takiego sklepu chcący należeć do sieci i czy w ogóle musi tego typu sprzęt mieć?


T.T.:
Przede wszystkim jakość. W WPS nie rekomendujemy urządzeń termosublimacyjnych, wręcz mamy program ich wymiany na Frontier-S (DX100). Frontier S oraz kiosk stanowią podstawę wydruku zdjęć na żądanie. Minimalne wymagania to 2xDX100 plus jeden kiosk. Jednak wszystko zależy od specyfiki punktu. Docelowo Fujifilm rekomenduje 2 kioski oraz 4 urządzenia DX100, plus jedno dodatkowe, umieszczone w specjalnej skrzyni transportowej, umożliwiające stworzenie „mobilnego” studia z ofertą druku poza siedzibą firmy na różnego rodzaju imprezach okolicznościowych. Ten mobilny punkt to często źródło szybkiego dochodu.

F.K.: Czy sieć WPS stworzono tylko po to, żeby lepiej sprzedawać produkty Fujifilm?


T.T.:
WPS to rewitalizacja laboratorium fotograficznego oraz sposób inspirowania konsumenta końcowego do tworzenia różnych produktów z  fotografii. Zatem to nie tylko zdjęcie, wiedza i umiejętności właściciela, ale również sposób na pozyskanie klienta. To cała gama produktów i akcesoriów do tworzenia dekoracji ściennych , pięknych pamiątek z sesji zdjęciowych. To również proste, zabawne inspiracje dla młodego pokolenia do tworzenia oryginalnych prezentów ze zdjęć oraz akcesoria do wykonania na miejscu np. laurki dla babci czy kartki okolicznościowej dla przyjaciółki.

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F-K.: Wonder Photo Shop to globalny projekt Fujifilm, który ma odmienić wizerunek typowego fotolaboratorium i sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku fotograficznego. Tak przynajmniej wynika z założeń przedstawianych osobom biorącym udział w otwarciu pierwszego z laboratoriów w Warszawie. Na czym dokładnie polega zmiana tego wizerunku i co firma angażująca się w projekt WPS otrzymuje w ramach wsparcia od firmy Fujifilm?


T.T.:
Sieć WPS sugeruje sposób prezentacji i sprzedaży produktów tworzonych z fotografii. Szczegółowe zmiany opisane są w przewodniku dostępnym u przedstawiciela sprzedaży Fujifilm. O części z nich już mówiłem. Już dziś zapraszamy na konferencję na początku kwietnia 2019 roku, będzie tam można dowiedzieć się więcej na temat założeń WPS, ale i to jest naszym zdaniem najważniejsze, także porozmawiać z właścicielami punktów, które już dokonały zmiany. Więcej informacji na temat konferencji znajduje się na stronie fujifilm.pl.

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F.K.: Czy WPS to forma franczyzy? Ile kosztuje przemiana starego punktu w nowy należący do WPS?


T.T.:
Nie, to nie jest franczyza, a zmiana zgodna z zasadami WPS. Jest to decyzja o współpracy, którą podejmujemy wspólnie z partnerem. Koszty są różne. Czasami jest tak, że wystarczy zmiana okna wystawowego na  kolorowe, przyciągające młodego klienta i wtedy koszty są bardzo niewielkie. Czasami jest tak, że zaczynamy od wyburzenia ścian, najczęściej kończy się jednak na malowaniu, nowych regałach, jednym bądź dwóch urządzeniach Frontier-S. Mamy zatem rozpiętość od 8000 zł (zmiana okna wystawowego) przez 40 000 zł po 150 000 zł. Zmiana w punkt należący do WPS to bardzo liberalna metoda odświeżenia wizerunku naszej firmy, mająca na celu wzbogacenie nas o nowych, aktywnych fotograficznie klientów.

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F.K.: Skąd się wziął pomysł na Wonder Photo Shop?


T.T.:
Niedawne badania przeprowadzone wśród różnych grup wiekowych wykazują, że tylko połowa z ankietowanych osób poniżej 30 roku życia zna lokalne fotolaboratorium, co w porównaniu do okresu sprzed 10 lat jest spadkiem o około 22%. W wyniku licznych badań, zarówno tych, które były dostarczane przez firmy zewnętrzne, jak i własnych, firma Fujifilm doszła do wniosku, że grupa, która początkowo nie wykazywała zainteresowania fotousługami, w rzeczywistości myśli o wydrukowaniu swoich zdjęć (74% badanych). Jeśli rynek fotograficzny ma mieć szansę na przetrwanie i perspektywy na rozwój, to właśnie generacja obecnych nastolatków i dwudziestolatków jest tą docelową grupą, na której powinniśmy się skupić. To oni za najbliższe 5-10 lat wejdą w wiek, w którym zaczną zakładać rodziny i dlatego wykształcenie w nich tradycji wywoływania odbitek i tworzenia fotoalbumów jest kluczowym czynnikiem, który ma zabezpieczyć przyszłość rynku fotograficznego. Fujifilm nie zapomina również o tych, którzy obecnie stanowią największą grupę drukujących zdjęcia, czyli osoby powyżej 50 roku życia. Z tą wiedzą Fujifilm postanowiło zmienić wizerunek fotolabów.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-01-2019
 
godzina dodania: 12:18
 
odsłon: 8828
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
fotografia
Karol Nienartowicz - Krajobraz górski - wywiad z Foto-Kuriera 4/22 - na weekend
fotografia
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Maria Galimska
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.163) / 0.153

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |