testowe Foto-Kurier na weekend: przypominamy sylwetkę Raya Collinsa - fotografa, który m.in. zorganizował wystawę na plaży![]() ciąg dalszy...
A.B.: Opowiedz o swoich przygotowaniach przed sesją, sprawdzaniu pogody, wiatrów, przypływów i odpływów.
![]() A.B.: Co motywowało Cię i nie pozwalało zwątpić w tym niezwykle konkurencyjnym zawodzie? R.C.: Nie słuchałem ludzi, którzy mówili, że muszę robić więcej fotografii sportowych dla surferskich magazynów. Chciałem być w zgodzie z sobą samym i robić to, co chciałem, czyli fotografować puste fale. A potem to wszystko było organiczne, po prostu rosło. Myślę, że to miłość do oceanu pozwoliła mi kontynuować. Nigdy nie fotografowałem dla żadnych nagród, robiłem to, aby tworzyć rzeczy, z których byłbym zadowolony i nadal tak robię. Czasem rozprasza nawał pracy i muszę przestać fotografować na tydzień, aby potem móc się koncentrować na robieniu zdjęć. Zdarza się, że zostaję odciągnięty od pierwotnego powodu dlaczego robię zdjęcia oceanu, kiedy w grę wchodzą pieniądze, praca i podróże… Czasem trzeba to wszystko rozdzielić, aby zacząć znów się tym cieszyć. A.B.: To Twoja rutyna, takie przerwy w fotografowaniu? R.C.: Zależy…W przeszłości tak to działało. Prawie cały rok 2012 nie robiłem żadnych zdjęć, ponieważ byłem na rozdrożu. Fotografowałem surferów łapiących fale, a chciałem robić zdjęcia samych fal i nie wiedziałem jak się za to zabrać. Zrobiłem więc sobie przerwę, podczas której w ogóle nie miałem do czynienia z fotografią. A potem przyszły lata 2013 – 2016 i to były moje, jak do tej pory, najlepsze fotograficzne lata.
![]()
![]()
A.B.: Robiąc zdjęcia na lądzie, używasz innego aparatu, czy wyjmujesz tylko ten sam z osłony wodoodpornej?
![]() A.B.: Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się zmienić obiektyw w wodzie, będąc daleko od brzegu lub łodzi? R.C.: Nie (śmieje się), nie mogę zamoczyć sprzętu, więc płynę do łodzi, albo na ląd, zmieniam tam i płynę z powrotem na fale. A.B.: Które, z twoich zdjęć jest według ciebie najlepsze? A które, było najtrudniejsze do zrobienia? R.C.: Trudno powiedzieć, myślę, że każde zdjęcie ma swoją historię. Czasem tylko ja wiem o trudnościach, jakie musiałem pokonać przy ich wykonaniu. Najbardziej dumny jestem ze zdjęć, przy których panowały najgorsze warunki. Ale w większości swoich zdjęć widzę tylko wady, to co chciałbym zmienić. Nigdy się do zdjęć nie przywiązuję, ponieważ zawsze chcę je robić lepiej lub zmieniać je. Jeśli mam jakieś ulubione, to tylko na chwilę.
data dodania: 14-09-2018
godzina dodania: 15:25
odsłon: 12341
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
![]() Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
![]() Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
![]() Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
![]() Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
![]() Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
![]() "Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
![]() Test Panasonica LUMIX 24-60 mm f/2,8 - jasnego zoomu dla wymagających 13 maja 2025 r. Panasonic zaprezentował nowy obiektyw Panasonic Lumix S 24-60 mm f/2,8 z mocowaniem L-Mount. Ten standardowy zoom ma dużą, stałą jasność w całym zakresie ogniskowych, a jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury. Obiektyw Testujemy z aparatem Panasonic Lumix S1II. ![]() Test LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 - jasno, tanio i szeroko LK Samyang Schneider-Kreuznach FE 14-24 mm f/2,8 zadebiutował 22 kwietnia 2025 r. Waży zaledwie 445 g i jest znacznie lżejszy niż jakikolwiek inny pełnoklatkowy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy na rynku. Połączenie elastyczności Samyanga i wysokiej jakości konstrukcji optycznych firmy Schneider-Kreuznach sprawia, że naszym oczom ukazał się obiektyw o wysokich parametrach optycznych i w rozsądnej cenie. Testujemy go w połączeniu z Sony A7RV i Sony A7III. ![]() Najlepsze z Najlepszych 2025 - czerwiec 2025 r. - obejrzyj szczęśliwą siódemkę w Foto-Kurierze 8-9/25 Wgraj zdjęcie do serwisu foto-kurier.pl i bądź aktywny, a być może już wkrótce jedno z nich lub cała seria znajdzie się w papierowej wersji Foto-Kuriera - jako jedno z najlepszych wgranych do serwisu w danym miesiącu. Sprawdź kto wygrał w czerwcu i dołącz do wybranych. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |