Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

foto-kurier.pl
Internet

Jacek Bonecki - Jak fotografować samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05

Foto-Kurier rozmawia z Jackiem Boneckim, filmowcem, fotografem i miłośnikiem motoryzacji, który specjalizuje się w zdjęciach szybkich samochodów i... pięknych dziewczyn. Wywiad pochodzi z Foto-Kuriera 12/2005

 

Jacek  Bonecki - Jak fotografować  samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05

fot. Jacek Bonecki

Foto-Kurier: Ma Pan szerokie zainteresowania: film, telewizja, fotografia. Czy jest coś jeszcze?
Jacek Bonecki:
Mam wiele pasji, ale tylko z tych trzech dziedzin czerpię dochody. To wszystko jest nieco skomplikowane. Z wykształcenia jestem operatorem filmowym i fotografem, skończyłem Szkołę Filmową w Katowicach. Często staję za kamerą, ale jestem też producentem telewizyjnym. Fotografuję, ale potrafię również pisać. Wszystko, co robię, bawi mnie i dzięki temu nie popadam w rutynę. Moim marzeniem jest utrzymywać się tylko i  wyłącznie z fotografii. Na razie jednak jest to nierealne.

 

 Jacek Bonecki

Jacek  Bonecki - Jak fotografować  samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05
Jacek Bonecki, z zawodu operator filmowy i fotograf, urodził się w Świnoujściu w kwietniu 1969 roku. Choć pierwszy aparat – średnioformatowy Ami 66 – dostał na Komunię, przygodę z fotografia na poważnie rozpoczął dopiero w szkole średniej. Wtedy też zaczął działać w klubie XTL, założonym w 1970 r. Po zdaniu matury rozpoczął studia w Szkole Filmowej w Katowicach, gdzie – jak sam mówi – spotkał ludzi, którzy wywarli wpływ na jego myślenie o fotografii. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. 

 

 

F-K: Co dała Panu szkoła filmowa?
J.B.:
Przede wszystkim nauczyła mnie opowiadać historie za pomocą obrazu. Nieskromnie powiem, że moje prace takie właśnie są: przemyślane sekwencje kadrów, opowiadające jakąś historię. Robię to w sposób filmowy. Przyznaję to otwarcie. Szkoła filmowa wykształciła we mnie także poczucie estetyki i dobrego smaku. Nauczyła jak patrzeć na pewne rzeczy, jak eksponować to, co najistotniejsze.

 

Jacek  Bonecki - Jak fotografować  samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05

fot. Jacek Bonecki
 

F-K: Czy szkoła filmowa miała wpływ również na to, że większość zdjęć robi Pan w poziomie?
J.B.:
Absolutnie tak. Jak mawiano w szkole filmowej, poziom to jedyny właściwy kadr. W kinie pion nie istnieje. Możesz zrobić panoramę z dołu do góry czy odwrotnie, i właśnie to zastępuje w kinie pion. Możesz zawsze zrobić 6 zdjęć w poziomie i ułożyć je w pion. W kinie brak pionu jest kwestią ideologii, nie przyzwyczajenia. Nie istnieje kadr pionowy, nie myślisz o nim w ogóle. Dlatego większość moich zdjęć jest w  poziomie.

F-K: Proszę powiedzieć, jak zaczęła się Pana przygoda z fotografią?
J.B.:
Całkiem zwyczajnie. Dostałem aparat fotograficzny na Pierwszą Komunię. Był to Ami 66. O mało nie wpadłem wtedy w kompleksy. Wszyscy fotografowali na małym obrazku, mieli 36 klatek, a ja od razu miałem średni format i tylko 12 klatek. Byłem za młody, aby to docenić. Potem moją flotę uzupełniła jeszcze Zorka 4.

 

Jacek  Bonecki - Jak fotografować  samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05

fot. Jacek Bonecki
 

F-K: Należał Pan do jakiegoś koła fotograficznego?
J.B.:
Tak. Dorastałem w Świnoujściu. Tam też razem z przyjaciółmi w latach 80. aktywnie działaliśmy w fotoklubie XTL. Swoją pasję rozwijałem potem na studiach w Katowicach.

F-K: Teraz mieszka Pan w Warszawie...
J.B.:
Tak, nie boję się zmian. Jak łatwo się domyślić, tu są największe możliwości rozwoju, najłatwiej jest o pracę, chociaż miasto – jak dla mnie – kompletnie nie posiada atmosfery twórczej.

 

Jacek  Bonecki - Jak fotografować  samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05

fot. Jacek Bonecki
 

F-K: Czy mógłby Pan wymienić największe projekty, w których Pan uczestniczył?
J.B.:
Pracowałem przy kilku serialach telewizyjnych, stałem za kamerą w  produkcjach fabularnych, zrealizowałem kilkadziesiąt teledysków – m.in. dla Roberta Gawlińskiego, Zbigniewa Hołdysa i zespołu Myslovitz, uczestniczyłem w realizacji filmów reklamowych i programów cyklicznych, takich jak 30Ton, Automaniak, Zakręt, Lalamido, Autosalon, HBO na  stojaka, i wielu innych. Łącznie było tego kilkaset programów. Robiłem zdjęcia do kalendarzy, plakatów, a także fotografie reklamowe. Niektóre z nich były później wykorzystywane w filmach. Przez 15 lat trochę się tego uzbierało...

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 16-06-2019
 
godzina dodania: 09:00
 
odsłon: 1007
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Michniewicz - Człowiek to nie eksponat - artykuł Foto-Kurier 6/18
fotografia
Fotoland Pawła Halamy, czyli o miłości od pierwszego filmu - artykuł Foto-Kurier 4/19
fotografia
Foto-M Wonder Photo Shop w południowej Polsce, czyli salon fotograficzny z oknami do ziemi - artykuł Foto-Kurier 3/19
fotografia
Wonder Photo Shop Foto-Eka - laboratorium przyszłości - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/2019
fotografia
Fotografia zwierząt, nowe kształty i kody QR czyli trendy w fotografii nagrobkowej - pełny artykuł Foto-Kurier 12/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografia architektury. Wielcy mistrzowie - Rui Morais de Sousa - wywiad z  Foto-Kuriera 10/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: przypominamy sylwetkę Raya Collinsa - fotografa, który m.in. zorganizował wystawę na plaży
fotografia
Ciekawe miejsca świata: Laos - spokojnie i bez pośpiechu - pełny artykuł Foto-Kurier 5/13
fotografia
Grażyna Nelec, fotografia ślubna i nie tylko, czyli Noritsu Green II, zielony gwarant sukcesu. Wywiad z Foto-Kuriera 4/17
fotografia
Fotografia Panoramiczna, Marek Czarnecki i pięć fotograficznych Oskarów - wywiad z Foto-Kuriera 5/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografia reklamowa czyli perfekcyjne lanie wody. Artykuł z Foto-Kuriera 2/13
fotografia
Prawda o Noritsu w Polsce zielony gwarant sukcesu II. Wywiad z Foto-Kuriera 7/2017
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Foto-Kurier na Weekend: Tomasz Tomaszewski - Moja nowa Sympatia - pełny artykuł z FK 4/2014
fotografia
Kadry kreślone piórem - pełny wywiad z Miłoszem Kowalewskim na temat fotografowania ptaków z  Foto-Kuriera 5/2014


Zdjęcie miesiąca
Lipiec 2019
zdjęcie miesiąca
© fot. Jacek Świercz
 

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |