testowe Tomasz Tomaszewski - wywiad z Foto-Kuriera 3/19W ramach cyklu „Druga strona obiektywu” o decydującym momencie, fotografii zaangażowanej i pracy dla National Geographic rozmawiamy z Tomaszem Tomaszewskim – polskim fotografem o światowej sławie.
Jednym z najciekawszych wyzwań w fotografii jest próba przyłapania życia w jego uprzywilejowanym momencie. Wtedy powstały obraz przestaje być zwykłą rejestracją faktów i nabiera intrygującej wieloznaczności. Nevada, USA.
Foto-Kurier: Tomasz Tomaszewski dziś, to doktor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jest Pan członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, agencji National Geographic Creative w Waszyngtonie oraz American Society of Media Photographers, ale nie zawsze tak było. Jakie były początki Pańskiej fotograficznej przygody? Od czego się to wszystko zaczęło?
Jedną z ułomności fotografii jest to, że nie potrafi rozpoznać wydarzenia. Sekundę wcześniej, kobieta na zdjęciu sprawdzała w lusterku krostę na języku, choć dla wielu odbiorców przekaz może sugerować zupełnie coś innego. Kraków.
F-K.: W jakim okresie czasu to było?
Jak widać zjawisko mimikry dotyczy nie tylko świata zwierząt. Przystanek tramwajowy w Katowicach.
F-K.: Zajmuje się Pan fotografią prasową, publikuje swoje zdjęcia w najważniejszych pismach polskich i wielu zagranicznych, takich jak: National Geographic Magazine, Stern, Paris Match, GEO, New York Times, Time, Fortune, Elle, Vogue. Gdzie opublikował Pan swoje pierwsze ważne zdjęcia w prasie zagranicznej. Co to były za zdjęcia, co lub kogo przedstawiały?
Zdjęcie pochodzi z cyklu „Cyganie, Inni Ludzie, Tacy Sami Jak My”, cyklu, dla stworzenia którego odwiedziłem 10 krajów. Bukareszt, Rumunia.
F-K.: Jak to się stało, że Pan tam trafił, że zainteresowano się Pańską fotografią?
data dodania: 24-12-2019
godzina dodania: 09:10
odsłon: 8968
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
Szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży Bazując na danych publikowanych w raportach CIPA (Camera & Imaging Product Association, patrz wykres), ogłoszonych 1 kwietnia 2024 roku, można powiedzieć, że na świecie w 2023 r. sprzedano ok. 7,72 mln aparatów cyfrowych, z czego aż 5,99 miliona stanowiły aparaty z wymienną optyką (bezlusterkowce i lustrzanki), ale co ważniejsze, rozpatrując japoński rok finansowy (od marca do marca) jest realna szansa na dwucyfrowy wzrost sprzedaży. SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary, pierwszy obiektyw Sigmy z mocowaniem Canon RF 23 kwietnia 2024 r. SIGMA Corporation poinformowała, w tym samym dniu co Tamron, o poszerzeniu oferty obiektywów do aparatów bezlusterkowych, o obiektywy z mocowanie Canon RF. Pierwszym, dostępnym z tym mocowaniem, będzie SIGMA 18-50 mm f/2,8 DC DN | Contemporary. Sigma prezentuje również nazwy pięciu kolejnych obiektywów z tym mocowaniem. Wygraj 2500 euro w EISA MAESTRO 2024 - konkurs „Sport i gry” tylko do 8 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2024 - "Sport i gry". Główna nagroda wynosi 1500 euro + 1000 euro w głosowaniu na Facebooku. Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2024 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Przy korzystaniu z Photoshopa zdjęcia najlepiej zapisać jako „Zapisz dla internetu” („Save for web”). Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |