testowe Tomasz Tomaszewski - wywiad z Foto-Kuriera 3/19![]() ciąg dalszy...
![]() Poszukiwanie związków pomiędzy rzeczami, przedmiotami i ludźmi jest jedną z ciekawszych rzeczy, do których możemy używać fotografii. Katowice.
F-K.: Po 13 grudnia 1981 roku, pana żona Małgorzata Niezabitowska, dokumentowała stan wojenny. Pisała pod męskim pseudonimem konspiracyjny dziennik i wraz z panem brała udział w fotografowaniu ulic Warszawy. Organizowała też akcje wykonania zdjęć internowanych działaczy „Solidarności” i Lecha Wałęsy. Materiały te następnie przesyłane w poczcie dyplomatycznej na Zachód były szeroko publikowane, m.in. w „La Vie”. „Corriere della Sera” i „Paris Match”. Jak w tamtych czasach wyglądała Pana praca jako fotografa?
![]() Humor w fotografii traktuję ciągle, jako wyjątkowo trudny sprawdzian nabytych umiejętności. Nowy Jork, USA.
F-K.: W latach pięćdziesiątych, dwudziestego wieku Henri Cartier-Bresson, uważany za ojca fotoreportażu i współzałożyciel agencji fotograficznej Magnum, użył określenia „Decisive Moment”(„Moment Decydujący”). Pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku Cornell Capa, młodszy brat słynnego fotografa wojennego Roberta, po raz pierwszy użył określenia „Concern Photographers” – („Fotografowie zaangażowani”) w stosunku do fotografów. Czy Tomasz Tomaszewski „poluje” na swoich zdjęciach na decydujący moment, czy też jest fotografem zaangażowanym, a może jest zwolennikiem łączenia tych dwóch „cech” fotografii?
![]() Fotografowanie w czasie Stanu Wojennego było całkowicie zakazane i podlegało karze wieloletniego więzienia. To jednak nie powstrzymało mnie od dokumentowania życia w stolicy, do czego używałem małego aparatu włożonego w rękawiczkę, w której wyciąłem odpowiedniej wielkości dziurę. Warszawa, 1981 rok.
F-K.: Czyli można powiedzieć, że jest Pan fotografem zaangażowanym i szuka Pan decydującego momentu.
data dodania: 24-12-2019
godzina dodania: 09:10
odsłon: 11885
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
![]() Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
![]() Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
![]() Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
![]() Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
![]() "Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
![]() Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art w porównywarce Zaprezentowana 9 września 2025 r. Sigma 135 mm f/1,4 DG | Art – pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw z AF o ogniskowej 135 mm i jasności f/1,4 - jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. ![]() Zdjęcie Miesiąca Lipiec 2025 r. - najlepsze prace są w Foto-Kurierze 8-9/25 - aktualny konkurs tylko do 31 października Na łamach Foto-Kuriera 8-9/25 prezentujemy zwycięskie prace z internetowego konkursu miesiąca odbywającego się cyklicznie na stronie foto-kurier.pl. W wydaniu zagościły najwyżej ocenione zdjęcia przez użytkowników serwisu foto-kurier.pl w lipcu 2025 r. Każde zdjęcie wgrane do serwisu bierze automatycznie udział w konkursie. Aktualny konkurs kończy się 31 października. ![]() Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w porównywarce Zaprezentowana 19 sierpnia 2025 r. Sigma 12 mm f/1,4 DC | Contemporary w czterech różnych mocowaniach jest w naszej porównywarce. Zobacz dane techniczne obiektywu. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |