Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Fujifilm Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę i kolejne punkty w Polsce. O idei WPS rozmawiamy z Tomaszem Taberskim, CEE Business Unit Manager Imaging Division.

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

Foto-Kurier: Kilkanaście lat temu fotografujący, w większości przypadków, musiał przyjść do laboratorium fotograficznego, żeby dowiedzieć się co zarejestrował na filmie. Dlatego też liczba laboratoriów fotousługowych w Polsce oscylowała wokół liczby 5000 i każde z tych laboratoriów wychodziły na swoje. Powszechnie znane były sieci Kodak Express, Fujicolor, Konica Photo Express i Agfa StarPrint. Dziś już tylko nieliczni z nas pamiętają tamte czasy, a młodzi ludzie w wielu przypadkach nigdy nie mieli potrzeby wejść do laboratorium usługowego. Dzisiaj z powyższych sieci zostały jedynie szyldy lub puste lokale. I w takich realiach w ubiegłym roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę. Dlaczego właśnie wtedy wybrano Warszawę na kolejną lokalizację, w której otworzono pierwszy w Polsce i czwarty na świecie WPS?


Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości
Tomasz Taberski: Wbrew pozorom, Laboratoria w Polsce, szczególnie te w mniejszych miejscowościach znalazły sposób na pozytywną zmianę w nowych realiach rynkowych. Mamy tutaj wiele pozytywnych przykładów, jak choćby Tarnów, Żywiec, Ustroń. Nie zmienia to jednak faktu, iż  rzeczywiście, szczególnie w dużych miastach, młodzi ludzie mało interesują się fotografią na papierze. W związku, z tą sytuacją Fujifilm na świecie postanowiło pokazać nowy sposób na zmianę tej sytuacji. Zaczęliśmy w dużych miastach, stolicach. Dlatego w Polsce wybór padł na  Warszawę.

F-K.: Pierwszy w Polsce Wonder Photo Shop otwarto 23 listopada 2017 roku w Warszawie i funkcjonuje do dziś pod nazwą Sklep Bez Nazwy. Sklep powstał w niedalekiej odległości od innego laboratorium Fujifilm przy ul. Lwowskiej. Czy taka lokalizacja nie jest sprzeczna z ideą wspierania laboratoriów przez Fujifilm? Czy oba laboratoria uzupełniają swoją ofertę dla klienta końcowego, czy też konkurują ze  sobą?


T.T.:
Każde z tych miejsc ma nieco inna specyfikę. Laboratorium na Lwowskiej to tradycyjne, profesjonalne laboratorium ze  studiem fotograficznym, ogromną wiedzą właścicieli i ofertą specjalną dla profesjonalistów. Ze względu na sąsiedztwo Politechniki Warszawskiej, jakiś czas temu powstało tam Instax Cafe. Wonder Photo Shop przy Placu Konstytucji w Warszawie, to punkt należący do inwestorów mających ogromne doświadczenie w sprzedaży aparatów fotograficznych, gdzie podobnie jak w druku zdjęć nastąpiła transformacja. Obecnie sprzedaż aparatów to głównie edukacja (warsztat, rozmowa, inspiracja), ale i ekspozycja. Dokładnie to chcemy osiągnąć w Wonder Photo Shop. W pewnym zakresie oferty oba te punkty konkurują ze sobą, jednak indywidualna specyfika tych miejsc sprawia, że przychodzą tam w większości przypadków różni klienci.

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F-K.: Co trzeba zrobić, żeby dołączyć do sieci WPS? Czy ta sieć przeznaczona jest tylko dla osób/firm z dużych miast?


T.T.:
WPS to sposób w jaki możemy osiągnąć sukces wykorzystując wszelkiego rodzaju produkty, usługi fotograficzne. Sporą częścią swojej wiedzy na  ten temat podzieliliśmy się już z wszystkimi uczestnikami konferencji, która odbyła się w listopadzie 2017 roku w Zegrzu. Przy okazji zapraszamy już na kolejną, tym razem na początku kwietnia 2019 roku. Założenia WPS mogą być wdrożone w dowolnym laboratorium, wystarczy skontaktować się z jednym z przedstawicieli Fujifilm, których lista znajduje się na naszej stronie

 

Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości

 

F.K.: W sklepie przy placu Konstytucji należącym do sieci WPS w Warszawie klienci mogą kupić instaxy, aparaty cyfrowe Fujifilm X, akcesoria fotograficzne. Mogą wydrukować też zdjęcia we wszelkich możliwych formatach, zrobić zdjęcie do dokumentów. Taką ofertę może mieć każdy sklep. Po co ma zatem przynależeć do sieci WPS? Co otrzymuje w przypadku zostania członkiem WPS?


T.T.:
WPS to system doradczy, swojego rodzaju przewodnik na  temat tego, co z daną ofertą zrobić, jak wyeksponować produkty, jak skomunikować to co mamy na półce z nowym klientem. Każdy kto zmieni swój sklep może liczyć konkretnie na pokrycie kosztów projektu architektonicznego oraz 3000 zł zwrotu kosztów stworzenia nowego „szyldu” WPS. O pozostałych szczegółach związanych ze wsparciem dla takiego klienta zainteresowany i chętny uzyska podczas rozmowy z przedstawicielem Fujifilm. Cały czas pracujemy nad wspólnymi działaniami promującymi, które zaprezentujemy na kwietniowej konferencji.

F.K.: Czy w sklepie należącym do WPS musi być minilab cyfrowy klasy Frontier?


T.T.:
Tak byłoby idealnie. Wyobraźmy sobie teraz ile Frontier 5700 sprzedałoby Fujifilm? Pamiętajmy, że w koncepcji chodzi o sposób oferowania produktów przez laboratorium, które powinno oferować pełną gamę formatów a podstawowe: 10×15, 15×21, muszą być dostępne na żądanie. Tutaj wymagamy, aby laboratorium posiadało urządzenie Frontier S (DX100) oraz samoobsługowy kiosk – ułatwiający szybkie zamawianie zdjęć z telefonu lub innych nośników. Na szczęście te urządzenia są dość przystępne cenowo.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 01-01-2019
 
godzina dodania: 12:18
 
odsłon: 8831
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
fotografia
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
fotografia
Karol Nienartowicz - Krajobraz górski - wywiad z Foto-Kuriera 4/22 - na weekend
fotografia
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
fotografia
Czarek Sokołowski fotograf „demokracji”, czyli o ważnych sprawach obiektywnie, artykuł z FK 12/20
fotografia
Fotografia to pasja, która pozwala mi żyć - wywiad z Jerzym Kośnikiem z Foto-Kuriera 8/96
fotografia
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Fotografuje najszybsze samoloty świata - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
fotografia
Zbigniew Staszyszyn - "Na szczycie był przed Alpinistami" - wywiad z Foto-Kuriera 6/1996
fotografia
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96


Zdjęcie miesiąca
Marzec 2024
zdjęcie miesiąca
© fot. Halina Kubiak
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.151) / 0.136

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |