Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydruki

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20

W ramach cyklu Druga strona obiektywu o tajnikach fotografii krajobrazowej rozmawiamy z Markiem Biegalskim fotografem współpracującym z największymi firmami fotograficznymi oraz agencjami i korporacjami prasowymi w Irlandii i UK, ambasadorem marki Canon w Irlandii, zdobywcą wielu prestiżowych nagród w konkursach fotograficznych, który prowadzi między innymi warsztaty fotograficzne krajobrazu, natury oraz szkolenia z zakresu obróbki graficznej.

The King – Jelen napoktany w górach Szkocji;  Canon EOS R + 16–35 f/4 IS USM

The King – Jelen napoktany w górach Szkocji;  Canon EOS R + 16–35 f/4 IS USM

 

Foto-Kurier: Kim jest dzisiaj Marek Biegalski i jak zaczęła się Pana przygoda z fotografią?
Marek Biegalski:
Fotografia to moja ogromna pasja, którą odkryłem około 11 lat temu w momencie przyjścia na świat mojej córki Zuzanny, która była dla mnie największa inspiracją.
Po kilku latach rozwijania i odkrywania pasji, osiągając bardziej zaawansowany poziom, postanowiłem zająć się fotografią profesjonalnie. Dziś pracuję jako profesjonalny fotograf z firmą Canon, komercyjną agencją fotograficzną jak i z korporacjami prasowymi w Irlandii i UK. Prowadzę również warsztaty fotograficzne krajobrazu, natury jak i szkolenia z zakresu obróbki graficznej.

 

Marek Biegalski

Marek BiegalskiUrodzony w 1972 we Wrocławiu, na stale mieszka i pracuje  w Dublinie w Irlandii. Jest członkiem, Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej FIAP (fr. Fédération Internationale de l'Art Photographique) z tytułem EFIAP – wybitnego artysty. Świat fotografii odkrył przypadkiem. Pasję tą pokochał dzięki samozaparciu i poszukiwaniu możliwości ujścia swojej kreatywnej wyobraźni. Na rynku fotograficznym działa od 11 lat. Na co dzień współpracuje z największymi agencjami prasowymi i reklamowymi oraz marką Canon. Również chętnie dzieli się swoją wiedzą prowadząc warsztaty fotografii krajobrazowej jaki i organizuje spotkania autorskie
z podróży. Do jego najważniejszych projektów m.in. należą: Vodka Belvedere, Bank AIB, TESCO. Jego prace miały okazje zagościć w największych tytułach prasowych od „The Guardian”, „DailyMail”, „Der Spiegel”, „NATGEO”, „BBC  CORRIERE”, „NEWSWEEK”, „PETAPIXELS”, „DPreviews”, „GEO”, „Vanity Fair”, „Foto-Kurier” i wielu innych. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Do największych trzeba zaliczyć : National Geographic, HIPA, 3× Grand Trierenberg, New York Exhibition, SIPA, MONOCHROME AWARDS, Nature TTL i wiele innych.

Zaprasza do odwiedzenia jego galerii:

figuss33.foto-kurier.pl

marekbiegalski.com

instagram.com/marek_biegalski/

 

 

F.K.: Co było pierwsze chęć podróżowania, czy też fotografowania?
M.B.:
W moim przypadku pytanie to nabiera dość specyficznego znaczenia. Paradoksem jest to, że zanim fotografia tak mocno zaistniała w moim życiu, miałem okazje zobaczyć i odwiedzić ponad 60 krajów na wszystkich kontynentach, niestety nie miałem wtedy nawet zwykłego aparatu kompaktowego. Więc dziś już jako dorosły i dojrzały fotograf jestem w trakcie kolejnej, mam nadzieje wielkiej, długiej podróży…

 

Wschód Słońca, Errigal Irlandia.  Canon EOS R + 16–35 mm f/4 IS USM

Wschód Słońca, Errigal Irlandia. Canon EOS R + 16–35 mm f/4 IS USM

 

F.K.: W ubiegłym roku Pana seria zdjęć zajęła drugie miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019 pt. „POWER”, czy może Pan opowiedzieć nam słów kilka na temat historii związanej z powstaniem tych zdjęć?
M.B.:
Zajęcie 2. miejsca w konkursie EISA MAESTRO w 2019 to wyróżnienie, z którego jestem bardzo dumny, tym bardziej, że wyróżniona seria zdjęć jest dla mnie wyjątkowa. Najbliższa memu sercu jest fotografia krajobrazowa, a możliwość podróżowania w najskrytsze zakątki świata jest dla mnie czymś wyjątkowym. Jednym z takich zakątków jest właśnie Grenlandia, na której powstała wyróżniona seria zdjęć. Pod koniec sierpnia 2017 roku rozpocząłem wyprawę na Grenlandię, gdzie spędziłem 11 dni na jachcie odkrywając wschodnie wybrzeże. Taka wyprawa to dość ekstremalne przedsięwzięcie, możliwe do zrealizowania jedynie w czasie okna pogodowego od połowy lipca, do końca sierpnia. W tym właśnie czasie pogoda umożliwia dopłynięcie do małych wiosek i osad rybackich, odkrywanie ich zakątków. Największą atrakcją były napotkane dryfujące lodowce, które przybierają niesamowite kształty od "polerującego" je palącego słońca. Niektóre z nich to 10-piętrowe kolosy z łukami w środku, wyglądające jak zamki na wodzie. Życie na Grenlandii nie jest łatwe ze względu na panujące tam warunki. Na każdym kroku można napotkać zaprzęgi psów, skutery śnieżne, lodowe fiordy, ale też wyjątkowe dzikie zwierzęta (woły piżmowe, foki, wieloryby). Wszystko to wygląda jak wielobarwna mozaika. Grenlandia ma fascynujący nietuzinkowy krajobraz z majestatycznie wybijającym się elementami, jakimi są lodowce, które trzeba zobaczyć na własne oczy, aby docenić ich niezwykłość i zrozumieć ich naturę.

 

Grenlandia III – góra lodowa  wolnopływająca Disko Bay, Canon EOS 5D Mark IV + 70–200 mm f//2,8  IS USM II, jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019.

Grenlandia III – góra lodowa  wolnopływająca Disko Bay, Canon EOS 5D Mark IV + 70–200 mm f//2,8  IS USM II, jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019. 

 

F.K.: W naszym portalu foto-kurier. pl od 2010 roku obserwujemy Pana zdjęcia pod nazwą subdomeny figuss33.foto-kurier.pl. Jest Pan fotografem reklamowym, portrecistą i przyrodniczo-krajobrazowym. Która z tych dziedzin była najpierw i z którą się Pan identyfikuje najbardziej?
M.B.:
Moja fotograficzna droga, szczególnie na początkowym etapie wiodła wieloma ścieżkami. Zaczynając od portretu, krajobrazu, zapragnąłem zasmakować fotografii studyjnej, eksperymentowałem fotografując wodę, biżuterię, jedzenia. Wykonywałem też zdjęcia beauty i fashion. Dziś najbliżej mi do natury i krajobrazu, to coś co ma dla mnie szczególne znaczenie.

 

Grenlandia II – góra lodowa  wolnopływająca Ilulissat; Canon 5D IV + 16–35 mm f/4 IS USM,  jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019.

Grenlandia II – góra lodowa  wolnopływająca Ilulissat; Canon 5D IV + 16–35 mm f/4 IS USM,  jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019. 

 

F.K.: Na foto-kurier.pl największą grupę Pana zdjęć stanowią krajobrazy. Czy w ich tworzeniu pomaga fakt, że od 2006 roku mieszka Pan w Irlandii?
M.B.:
Moim zdaniem światło i aura pogodowa to najważniejsze elementy niezbędne do powstania wyjątkowego krajobrazowego kadru, a właśnie w Irlandii można się naprawdę „wyszaleć” pod tym względem. Warunki pogodowe są bardzo zróżnicowane, co jest w moim przekonaniu atutem. Do tego mamy tutaj nietuzinkowe krajobrazy z zamkami, wrakami statków itp. To prawdziwa gratka dla fotografa krajobrazu. Idealna do szlifowania fotograficznego warsztatu. Zachęcam każdego do odwiedzenia Zielonej wyspy głównie w celach fotograficznych.

 

Grenlandia –  góra lodowa  wolnopływająca, Disko Bay; Canon 5D IV + 70–200 mm f/2,8  IS USM II, jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019

Grenlandia –  góra lodowa  wolnopływająca, Disko Bay; Canon 5D IV + 70–200 mm f/2,8  IS USM II, jedno ze zdjęć składających się na serię, która zdobyła II miejsce w polskiej edycji konkursu EISA MAESTRO AWARDS 2019

 

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 21-05-2021
 
godzina dodania: 15:15
 
odsłon: 355
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Bartosz Jastal - fotografia ślubna na najwyższym poziomie - pełny artykuł z Foto-Kuriera 5/09
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Michniewicz - Człowiek to nie eksponat - artykuł Foto-Kurier 6/18
fotografia
Jacek Bonecki - Jak fotografować samochody w konflikcie z „Cywilizacją misiów” - artykuł F-K 12/05
fotografia
Fotoland Pawła Halamy, czyli o miłości od pierwszego filmu - artykuł Foto-Kurier 4/19
fotografia
Foto-M Wonder Photo Shop w południowej Polsce, czyli salon fotograficzny z oknami do ziemi - artykuł Foto-Kurier 3/19
fotografia
Wonder Photo Shop Foto-Eka - laboratorium przyszłości - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/2019


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2021. (0.135) / 0.119

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |