Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

WYSZUKIWANIE

Jak zmieniłem Canona na Nikona?

W tym wydaniu Foto-Kuriera przedstawiamy sylwetkę Jarka Brzezińskiego, tłumacza z języka angielskiego, fotografa, wieloletniego redaktora Foto-Kuriera i autora pierwszych edycji książek „Canon EOS System”, który w pewnym momencie zdecydował się na zmianę systemu sprzętowego z Canona na Nikona.

 

Mercedes Benz DB 280 SEC Coupe, Rajd Viva Polonia Classic. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept. Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM

Mercedes Benz DB 280 SEC Coupe, Rajd Viva Polonia Classic. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept.
Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM

 

Krzysztof Patrycy: Ile lat zajmujesz się fotografią?
Jarosław Brzeziński: Nie należę do tych, którzy mogą powiedzieć, że fotografują od zawsze. Mój ojciec był artystą malarzem i to malarstwo było moją pasją od końca szkoły podstawowej, przez liceum po pierwsze lata studiów. Tak naprawdę dopiero w połowie studiów po raz pierwszy świadomie wziąłem aparat do ręki. Kolega wrócił z wyjazdu do Wielkiej Brytanii i pokazał mi swoje zdjęcia, które mnie zachwyciły.

 

 Urodzony w 1962 roku, tłumacz języka angielskiego specjalizujący się w zagadnieniach Unii Europejskiej i zawodowy fotograf. Autor wielu artykułów dla Foto-Kuriera oraz oryginalnej wersji książki „Canon EOS System”. Od kilku lat mieszka z żoną, Izą, i suczką, Pasterką, w podwarszawskiej miejscowości i oddaje się nowej pasji – fotografowaniu psów.  
 

 

Był rok 1984, w sklepach fotooptycznych zero sprzętu i materiałów światłoczułych. Kolega zaproponował, że pożyczy mi swojego Zenita 12XP i podaruje kilka radzieckich filmów czarno-białych. Jednocześnie na moim roku studiów pojawił się człowiek, który wrócił z Niemiec; miał lustrzankę Nikona z trzema obiektywami, fotografował na slajdach Fujichrome oraz na filmach czarno-białych i miał własną ciemnię w domu. To on zaraził mnie pasją fotografowania. Tak więc moje początki jako fotografa to robienie zdjęć pożyczonym aparatem na podarowanych filmach i wywoływanie w cudzej ciemni.

 

Zdjęcie ilustracyjne. Klient: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nikon D2x, AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400 mm f/4G IF-ED

Zdjęcie ilustracyjne. Klient: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Nikon D2x, AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400 mm f/4G IF-ED

Nocny pokaz we Wrocławiu. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept. Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM.

Nocny pokaz we Wrocławiu. Klient: planb/CTL Logistics/the Classic Concept.
Canon EOS-1D Mark II, Canon EF 16-35 mm f/2,8L USM.

 

K.P.: Jaki rodzaj fotografii uprawiasz? Czy od razu zajmowałeś się wszystkimi dziedzinami fotografii, czy też powoli do nich dojrzewałeś, a teraz zajmujesz się tymi, które lubisz?
J.B.: Pierwszy okres, jeszcze całkowicie amatorskiej fotografii, to Warszawa: architektura plus reportaż uliczny. Pierwsze sprzedane zdjęcia to slajdy wstawione do archiwum agencji Forum. Potem doszła fotografia przyrodnicza; przez pewien czas byłem nawet członkiem Związku Polskich Fotografów Przyrody; ale nie mam instynktu stadnego i chodzenie na zebrania oraz uczestnictwo w plenerach okazały się nie dla mnie. Nagle pojawiły się oferty fotografii zarobkowej dla dwóch agencji: dla jednej zdjęcia reklamowe, głównie dla klientów z branży farmaceutycznej, dla drugiej zdjęcia korporacyjne – portrety członków zarządu, eventy korporacyjne, oraz fotografia przemysłowa. Musiałem w krótkim czasie nauczyć się posługiwać fleszami studyjnymi, flashmeterem oraz obsługi aparatu średnioformatowego i miechowego. W międzyczasie przez kilka lat współpracowałem również z Foto-Kurierem. Z czasem gama uprawianych przeze mnie dziedzin fotografii poszerzała się. Obsługiwałem firmy i działy PR oraz marketingu, a z drugiej strony zacząłem robić zdjęcia dla klientów indywidualnych. Lubię sprzeczności, a zatem moje ulubione połączenie to na przykład: z jednej strony długoterminowy projekt zdjęć informacyjnych i promocyjnych ilustrujących określone koncepcje dla dużej instytucji, a z drugiej plener ślubny, który daje mi bezpośredni kontakt z końcowym odbiorcą. Zdjęcia dla firmy mogą sprawić satysfakcję, ale prawdziwą przyjemność dają zdjęcia, które podobają się osobie na nich sportretowanej. Podchodzę równie poważnie i z równym zaangażowaniem do wielkobudżetowego projektu korporacyjnego, jak i do robionego za darmo portretu dziecka przyjaciół.

 

Madeleine Albright na konferencji NATO w Starej Bibliotece UW. Klient: Wspólnota Demokracji/Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED

Madeleine Albright na konferencji NATO w Starej Bibliotece UW. Klient: Wspólnota Demokracji/Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Nikon D3,
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED

Plener ślubny, Most Świętokrzyski w Warszawie. Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED.

Plener ślubny, Most Świętokrzyski w Warszawie.
Nikon D3, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED.

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 31-01-2010
 
godzina dodania: 23:59
 
odsłon: 47461
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Bartosz Jastal - fotografia ślubna na najwyższym poziomie - pełny artykuł z Foto-Kuriera 5/09
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Michniewicz - Człowiek to nie eksponat - artykuł Foto-Kurier 6/18
fotografia
Jacek Bonecki - Jak fotografować samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05
fotografia
Fotoland Pawła Halamy, czyli o miłości od pierwszego filmu - artykuł Foto-Kurier 4/19
fotografia
Foto-M Wonder Photo Shop w południowej Polsce, czyli salon fotograficzny z oknami do ziemi - artykuł Foto-Kurier 3/19
fotografia
Wonder Photo Shop Foto-Eka - laboratorium przyszłości - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/2019


Zdjęcie miesiąca
Październik 2020
zdjęcie miesiąca
© fot. Jacek Świercz
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2020. (0.089)

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |