Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Foto-Kurier na weekend: Fotografia reklamowa czyli perfekcyjne lanie wody. Artykuł z Foto-Kuriera 2/13

ciąg dalszy...

 

Reklama Mercedesa

© fot. Arek Kempka

 

F-K: Czy jeszcze warto dbać o poprawną ekspozycję zdjęcia? Tak wiele można zrobić już na komputerze.
A.K.:
Zdecydowanie tak. Jestem zdania, że zawsze należy jak najwięcej zrobić na planie, aby wyglądało to prawdziwie oraz aby mniej było pracy przed ekranem komputera. Nie jestem z pokolenia „fotografów”, którzy mówią: a to się później zrobi w komputerze. Jest to niewątpliwie wspaniałe narzędzie i odpowiednio wykorzystane wspomaga kreatywnie, ale nie powinno zastępować człowieka i służyć wyłącznie do naprawiania podstawowych błędów.

F-K: Czy możesz wymienić kilka marek dla których wykonywałeś zdjęcia reklamowe? Osobiście bardzo podoba mi się kampania reklamowa Mercedesa, a Tobie?
A.K.
:
Z najbardziej znanych wymienię może Coca-Colę, Żywca, Jacka Daniel’sa. Resztę można zobaczyć na mojej stronie. Choć ciężko powiedzieć coś złego o własnych zdjęciach, ale jako że nie traktuję ich jak swoje dzieci to pozwolę sobie na stwierdzenie, iż na oba zdjęcia wykonane dla Serwisu Mercedesa wpłynęła bardziej koncepcja kreatywna agencji niż moja własna inwencja twórcza. O wiele bardziej cenię sobie jednak projekty wymagające więcej zaangażowania od fotografa jako twórcy i autora zdjęć.

 

Miller

© fot. Arek Kempka


F-K
: Czy wykonując tego typu zdjęcia trzeba mieć sprzęt z najwyższej półki?
A.K.:
Niewątpliwie. Choć pełnoklatkowe lustrzanki depczą mocno po piętach średniemu formatowi, to na co dzień używam aparatów szwajcarskiej firmy Alpa, znanej kiedyś z luksusowych aparatów małoobrazkowych. Obiektywy dla nich robią niemieckie koncerny Schneider i Rodenstock. Przystawka cyfrowa to Phase One wciąż wymieniana na najnowsze modele. Wracając do aparatów, to rzeczywiście są wykonane z precyzją szwajcarskiego zegarka. Jak wspominałem już wcześniej rynek reklamowy jest najbardziej wymagającym i dotyczy to także jakości zdjęć. A taką zapewniają produkty często niedostępne dla amatorów.

 

 

Bobofrut

 © fot. Arek Kempka

 

F-K: Co mógłbyś poradzić młodym, początkującym fotografom reklamowym?  
A.K.:
Przede wszystkim ciężką pracę jeszcze przed sesją, to znaczy testy, przygotowania i co najważniejsze, przemyślenie sposobów wykonania zaplanowanych ujęć, niezależnie jak wiele podobnych sesji mieliby już za sobą. Przekonałem się, że niezmiernie rzadko zlecenia reklamowe umożliwiają odtworzenie identycznego planu dla osiągnięcia zaplanowanego efektu. Najczęściej nieznacznie różnią się pomiędzy sobą, a diabeł, jak wiadomo, tkwi w szczegółach.

 

Reklama Mercedesa

© fot. Arek Kempka

 

F-K: Czy łatwo jest dostać się na staż do takiego fotografa jak ty? Czy prowadzisz jakieś szkolenia? Podobno współpracowałeś z Akademią Nikona?
A.K.:
Nie prowadzę regularnych staży ani szkoleń. Ale przyjmuję praktykantów, którzy w zamian za pomoc w studiu chcą poznać kulisy fotografii reklamowej. Chętnych co prawda nie brakuje, ale proszę próbować. Moja współpraca z Akademią Nikona ograniczyła się w zasadzie do pisania poradników na temat fotografii studyjnej, choć nie wyłącznie takiej, umieszczonych na ich stronie.

F-K: Dziękuję za rozmowę i mam nadzieję, że wkrótce spotkamy się ponownie na łamach Foto-Kuriera.
A.K.:
Również dziękuję. Do zobaczenia.

Rozmawiał Krzysztof Patrycy.
Zdjęcia Arek Kempka

 

Artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 2/13
Całe wydanie można przejrzeć tutaj

Wydanie to jest dostępne w naszym e-kiosku

 

 



 
data dodania: 12-01-2018
 
godzina dodania: 16:14
 
odsłon: 19102
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
fotografia
Karol Nienartowicz - Krajobraz górski - wywiad z Foto-Kuriera 4/22 - na weekend
fotografia
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96


Zdjęcie miesiąca
Kwiecień 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Jeremiasz Gadek
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.076) / 0.066

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |