testowe Fotografia studyjna - wywiad miesiąca: Agnieszka i Dagmar Łosowscyciąg dalszy...
Laura Raab – aktorka, grudzień 2016, sesja 8-godzinna, 10 zdjęć, 5 stylizacji i zmian oświetlenia. Do sesji użyto 6 lamp błyskowych punktowych Hensel (wszystkie z soczewkami fresnela + wrota). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
F-K: Czy w dzisiejszych czasach łatwo jest prowadzić fotograficzny biznes i co by państwo poradzili rozpoczynającym przygodę z fotografią komercyjną?
Backstage z sesji Martin Hugh Henley, makijaż – Sylwia Ostrowska. Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
F-K: Ile kosztuje przykadowa sesja fotograficzna?
F-K: Jakim aparatem państwo fotografują? Czy macie swoje ulubione obiektywy i co jest na wyposażeniu państwa studia?
Wyposażyliśmy studio w dość nietypowy sprzęt, na tyle trudny do obsługi i delikatny, że całkowicie zaprzestaliśmy wynajmowania studia na sesje innym fotografom. Używamy dwóch systemów oświetlenia – ze światłem ciągłym Dedolight, z błyskowym – Hensel. Lampy Hensela to najczęściej punktowe fresnele – w różnych rozmiarach od 11 do 30 cm, beauty dishe, stripy, projektory gobo – podłączane do generatorów Tria 3000AS. Lubimy precyzyjnie świecić i czasem do jednego portretu używamy kilkunastu lamp. Często zdarza się nam mieszać światło pilotujące Hensela z halogenami Dedolight – dzięki temu, że piloty w punktowcach Hensela mają moc 650 W. Prawie zawsze ciężki aparat (3,7 kg) spoczywa na solidnym statywie kolumnowym Foba, który mimo wagi ok 100 kg jest bajecznie wygodny w użyciu. Aparat na bieżąco przesyła zdjęcia do komputera – Imac 5K, 27" – gdzie oceniamy niuanse, możemy łatwo wychwycić nieprawidłowości oświetlenia, pokazać klientowi wyniki i na bieżąco korygować przebieg sesji. Praca w studiu jest niesamowicie wciągająca – szczególnie z ludźmi – trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawianiem oświetlenia, korygowaniem elementów na planie, zmianami wyglądu, ubioru modela, kontrolą parametrów ekspozycji, realizacją planu sesji. Klient ani przez chwilę nie może poczuć się osaczony lub zapomniany – trzeba podtrzymywać kontakt i często pokazywać wyniki pracy na ekranie komputera. Dwoje fotografów to idealny team – każde z nas może chwycić aparat i wykonać zdjęcie, każde może rozmawiać z modelem, przekazywać mu sugestie, poprawiać. Oboje mamy podobny gust i zauważamy te same niedoskonałości. Inaczej jest w zespole fotograf – asystent. Klient - model najczęściej ufa fotografowi i od niego oczekuje wskazówek, skupienia, traktując asystenta jak powietrze lub odczuwa przy nim skrępowanie. Ciężko te zależności wytłumaczyć pokrótce – cieszymy się, że nasz sposób pracy działa, pozwala nawiązać więź z modelem i daje dobre zdjęciowo efekty.
Katarzyna, czerwiec 2016, 3-osobowa 8-godzinna sesja, 30 zdjęć. Do sesji użyto 5 lamp błyskowych Hensel (3 z soczewkami fresnela + wrota, 2 z softboxami 40×180 cm). Fot. Agnieszka i Dagmar Łosowscy ADStudio
Podczas reportażu lub w plenerze pracujemy Canonami. Moje ulubione obiektywy to 200 mm f/2 – przy portretach w plenerze, a na reportażu 50 mm ze światłem f/1,2 i 24 mm f/1,4. Przynajmniej ich najczęściej używam. Dagmar lubi 200 mm – tego używa też przy wykonywaniu fotoreportażu i 85 mm f/1,2.
data dodania: 16-03-2018
godzina dodania: 18:16
odsłon: 18999
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
Test Nikkora Z DX 18–140 mm f/3,5–6,3 VR 13 października 2021 roku firma Nikon zaprezentowała 7,8-krotny zoom Nikkor Z DX 18-140 mm f/3,5-6,3 VR, który - jak zapewnia producent – charakteryzuje się wysoką jakością optyczną zarówno przy krótkiej, standardowej, jak i długiej ogniskowej. W artykule staramy się odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu ta opinia pokrywa się z rzeczywistością? Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23 20 września 2023 r. firma Nikon wprowadziła na rynek pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Nikon Z f. Nowość inspirowana kultową lustrzanką Nikon FM2 łączy tradycyjny design z zaawansowaną technologią i wysoką jakością zdjęć. Model ten, z wieloma unikalnymi cechami, to sentymentalny ukłon w stronę bogatej historii firmy i dowód na to, że Nikon lubi i wciąż chce zaskakiwać fotografujących i twórców kontentu. Ale ta podrasowana i stylizowana na FM2 wersja Nikona Z 6II pod wieloma względami przewyższa ten ostatni, od którego debiutu minęły już 3 lata (17.10.2020 r.). Na przełomie października i listopada mieliśmy okazję testowania tego modelu i teraz dzielimy się z Państwem naszymi wrażeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |