Wydania FK: 169,
publikacje: 9029,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2074,
galerie zdjęć: 288510,
użytkownicy: 9713
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17
ciąg dalszy...
F-K: Czy jest Pani zadowolona z przejścia z maszyny „mokrej” na maszynę „suchą”? G.N.: Maszynę suchą Noritsu Green II mam już prawie półtora roku. Jest to wystarczający czas, aby przekonać się o jej zaletach. Powiem zdecydowanie - jestem bardzo zadowolona z dokonanej zmiany.
F-K: Jak Pani ocenia pracę oraz proces produkcji zdjęć na maszynie Noritsu Green II? G.N.: Praca na Noritsu Green II jest łatwa i komfortowa. Czas na czynności pomocnicze takie jak rozruch i wyłączenie maszyny jest zdecydowanie krótszy niż w przypadku tzw. „mokrej” maszyny. Dzięki temu np. laborant może o wiele więcej czasu poświęcić na wykonywanie odbitek co wymiernie przekłada się na wydajność jego pracy.
F-K: Jakie są według Pani największe plusy i minusy procesu „suchego”? Czy jest on lepszy od procesu „mokrego”? G.N.: Plusów jest naprawdę wiele. Wymienię jednak jedynie kilka dla nas istotnych i wyraźnie zauważalnych oraz odczuwalnych. W pierwszej kolejności należy podkreślić wysoką jakość odwzorowania barw oraz możliwości wykorzystania wielu rodzajów papierów, o różnym wykończeniu powierzchni o naprawdę wysokiej jakości. Maszyna umożliwia wykonywanie powiększeń od 9×13 cm do 30,5×91,4 cm. Jedyną niedogodnością jest brak możliwości druku seryjnego w formacie 30,5×91,4 cm, ale mamy nadzieję, że przy kolejnej aktualizacji oprogramowania będzie już taka możliwość. Na uwagę zasługują również warunki nazwijmy to obsługowo-higieniczne. Brak chemii fotograficznej, którą dość często należy uzupełniać w „mokrej” maszynie, to istotny element mający wpływ na poprawę higieny pracy, jej czystość i bezpieczeństwo. W maszynie Noritsu Green II stosowane są tusze, a konstrukcja kartridży czyni cały proces ich załadunku całkowicie szczelnym i wyklucza możliwość pomyłek oraz problem „rozcieńczania” tuszy. Do ważnych zalet nowej maszyny należy też jej „dyspozycyjność”. W ciągu 2-4 min. bez względu na to, czy jest to noc, niedziela czy też święto maszyna jest gotowa do pracy. Bardzo wygodne jest to, że podwójne dwie kasety umożliwiają drukowanie na czterech rodzajach papierów. Wspomniane wcześniej tusze są bardzo wydajne, co w efekcie powoduje, że ich wymiana nie jest częsta. Rzecz bardzo istotna związana jest z powierzchnią magazynową przeznaczoną na materiały eksploatacyjne do Greena. Jest ona zdecydowanie mniejsza niż w przypadku maszyn „mokrych”. Ważnym jest też system priorytetu i szybkości druku. Jest to istotne przy pilnych zleceniach, np. zdjęcia do paszportu klient otrzymuje w ciągu 4–5 min od ich wykonania. Bardzo istotną zaletą jest powtarzalność koloru. Klient dorabiając odbitkę studyjną, np. po upływie miesiąca, otrzymuje ją w identycznych kolorach jak zdjęcie pierwotne. W przypadku maszyn „mokrych” mogły powstać pewne odstępstwa kolorystyczne. Bardzo ważną cechą przy zdjęciach studyjnych jest: 100% pewności przy „zarządzaniu” kolorem i 100% pewności, że biel jest bielą a czerń ma niesamowitą głębię.
Zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA
MAESTRO 2024 pt. "Sport i gry". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykle oryginalne dyscypliny sportowe. Musieliśmy wybrać dziesięć. Nie było to
łatwe. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym
zdaniem, najciekawsze serie zdjęć. Wśród nich jest zwycięzca krajowej
edycji EISA MAESTRO 2024, który weźmie udział w międzynarodowym finale.
My jeszcze nie wiemy kto to będzie. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym
z najbliższych wydań Foto-Kuriera
i autorzy ich otrzymają drobne upominki (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy
o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos
będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest
anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 31 maja 2024 r. o godzinie 23.59.
20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek
pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową
lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią
i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to
sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to,
że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców
kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II
pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły
już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada
mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem
naszymi wrażeniami.
Miło nam poinformować, że od wczoraj Foto-Kurier 5/24 jest dostępny
w naszym e-kiosku. Przejrzyj wydanie on-line. Jutro wyślemy je do prenumeratorów, a niektórzy otrzymają go szybciej niż myślą :)
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024