testowe Tomasz Tomaszewski - wywiad z Foto-Kuriera 3/19ciąg dalszy...
Poszukiwanie związków pomiędzy rzeczami, przedmiotami i ludźmi jest jedną z ciekawszych rzeczy, do których możemy używać fotografii. Katowice.
F-K.: Po 13 grudnia 1981 roku, pana żona Małgorzata Niezabitowska, dokumentowała stan wojenny. Pisała pod męskim pseudonimem konspiracyjny dziennik i wraz z panem brała udział w fotografowaniu ulic Warszawy. Organizowała też akcje wykonania zdjęć internowanych działaczy „Solidarności” i Lecha Wałęsy. Materiały te następnie przesyłane w poczcie dyplomatycznej na Zachód były szeroko publikowane, m.in. w „La Vie”. „Corriere della Sera” i „Paris Match”. Jak w tamtych czasach wyglądała Pana praca jako fotografa?
Humor w fotografii traktuję ciągle, jako wyjątkowo trudny sprawdzian nabytych umiejętności. Nowy Jork, USA.
F-K.: W latach pięćdziesiątych, dwudziestego wieku Henri Cartier-Bresson, uważany za ojca fotoreportażu i współzałożyciel agencji fotograficznej Magnum, użył określenia „Decisive Moment”(„Moment Decydujący”). Pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku Cornell Capa, młodszy brat słynnego fotografa wojennego Roberta, po raz pierwszy użył określenia „Concern Photographers” – („Fotografowie zaangażowani”) w stosunku do fotografów. Czy Tomasz Tomaszewski „poluje” na swoich zdjęciach na decydujący moment, czy też jest fotografem zaangażowanym, a może jest zwolennikiem łączenia tych dwóch „cech” fotografii?
Fotografowanie w czasie Stanu Wojennego było całkowicie zakazane i podlegało karze wieloletniego więzienia. To jednak nie powstrzymało mnie od dokumentowania życia w stolicy, do czego używałem małego aparatu włożonego w rękawiczkę, w której wyciąłem odpowiedniej wielkości dziurę. Warszawa, 1981 rok.
F-K.: Czyli można powiedzieć, że jest Pan fotografem zaangażowanym i szuka Pan decydującego momentu.
data dodania: 24-12-2019
godzina dodania: 09:10
odsłon: 8964
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). TAMRON 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD pierwszy z mocowaniem CANON RF - wkrótce na rynku 23 kwietnia 2024 r. Tamron, jeden z czołowych producentów optyki do różnorodnych zastosowań, ogłosił opracowanie pierwszego obiektywu TAMRON z mocowaniem CANON RF. Jest to Tamron 11-20 mm f/2,8 Di III-A RXD (Model B060), ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce typu APS-C. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |